Vad har ert barn lärt sig den här veckan och hur gamla är de?
Min har lärt sig att gå ut till köket med sin tallrik och ställa den på diskbänken när han ätit färdigt. (vi käkar oftast i vardagsrummet)
Han är 20 månader snart.
Min har lärt sig att gå ut till köket med sin tallrik och ställa den på diskbänken när han ätit färdigt. (vi käkar oftast i vardagsrummet)
Han är 20 månader snart.
Min lilla tjej som är 18 mån sa "Prosis Mamma!" när jag nös idag :) Såå underbart sött!
Sjumånaders Agnes har lärt sig säga mamma. Det klingar så ljuvt i mamsens öron
Min åtta-veckors har hittat sina händer. Han studerar dem noga och för dem till sin mun och träffar rätt. Mysigt att se!
Min 4-månaders har lärt sig att pussas. Om man sitter ansikte mot ansikte nån dm framför honom och gör en pussmun med läpparna så lutar han sig fram och ger en stor blöt dreggelpuss. Med en egen variant av pussmun, lite halvt öppen sådär.. Och det är så roligt att han kan pussas om och om igen i evigheter..
Han lärde sig gå idag, dagen före sin 1 års dag :)
Härlig tråd!
Min äldsta dotter, 6 år, har lärt sig att knyta fina rosetter på de nya vårskorna, min lilla tjej, knappt två år, har lärt sig att säga till när hon vill kissa och mellantjejen, 3.5, har lärt sig att måla små krumelurer och färglägga dem fint innanför kanterna!!!
Tänk vad stolt man kan vara för småsaker...
V som precis fyllt 1 år har lärt sig att stå. Han har också lärt sig att sätta ringar på en pinne......det ser för kul ut han är så koncentrerad.
Min son är 16 månader och har börjat klä av sig sina kläder. Han kan ta av vantar, mössa, dra i dragkjedjan och dra ner overallen. Ta av sig sina skor. Han har även börjat säga avvi till sigsjälv (han heter Arvid) och börjat benämna andra barn. Emle där (Elmer), sa han idag och pekade ett foto av Elmer. Stolt mamma!
Den här veckan har min tös lärt sig räkna till tio : ) hon är 19 mån nu.
Min son är nu 11 månader och har precis lärt sig dansa.. Igår var vi på mässa och han stannade då vid varje monter för att dansa lite till musiken som spelades på deras reklam =)
Min flicka kom in till min säng en morgon i veckan och satte sig och räknade mina fingrar, sen sina egna.. Hon kom till femton 2 år är hon. en, tå, tee, fura, fem, sess, fu, åtta, nio, tio, evla, toll, tretton, fårrton, femton
Dottern 16 månader har lärt sig hur man har sönder ett nätverkskort i datorn.
Sen har hon lärt sig att sitta på pottan, och det är jättekul, men inte kommer det ngt.
Min son, som blir 6 mån denna vecka, har lärt sig att stå på alla fyra. Där står han och gungar fram och tillbaka och ser för härlig ut
Våran lilla tjej på 5 månader (12.sep-2010 född) har börjat sitta utan stöd denna vecka :) går bara bättre o bättre :)
Frans har lärt sig säga flera riktiga ord med fler än två bokstäver Hem, gömma, dörrrrr etc. Han är 20 månader så han har nog varit lite sen med pratet, men nu är han på gång!!!
Min 7,5 åring har lärt sig att även hon kan bli sjuk, att jorden inte går under för det och att man tyvärr måste ta medicin. en gång lyckades hon tom svälja en halv Alvedon själv..
Min minsta son som är snart sex månader och har DS har lärt sig sitta i bumbostolen
Min stora son som är fyra och ett halvt har börjat lära sig matte: Mamma, när lillebror är 78 år, då är jag 82. Och när han är 130, då är jag 134!
Min dotter, på 23 månader, har i veckan lärt sig prata meningar med fem ord! "Alli får låna min napp". (Nej, syrran har slutat med napp för över ett år sen och trots att hon sover gott med den så får hon faktiskt inte det...)
Dottern, som blir 16 månader i helgen, har lärt sig att säga en ny mening, "där är den".
Hon kan också säga "vad gör du" och " vad är det där" och så en massa andra ord.
Han har idag ritat en perfekt huvudfoting. Tyvärr var det på ritbrädan så jag han inte dokumentera det innan han suddade bort det. Men jag är sååååå stolt Han är 2 år och 7 månader nu.