• Leiben

vagitorer vecka ut och vecka in = irriterad i underlivet

Ursäkta om jag går in på detaljer men är trött nu. Är det fler än jag som är röd och svidig? nu har jag tagit vagitorer i 5 veckor och börjar bli trött på allt klet och att jämt ha trosskydd. Hur länge håller man på med eländet egentligen? några tips?

jag skriver här eftersom det är väl bara när man gör ÄD man tar vagitorer så här länge.

• Svar på tråden vagitorer vecka ut och vecka in = irriterad i underlivet
  • plupp06

Jag tyckte också det sved efter några veckors användning av vagiatorer, tyvärr så har jag inget tips mot det heller. Det var en befrielse när jag fick sluta med dem.

• Leiben
    plupp06 skrev 2010-03-23 20:57:22 följande:
    Jag tyckte också det sved efter några veckors användning av vagiatorer, tyvärr så har jag inget tips mot det heller. Det var en befrielse när jag fick sluta med dem.
    okej inte bara jag då. får väl bara hålla ut då. tack för svaret :)
  • plupp06

Visst hade du fått oförklarliga blödningar? Jag hade oxå det och började då vara mer försigtig när jag stoppade in vagitorerna, försök inte heller att stoppa upp dem så långt det går 

• Leiben
    plupp06 skrev 2010-03-23 21:13:56 följande:
    Visst hade du fått oförklarliga blödningar? Jag hade oxå det och började då vara mer försigtig när jag stoppade in vagitorerna, försök inte heller att stoppa upp dem så långt det går 
    ja och det är lite färgat ibland fortfarande efter det på skyddet men allt ser ju br ut. kollade i går på vul igen och såg ett hjärta tydligt så det verkar inte vara någon fara med just det. Men ja, jag ska kanske vara försiktigare när jag för in dem.
  • Pimpinellan

Tar du Crinone eller progesteron? Jag tog först proggisar i några veckor när jag var gravid efter IVF och sen Crinone och det är ju rena döden för underlivet! Blev helt "stopp" där inne och ömt och eländigt. Proggisar har jag hittills inte hunnit ta mer än 17 dar en gång för jag kommer ju aldrig längre vid en graviditet,men jag tycker de är mycket bättre. Vi har aldrig sex heller vilket underlättar. När jag kommer över v.5 nån gång ska jag ta till v.12.

• Makima46

Det kan vara själva trosskyddet du reagerar på.

Har själv problem med att använda trosskydd för ofta.Får röda och irriterande,kliande slemhinnor.

När jag tog proggisar efter ÄD så köpte jag trosskydd från apoteket av märket Apoliva. De har ett ytskikt av bomull (som de flesta andra inte har)och är mer hudvänlig. 

gravid i v. 27 med tvillingar
  • crijo

Leiben: Har du testat ta dem där bak i stället? Det skulle fungera lika bra.

• Leiben

tack för alla svar!

Jag har sådana från Apoliva redan men det kan nog vara en irritation att ens behöva skydd hela tiden. I bland (när jag måste springa runt direkt) så tar jag dem där bak men jag tycker att man blir konstig i magen av det. MAn får väl stå ut helt enkelt.

Men hur länge brukar man ta dem?

• Pimpinellan
    Leiben skrev 2010-03-24 11:56:13 följande:
    tack för alla svar!Jag har sådana från Apoliva redan men det kan nog vara en irritation att ens behöva skydd hela tiden. I bland (när jag måste springa runt direkt) så tar jag dem där bak men jag tycker att man blir konstig i magen av det. MAn får väl stå ut helt enkelt.Men hur länge brukar man ta dem?
    Till v.12. Efter det behövs de inte och kan dessutom skada fostret. Jag har de dyraste trosskydden och de funkar bra. Billiga skär ju bara in och blir otrevliga på en gång. Kan vara värt att byta.
  • plupp06
    tack för alla svar!Jag har sådana från Apoliva redan men det kan nog vara en irritation att ens behöva skydd hela tiden. I bland (när jag måste springa runt direkt) så tar jag dem där bak men jag tycker att man blir konstig i magen av det. MAn får väl stå ut helt enkelt.Men hur länge brukar man ta dem?
    Har för mig att vid vecka 12 så hade jag trappat ner progesteronet helt. Jag var totalt livrädd för att sluta , men det gick ju bra

Man kan ta dem analt oxå, men upptaget är inte lika bra där. På lunchen brukade jag alltid stoppa in en vaggis och sedan knep jag ihop benen och halvsprang i en konstig stil till rummet och satte mig på stolen...{#lang_emotions_surprised} 
  • Bette
    tack för alla svar! Jag har sådana från Apoliva redan men det kan nog vara en irritation att ens behöva skydd hela tiden. I bland (när jag måste springa runt direkt) så tar jag dem där bak men jag tycker att man blir konstig i magen av det. MAn får väl stå ut helt enkelt. Men hur länge brukar man ta dem?
    Till och med vecka 12-13 har jag för mig, jag slutade helt med alla med i vecka 14, det sista jag trappade ut var kortisonet.

Kram kram
  • isisisis

Du tar tom v 12. Du kan också avlasta slidan genom att ta tex dagdosen analt istället. Och bara ta natt och morgondosen vaginalt.' Aningen sämre upptagning,men det är marginellt.

Svar på tråden vagitorer vecka ut och vecka in = irriterad i underlivet