• Jag Ser Krabbjuice I Ditt Skägg

Jag har klivit ihjäl ormjäveln!

Hjälp mig för bövelen!!!

Jag var tidigare ikväll över en sväng till min syster och hennes sambo.
    Sambon har en äcklig orm, en Strumpebandssnok, som han låter krypa runt fritt i lägenheten rätt ofta. Jag har alltid tyckt illa om ormen, det vet både min syster och sambon. Dessutom kan man väl inte säga att jag och min systers samboär de bästa av vänner..men vi kommer såklart överens i umgänge, som de vuxna individer vi är.

Ikväll när jag besökte dem så lånade jag toaletten, stod vid badrumsspegeln några ögonblick och när jag tog ett steg bakåt hörde och kände jag hur det krasade rakt under hälen.

ORMJÄVELN LÅG UNDER BADRUMSMATTAN!!! Stendöd. Huvudet helt crunchat.
    Jag hade inte en chans att se den, tittade ju visserligen inte direkt efter den heller givetvis..

Jag blev mer eller mindre panikslagen, sambon älskade den där sabla ormen - och nu till det allra värsta:
    Jag gick ut ur badrummet och lät ormen ligga kvar därunder mattan!
    Sen gick jag hem, sa till min syster att jag ska jobba tidigt imorrn... (vilket är en lögn).

Detta är nu drygt 3 timmar sedan, ännu har syrran inte hört av sig.. VAD GÖRA?!?!

Ska jag blåneka?? Om jag erkänner är jag HELT övertygad om att sambon kommer tro att jag gjorde det med vilje. Han vet hur illa jag tyckt om ormen tidigare. Det lär ju inte heller förbättra vår relation..

Alternativet är att kanske låtsas som inget, och låta dem tro att det var någon av dem själva som trampade? Jag menar, det är ju troligen så de kommer upptäcka fanslapet därunder mattan...

SNABBA SVAR SNÄLLA!! Jag är rädd att syrran ringer närsom!

det finns alltid en morgondag
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-31 23:16
    ---

Syrran har ringt. De har hittat ormen.
    Sambon "hittade" den inattas, genom att kliva på den. Nu tror han (precis som min avsikt först var) att det var hans fel.

Syrran lät glad när vi pratade, hon tycks inte ha minsta tanke på att jag skulle kunna vara inblandad. Hon tror uppenbarligen att det var sambon som trampade och dödade ormen.

Jag borde vara lättad. MEN, hon berättade att sambon varit så vansinnigt ledsen, han hade gråtit över sin döda orm! Gråtit, vuxna karln!

Samvetet äter upp mig, jag känner mig som Hitlers tvillingbrorsa. Inte nog med att sambon är så ledsen att han gråter för att ormen är död, han ska dessutom behöva gå och tro att det är HAN som dödat den!

Ur askan i elden känns det som..

Är det rätt att släppa detta nu en gång för alla? Samvetet gnager så in i bängen..
  • Svar på tråden Jag har klivit ihjäl ormjäveln!
  • Bebbe2006
    Bam skrev 2010-04-01 20:39:05 följande:
    Människor som har en pinne uppkörd i röven borde ta ut den.Tyvärr är det inte olagligt att gå runt med en sådan. Bara jävligt tråkigt för omgivningen.
    Aha, är det för att du har en pinne uppkörd i röven som du har problem med din empatiska förmåga?

Ok, jag får väl försöka att fundera över om jag ska se det som en förmildrande omständighet. Hmmmm...nej, jag tror inte det, Sorry.
  • Bam
    Bebbe2006 skrev 2010-04-01 20:42:39 följande:
    Aha, är det för att du har en pinne uppkörd i röven som du har problem med din empatiska förmåga?Ok, jag får väl försöka att fundera över om jag ska se det som en förmildrande omständighet. Hmmmm...nej, jag tror inte det, Sorry.
    Jag ska försöka ha överseende med att du uppenbarligen är mentalt utmanad.
    Säkert inte ditt fel. Din mamma rökte säkert när hon väntade dig. {#lang_emotions_sunny}
    Sometimes when i´m alone i google myself.
  • Bebbe2006
    Bam skrev 2010-04-01 20:45:40 följande:
    Jag ska försöka ha överseende med att du uppenbarligen är mentalt utmanad. Säkert inte ditt fel. Din mamma rökte säkert när hon väntade dig.
    Mentalt utmanad av en person som saknar empati och som diskussionsmässigt är på sandlådenivå?

