• Gwiazda

ung mamma gbg

Så ensamt ibland särskilt för mig som ensamstående, livet ändras o "vänner" försvinner. Någon som känner igen det? ;)

Finns det några unga mammor i Gbg eller i angränsande orter? Mölndal?
    Skriv gärna, min son e ett halvår gammal nu... skulle va kul o kunna snacka med någon om allt och inget :)

Ciao =D

• Svar på tråden ung mamma gbg
  • lottiz90
    Sizin skrev 2010-04-19 09:07:41 följande:
    haha ja några av mina kompisar hör knappt av sig.. jag har blivit så lugn och inte lika galen och festar lika mycket som innan jag fick barn.. men jag trivs som det är nu.. jag sitter hällre hemma med min son och myser med han en fredag kväll istället för att gå ut på krogen.. det är ändå så tråkigt där.. ! :/ Själv har jag en liten plutt på snart 2 år i agusti.. mina kompisar "lämnade" mig med typ och dom brukar inte höra av sig heller. Det är väl 1 gång i halv året och då är det för att dom inte hittar någon annan som vill hitta på något.. Ja det är så kul att vara sista altternativet :P Men jag bryr mig inte.. Har väl en tjejkompis som jag umgås med ibland men hade gärna velat träffa lite andra mammor så man kan hitta på saker med barnen:)
    ja det är ju mycket bättre än att vara ute och festa på krogen, där man ändå bara träffar på samma folk hela tiden. man vet vilka dom riktiga vännerna är.
  • Sizin
    lottiz90 skrev 2010-04-21 11:23:20 följande:
    ja det är ju mycket bättre än att vara ute och festa på krogen, där man ändå bara träffar på samma folk hela tiden. man vet vilka dom riktiga vännerna är.
    Ja kroglivet är så enformigt -.-' tur att man märker det innan man super bort alla hjärnceller haha ;D
  • lottiz90
    Sizin skrev 2010-04-21 16:15:43 följande:
    Ja kroglivet är så enformigt -.-' tur att man märker det innan man super bort alla hjärnceller haha ;D
    haha ja precis:P
  • Sizin

Nej nu ska man ut på en härlig promenad efter bvc och sen handla lite mat på hemvägen.. vart bor ni någonstans ? vi på i hisingen/tuve :)

• lottiz90
    Sizin skrev 2010-04-22 09:07:31 följande:
    Nej nu ska man ut på en härlig promenad efter bvc och sen handla lite mat på hemvägen.. vart bor ni någonstans ? vi på i hisingen/tuve :)
    vi bot också på hisingen.. fast i eriksberg
  • lottiz90

ja det är väldigt mysigt här:)

• Sizin

Skönt och höra^^själv kämpar man på med att vara ensamföräldrer (pappan har lillen bara varannan helg just nu) Ska till advokat på måndag och söka ensamvårdnad så jag inte behöver hans underskrift för det som gäller sonen..^^ Han vägrar skriva på vissa saker och nu har det gått för långt han vill ju sammarbeta nu men tyvär så är det försent har redan tagit kontakt med en advokat:) Synd att det ska behöva gå såhär långt..:( Sen har han ju inte sköt tiderna heller.. ibland får jag hämta lillen tidigare och byta helg för han ska på hocky >_< Sen har han ljugit för mig att han går på pappagruppen och så fast i självaste verket gör han ju inte det.. (var bara det han skulle göra för att jag skulle känna mig trygg att lämna lillen till honom) ..-.- så som sagt massa problem som jag igentligen hade velat slippa om han kunde ta och växa upp lite haha:P

• IlonaSofia

Hej hej! Jag heter Ilona, är 21 år och har en dotter på 6 månader, vi bor på hisingen. flyttade hit för en månad sen från uppsala och känner ingen här, så skulle va kul att lära känna andra mammor :)

• lottiz90
    Sizin skrev 2010-04-24 07:42:28 följande:
    Skönt och höra^^själv kämpar man på med att vara ensamföräldrer (pappan har lillen bara varannan helg just nu) Ska till advokat på måndag och söka ensamvårdnad så jag inte behöver hans underskrift för det som gäller sonen..^^ Han vägrar skriva på vissa saker och nu har det gått för långt han vill ju sammarbeta nu men tyvär så är det försent har redan tagit kontakt med en advokat:) Synd att det ska behöva gå såhär långt..:( Sen har han ju inte sköt tiderna heller.. ibland får jag hämta lillen tidigare och byta helg för han ska på hocky >_< Sen har han ljugit för mig att han går på pappagruppen och så fast i självaste verket gör han ju inte det.. (var bara det han skulle göra för att jag skulle känna mig trygg att lämna lillen till honom) ..-.- så som sagt massa problem som jag igentligen hade velat slippa om han kunde ta och växa upp lite haha:P
    usch jobbigt:( hoppas att löser sig i allfall:) men skönt kan man väl säga att du blev av med honom:P
  • Sizin

jaa de va skönt haha :) så nu ska man iväg på möte med advokat om ensamvårdnad.. är nervös :O men de kommer nog lösa sig till de bättre

• lottiz90

mmm hoppas det går bra.. du får uppdatera:)

• Sizin

Okey nu har man vart där.. :) hon skrev ner lite uppgifter och skulle skicka ett papper sen till pappan men på måndag för han ska ha lillen nu i helgen. Sen har han 10 dagar på sig att komma fram till ett beslut om han inte samtycker så kommer det gå upp till tingsrätten. Och hoppar verkligen inte det kommer så långt. För om han inte samtycker på detta är han ju lite idiotisk.. Det ända jag kräver är att jag inte behöver hans underskrift på dagis, skola, bank papper m.m Sen får han träffa honom varannan helg. Tycker det är rätt snäll deal efter allt han gjort?! Så nu hoppas jag verkligen att detta bli bättre och att han verkligen börjar på den där pappa gruppen igen. OM han inte går med på det kommer de bli en lång strid ! Då tar dom fram allt man har förflutet.. Och jag själv vet att jag är helt ren från allt sånt.. Är inte med i något polisregister :)

• lottiz90

okay... ja det får man verkligen hoppas att han gör..:)

Svar på tråden ung mamma gbg