• Fotavtryck

Vart köper du snygga o tuffa amningskläder?

Är på jakt efter lite snygga tröjor för amning.
    Trött på HM o liknande som har uppvik under brösten.

O varför ska dom vara så vida över magen?!?!
    Jag har knapt någon mage kvar, men ser fortfarande gravid ut i dessa fula amningströjor.

Så tips på snygga klädermottages gärna!

• Svar på tråden Vart köper du snygga o tuffa amningskläder?
  • Moja Lepa

Puffar, tycker som du TS sjukt mycket fula amningskläder på marknaden.... Blää

• Daddy Cool

Den Svenska designern Paola Maria producerar jätte snygga och sköna amningskläder. Du hittar återförsäljare i Sverige på hennes hemsida www.paolamaria.se.

• enbär

Jag använder vanliga tröjor med ett amningslinne under. Tycker det funkar jättebra och det är skönt att inte vara hänvisad till amningströjor.

• cruz

Jag kör också med vanliga tröjor med amningslinnen under.

• ysteresther

Boob ar ett svenskt marke som jag tycker gor fina klader. har ett rosa linne fran dem som jag anvander i princip jamt (och kommer ha det aven nar jag slutat amma ocksa1)

• JBC

Hatar tröjor med uppvik. fult tycker jag! Kör på amninglinnen från hm. Har haft dom varje dag i nästan ett år nu och dom håller formen och färgen. Kan inte annat än rekommendera! Ska köpa fler inför nästa barn. Meddom kan man ju alltid ha nåt annat över, en vanlig tröja eller dubbla linnen, då slipper man både frysa och visa magen om man inte vill det.

• AnnaiHammarby

Jag har precis upptäckt amningslinnena från Tusen Blå. Dessa kan man ha under sina vanliga kläder (typ som ett underställ) och därmed slipper man köpa en tillfällig amningsgarderob. Väldigt mjuka och sköna. Perfekt nu i vinter också.

http://www.tusenbla.com/amningslinnen/

• karolina106

Vanliga linnen som är lite mer urringade funkar utmärkt för mig. Med skjorta eller kofta till kan man bara öppna, dra ner linnet -  inget krångel o slipper visa magen.

Säger som du - HATAR HM:s som är så vida över magen. Helt onödigt ju! Boob är säkert bra, men ack så dyrt ofta.

Svar på tråden Vart köper du snygga o tuffa amningskläder?