Första gången jag drar på smilbanden i denna tråd. Tack Bam!
  • Bam
    Bebbe2006 skrev 2010-04-01 20:50:45 följande:
    Mentalt utmanad av en person som saknar empati och som diskussionsmässigt är på sandlådenivå? Första gången jag drar på smilbanden i denna tråd. Tack Bam!
    Du vet inte vad mentalt utmanad betyder alltså? Då är det väl jag som ska dra på smilbanden. {#lang_emotions_dreamer}
  • Bebbe2006
    Bam skrev 2010-04-01 20:53:30 följande:
    Du vet inte vad mentalt utmanad betyder alltså? Då är det väl jag som ska dra på smilbanden.
    Varför skulle jag inte veta det?
  • Bam
    Bebbe2006 skrev 2010-04-01 20:56:54 följande:
    Varför skulle jag inte veta det?
    Sov gott.
  • Rigmor Mortis

Personligen flinar jag mest åt att jag aldrig förr sett "mentally challenged" översatt och använt ordagrant

• Buster78
    Bebbe2006 skrev 2010-04-01 20:40:43 följande:
    TS beskriver inte detta på ett roligt sätt, utan med en attityd som är riktigt otrevlig. Det har jag redan påpekat tidigare i tråden. Men det är min åsikt.Jag hävdar fortfarande att folk som ser något komiskt i detta har problem, och jag kan samtidigt säga att jag definitivt inte är någon överkänslig person. Tycker helt enkelt inte att det är lustigt när man trampar ihjäl någonannans älskade husdjur. Är jag konstig som tycker så, eller?
    undra om det varit samma snack om det vore en kanin, eller hamster eller kattunge, eller en såndär pytteliten hund.... (som ja inte kan stava till {#lang_emotions_embarassed}) som blivit ihjältrampad?? Tror inte det, för Gud va synd det vore om både djur och matte/husse då!!
  • Bam
    Rigmor Mortis skrev 2010-04-01 22:16:30 följande:
    Personligen flinar jag mest åt att jag aldrig förr sett "mentally challenged" översatt och använt ordagrant
    Kul att nån fattade.
  • Frk Svår

Men seriöst. Man måste se skillnad på en kanin, en hund, en katt eller en orm. Ormar ska vara i terrarium inte lösa i en lägenhet. Och TS, hur vet du att du trampat ihjäl ormen, det kan lika gärna ha varit din systers sambo eller någon annan och du sedan trampat på ormen igen?

Visst, det är jättetragiskt och hemskt för ormen, jag är den förste att erkänna det. Men samtidigt är det sjukt och tragist och man kan inte annat än skratta åt det just för att det är så sjukt och tragiskt. Sedan får någon gärna kalla mig elak, humorbefriad osv. Jag hade struntat i det och låtit idiot-sambon tro att han trampat ihjäl ormen. Då kanske nästa orm blir bättre behandlad och får bo i ett terrarium som den ska!

Jag har fortsatt att hålla tyst.
    Sambon har visst mått bättre, även om han fortfarande är ledsen över händelsen. Vi ska träffas igen på Påskafton.

Jag känner att det får vara nu, och som flera har påpekat - en positiv sak kanske kan vara att han sannolikt inte låter flera dylika husdjur vistas fritt i lägenheten..

Jag skäms ändå fortfarande, men jag tror ändå det lämpligaste är att släppa det hela alldeles. Har svårt att se att något skulle bli bättre av att jag dundrar fram och erkänner hela historien...
  • Bebbe2006
    Bam skrev 2010-04-01 22:25:06 följande:
    Kul att nån fattade.
    Fattade vad? Vet du själv vad du snackar om eller försöker du bara att göra dig rolig?

Det är liksom inget nytt uttryck du kommer med även om det kanske är nytt för dig (?) Varför inte hålla dig till ämnet istället? Eller är det för svårt?
  • Bebbe2006
    Jag Ser Krabbjuice I Ditt Skägg skrev 2010-04-02 01:12:17 följande:
    Jag har fortsatt att hålla tyst.Sambon har visst mått bättre, även om han fortfarande är ledsen över händelsen. Vi ska träffas igen på Påskafton.Jag känner att det får vara nu, och som flera har påpekat - en positiv sak kanske kan vara att han sannolikt inte låter flera dylika husdjur vistas fritt i lägenheten..Jag skäms ändå fortfarande, men jag tror ändå det lämpligaste är att släppa det hela alldeles. Har svårt att se att något skulle bli bättre av att jag dundrar fram och erkänner hela historien...
    Tror visserligen inte att det blir bättre av att du erkänner. Iallafall inte för DIN del......
    Bebbe2006 skrev 2010-04-02 01:43:41 följande:
    Tror visserligen inte att det blir bättre av att du erkänner. Iallafall inte för DIN del......
    Nej det var ju det jag sa, pappskalle.
  • Bebbe2006
    Jag Ser Krabbjuice I Ditt Skägg skrev 2010-04-02 12:36:37 följande:
    Nej det var ju det jag sa, pappskalle.
    Du har uppenbarligen fler problem än att du är i avsaknad av empati. Du är extremt omogen också. Sök hjälp!
  • Novemberstjärnan

Den här tråden blir bara roligare och roligare

• Tärning6

Ormar ska INTE vara lösa i lägenhet anledningen till att den troligtvis låg under mattan var att den ville ha värme. så hoppas att ägarn har lärt sig en läxa och att hanläser på lite till nästa gång.
    Har haft en ödlasj men min bror har haft ormar

Svar på tråden Jag har klivit ihjäl ormjäveln!