• skånetös78

Varför är hennes mage så stor?

Min dotter som snart blir 1,5 år har alltid haft en rejäl mage, den är verkligen rund och putar ut som hos en gravid kvinna. Hon är pigg och glad och har inga problem i övrigt men magen ser lite underlig ut. Ser alla småbarnsmagar ut såhär eller är det något jag ska ta upp nästa gång på bvc? Börjar undra lite..

*Linnea 7/11-08*
  • Svar på tråden Varför är hennes mage så stor?
  • viseversa

Min unge har också en putmage. Storasyster frågade tom om Alwa har en bebis i magen=). Ha,ha var på bvc för en vecka sedan och sköterskan sa ingenting om hennes runda mage. Jag är inte orolig. Ser många småbarn med putmagar. tycker det är gulligt!

• Alexi

Min dotter är 16 månader och rätt liten och smal för övrigt men har en väldigt söt bebismage. Jag har för mig att jag hört att de får så runda magar för att organen inte får plats på längden i den här åldern så när de blir längre i kroppen så blir magen plattare.

• KaijsaM

Min flicka på 2år har också det, har nog alltid haft det också..

• skånetös78

Vad skönt att höra att fler barn ser ut såhär! Hon är inte tjock och följer sin kurva fint men just magen ser "höggravid" ut och ibland ser det ut som hon ska spricka vilken sekund som helst! Men nu blev jag iallafall en smula lugnare!

*Linnea 7/11-08*
  • mamma 86

det har väl mer eller mindre alla småbarn? min dotter är väldigt smal men har en riktig putmage

• Kaxelina

Mina flickor har också det. Dom är allt från 3 år till 8år. 8-åringen har inte lika stor längre men den syns.

Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • skånetös78
    mamma 86 skrev 2010-03-22 19:47:40 följande:
    det har väl mer eller mindre alla småbarn? min dotter är väldigt smal men har en riktig putmage
    Trodde inte att de brukade ha en så stor mage faktiskt, har nog egentligen inte sett så många småbarnsmagar tror jag!
    *Linnea 7/11-08*
  • Shmone

Min 2,5åring är jättesmal.. hon väger bara 11kg trots att hon är normallång. Men hon har en riktig ballongmage.. o byxorna halkar alltid ner under magen.
    Men ärligt talat.. om hon inte hade haft en sån putmage så hade nog inte alla organ fått plats i hennes minimala kropp.

En del småbarn har så.. o det är helt normalt. På de flesta växer det bort före skolåldern.

• guppy3

Min 1,5 åriga dotter får en riktig ballongmage när hon ätit eller druckit, ser rätt sött ut ;)

• yavanna

Åh, småbarns-putmagar är ju det sötaste som finns!!!

• Maya85

åh vad skönt att läsa  i denna tråd! min 14 månaders lilla tjej har också en riktig ballong mage, hon är rätt kort och väger 10 kg :P men jag tycker inte hon ser tjock ut i alla fall bara om magen ;)

• Cavala

Vår dotter på 1½år har oxå en putmage, o alltid haft.

Väger 14kg till sina 84cm.
    Bvc säger att hon följer sin kurva iaf o alla andra säger att
    sån mage ska småbarn ha och att den springer hon av sig sen.
  • Söta Nasse

min minsta har en riktig putmage, men stora sonen är riktigt tunn.

♥ Lägenheten är typ färdigrenoverad nu ♥
  • mausi2008

Skulle precis starta en egen tråd om detta då jag blev helt chockad när jag ikväll insåg vilken gigantisk ballongmage min tvååriga flicka har!! Känns "bra" att andra små barn också verkar se ut så och att man kanske inte behöver vara orolig...

• Konvaljen

Min dotter som är drygt 2 är också väldigt smal med putmage. När hon har ätit middag, jisses vad den står ut, som någon skrev, ibland undrar jag om den ska spricka.

Men rackarns vad söt den är hennes mage, jag vet att den kommer att växa bort så småningom men just nu passar den henne så himla bra!

• galnevale

haha vad mysigt med fler små putmagar! min minsa har en riktig liten putmage och gärna står hon och putar lite extra med den för att sedan peta med fingret i magen och hojta PIIIP!

• skånetös78

Åh vad skönt att höra om alla små putmagar! Blev så lättad när alla svar började komma in och nu är jag inte alls orolig längre utan inser att det är helt naturligt! tack alla ni som svarar!

*Linnea 7/11-08*
  • Bäbiiiis

Detta är ju en gammal tråd men jag tänkte återuppta den med en ny fråga. Är det bara små flickor och inte pojkar som får putmagar? Mina pojkar har inte haft det och inte kusinpojkarna heller men kusinflickorna har det. Jag funderar bara på varför? Har killar mer plats för sina organ i magen?

• Ia82F
    Bäbiiiis skrev 2017-09-12 12:38:01 följande:

Detta är ju en gammal tråd men jag tänkte återuppta den med en ny fråga. Är det bara små flickor och inte pojkar som får putmagar? Mina pojkar har inte haft det och inte kusinpojkarna heller men kusinflickorna har det. Jag funderar bara på varför? Har killar mer plats för sina organ i magen?

Tänkte oxå om det var något som är vanligare hos flickor? Mina pojkar har inte heller haft så...
Svar på tråden Varför är hennes mage så stor?