Jag började blöda natten efter att jag fått konstaterat MA (i måndags), fostret hade varit dött sedan vecka 7 men jag skulle idag gått in i vecka 14 så det har legat länge utan en enda blödning (nästan 6 veckor). Fick ta cytotecen ändå, men det var som att så fort min hjärna visste att det var dött så fattade min kropp det också.
Anonym (Vanessa) skrev 2017-10-27 17:07:45 följande:
Jag va på ultraljud för kub här om dagen. V.12
Tyvärr hittade hon inget foster och sa att det troligtvis va ett missed abortion. Eftersom Hon inte såg något foster borde det uväl dött för längesedan? Visar fortfarande plus på Stickan å brösten ömmar. Hon frågade oxå om jag va säker på sista mens. Varför? Kändes som att hon undrade om jag verkligen varit gravid. Kändes fruktansvärt och jag kände mig oxå dum. Lurad av min egen kropp , trodde att nu i v.12 skulle jag äntligen våga va lite glad med ikke. Hur årkar man gå igenom detta igen? Om jag blir gravid hur vågar jag innan och emellan ultraljud tro på att jag verkligen är gravid? Känns som att jag går sönder inombords.
Beklagar, att känna sig så lurad av sig kropp. Allt hopp, all framtid som man fantiserat ihop som bara försvinner över ett ögonblick, det är fruktansvärt och det är okej att vara ledsen, att tappa tron på sin egen kropp men vi tar oss igenom det
missfall är vanligt, det betyder inte att du kommer få ett nytt!
Tror inte hon tvivlade på din graviditet utan ville bara vara säker på att du inte var kortare gången än du tror och därmed att fostret var så litet att det inte syntes än. Jag fick konstaterat MA i måndags, fostret va i vecka 7 men jag var i vecka 13 (skulle gått in i vecka 14 idag), läkaren frågade om min mens var regelbunden och det var just på grund av detta hon frågade berättade hon. Din läkare borde varit tydligare med varför hon frågade!