• elle1

    När får man hem utredningen?

    Hej allihopa,

    Vi var uppe i nämnden den 23/2 det är nu två veckor sedan. Hur lång tid har det tagit för er innan ni fick hem pappren? Jag vill bara få utredningen kopiera den och skicka in den fort som jag vet inte vad. Hur lång tid tog det innan ni fick hem eran?

    /otålig

  • Svar på tråden När får man hem utredningen?
  • Annwika

    Mitt tips är att ringa er utredare och påminna! Utredningen i färdigt skick borde ni fått innan nämndmötet egentligen. Protokollet från nämndmötet fick vi när det var justerat, ca en vecka efter mötet, och själva medgivandet ett par veckor efter. Så, som sagt, ring och påminn. De har ofta ganska fullt upp på familjerätten.
    Lycka till!

  • Nimbus

    Det tog lite mer än 2 veckor att få hem utredningen. Det var först efter 2 veckor som utredaren ringde oss och sa att det hade gått igenom, jag tror att det beror på att man har 2 veckor på sig att överklaga ett beslut som tas i nämnden, och därför vill de vänta ut de veckorna först innan man kontaktas.

  • Pendo

    Ojdå vi hämtade alltihop på stadsdelskontoret dagen efter sammanträdet.

  • Luscinia

    Protokollet från nämnden fick vi med posten mer eller mindre dagen efter, men utredningen och alla andra papper som vi skulle ha tillbaka var vi tvungna att påminna om.

  • Gnista

    Det hjälper ju inte dig ts men om man begär "omedelbar justering" kan man hämta beslutet direkt efter nämndmötet. Vi fick vårt beslut per telefon dagen efter mötet. Dokumenten kom hem i brevlådan efter några dagar.

    Sitter och funderar över vad "omedelbar justering" innebär egentligen. Någon som vet?

  • en glad
    Gnista skrev 2010-03-11 22:17:16 följande:
    Det hjälper ju inte dig ts men om man begär "omedelbar justering" kan man hämta beslutet direkt efter nämndmötet. Vi fick vårt beslut per telefon dagen efter mötet. Dokumenten kom hem i brevlådan efter några dagar. Sitter och funderar över vad "omedelbar justering" innebär egentligen. Någon som vet?
    Nämndens protokoll skall undertecknas av två justerare innan det får skickas till berörda. Det får ta max två veckor. I brådskande fall kan man be att få omedelbar justering. Då skrivs protolkollet ut och under av justerarna direkt i anslutning till sammanträdet - och kan lämnas ut omedelbart. Omedelbar justering är dock bara tänkt att användas i akuta situationer så det är inte säkert att det medges för medgivandebeslut.
  • elle1
    en glad skrev 2010-03-11 22:41:38 följande:
    Nämndens protokoll skall undertecknas av två justerare innan det får skickas till berörda. Det får ta max två veckor. I brådskande fall kan man be att få omedelbar justering. Då skrivs protolkollet ut och under av justerarna direkt i anslutning till sammanträdet - och kan lämnas ut omedelbart. Omedelbar justering är dock bara tänkt att användas i akuta situationer så det är inte säkert att det medges för medgivandebeslut.
    Tack allihopa, jag har pratat med utredaren nu och hon har skickat alla sina papper som vi förhoppningsvis får idag. Sedan fick jag namn & nummer till en kvinna på nämnden så jag ska ringa henne nu. Hoppas allt kommer idag så vi kan få dra kopior under helgen! 
Svar på tråden När får man hem utredningen?