MF & MA 3 ggr
Jag sträcker ut mig till er för stöd hjälp och hopp! Vi började för ca två år sedan att försöka skaffa barn och det gick trögt i början men 8 månader senare vart jag gravid och överlycklig.... inte länge dock då det slutade med tidigt MF. En mens senare var jag gravid igen och överlycklig. i v 8 fick vi se hjärtslag men dagarna efter blev det MA, jag fick gå i fem veckor och vänta på skrapning.
Däremellan fick vi hjälp av en privat läkare som konstaterade att min sambo hade bakterier i sperman och han fick äta antibiotika i två omgångar samtidigt som jag fick pergotime som en hjälp på traven. Jag blev gravid igen... trodde jag var i vecka tolv när jag insåg att det var MA igen. Skrapades nu i Januari 10. Nu har vi börjat på utredning, jag har även nyligen gjort titthålsoperation för att utesluta endometrios. I dag fick vi tillbaks alla provsvar och allt ser kanon ut. Nästa steg är ul med kontrastvätska och sedan gör de inget mer????? Jag går på SÖS och tycker att dom är otroligt nonchalanta!! Dom tar ingen hänsyn till att vi är två om saken och kollar bara mig. Ska man inte göra en sperma analys?
Jag är helt förtvivlad över att man inte får ordentlig hjälp... finns det någon därute som gått igenom samma sak eller liknande. Hur många gånger ska man orka göra detta? Varför kollar dom inte min sambo???
Snälla dela med er av era erfarenheter då jag börjar ge upp!