• janniahlholm

Lämnade bort sin dotter! :(

Jag kollade på MTV igår och såg programmet "16 and pregnant" och till min förfäran såg jag ett par som valt att lämna bort sitt barn.. GUD vad jag tyckte synd om dom, det var helt förfärligt att se hur förkrossad mamman och pappan var när förlossningen var över och dom hörde henne skrika och dom visste att dom inte skulle få se henne växa upp..

Det var så hemskt!

Så nu undrar jag, är det någon här inne som har lämnat bort ett fött barn, och inte ångrat sig? Jag skulle aldrig klara av det.. Det är då ett som är säkert.

(Jag menar absolut inte att säga att det var FEL beslut av föräldrarna, dom visste säkerligen precis vad dom gjorde och vad som var bäst för deras dotter, jag är imponerad av den styrka dom visar som klarar av att lämna bort sitt eget barn för att han/hon får det bättre med någon annan)

• Svar på tråden Lämnade bort sin dotter! :(
  • Mariohn
    janniahlholm skrev 2010-03-09 02:53:32 följande:
    Jag kollade på MTV igår och såg programmet "16 and pregnant" och till min förfäran såg jag ett par som valt att lämna bort sitt barn.. GUD vad jag tyckte synd om dom, det var helt förfärligt att se hur förkrossad mamman och pappan var när förlossningen var över och dom hörde henne skrika och dom visste att dom inte skulle få se henne växa upp.. Det var så hemskt! Så nu undrar jag, är det någon här inne som har lämnat bort ett fött barn, och inte ångrat sig? Jag skulle aldrig klara av det.. Det är då ett som är säkert. (Jag menar absolut inte att säga att det var FEL beslut av föräldrarna, dom visste säkerligen precis vad dom gjorde och vad som var bäst för deras dotter, jag är imponerad av den styrka dom visar som klarar av att lämna bort sitt eget barn för att han/hon får det bättre med någon annan)
    Jag såg det. Hon ville ju inte lämna bort sitt barn. Det var hennes pojkvän som pressade henne.  Hon var ung och hon kommer att ångra det. Det var uppenbart. Inget. Inget i hela världen hade kunnat få mig att lämna bort min son. 
  • janniahlholm
    Mariohn skrev 2010-03-09 02:57:47 följande:
    Jag såg det. Hon ville ju inte lämna bort sitt barn. Det var hennes pojkvän som pressade henne.  Hon var ung och hon kommer att ångra det. Det var uppenbart. Inget. Inget i hela världen hade kunnat få mig att lämna bort min son. 
    VA? var det så?! Herregud!!! Då är det ju ÄNNU värre! Jag såg bara sista sekvensen vid förlossningen och att pappan sa typ "men TA UT HENNE DÅ" när dottern skrek för att mamman var helt förkrossad..

Herregud, då börjar man ju verkligen undra vad mamman hade för stöd av sina föräldrar, varför dom inte reagerade när hon tänkte lämna bort sitt barn, trots att hon inte ens ville?

ÅÅÅÅÅH nu fick jag ont i magen och var tvungen att gå in och titta lite på Elina..
  • Mariohn
    janniahlholm skrev 2010-03-09 03:02:12 följande:
    VA? var det så?! Herregud!!! Då är det ju ÄNNU värre! Jag såg bara sista sekvensen vid förlossningen och att pappan sa typ "men TA UT HENNE DÅ" när dottern skrek för att mamman var helt förkrossad.. Herregud, då börjar man ju verkligen undra vad mamman hade för stöd av sina föräldrar, varför dom inte reagerade när hon tänkte lämna bort sitt barn, trots att hon inte ens ville? ÅÅÅÅÅH nu fick jag ont i magen och var tvungen att gå in och titta lite på Elina..
    Sjukt är det. Hon ändrade sig och ville inte. Men gjorde det ändå.  Jag kan inte relatera.  Min son är mitt allt. Från första sparken i min mage var han mitt livs största kärlek. Jag hade egoistiskt nog inte lämnat honom för något i världen. Mitt barn. Mitt liv.  
  • janniahlholm
    Mariohn skrev 2010-03-09 03:07:58 följande:
    Sjukt är det. Hon ändrade sig och ville inte. Men gjorde det ändå.  Jag kan inte relatera.  Min son är mitt allt. Från första sparken i min mage var han mitt livs största kärlek. Jag hade egoistiskt nog inte lämnat honom för något i världen. Mitt barn. Mitt liv.  
    Jag kunde inte sagt det bättre själv, även om jag hade haft sämre förutsättningar än någon annan så vill jag ändå tro att det bästa för min dotter är att vara med mig. Hennes mamma.

Usch, hemska tanke att behöva lämna bort sitt barn. NEJ FY. nu ska jag sova och drömma om mitt underbara barn som är det bästa som någonsin har hänt mig :) Godnatt!
  • frogande

Alltid lika tragiskt med sådana här samhällen som inte tillåter att barn får existera på olika villkor. Men då är det tur att det finns lyckligare medborgare och ffa rikare medborgare i andra samhällen som kan "ta över" de här barnen från de här föräldrarna.
    Pengar ger obegränsad frihet medan inga pengar ger ingen frihet alls.
    Och man är inte "stark" när man inte har något val, då är man bara just utan valfrihet.
    Grymt.

• Reglementet

Men det betyder inte att flickan verkligen hade ändrat sig. Hon hade just genomgått en förlossning, och reagerade därefter. Den pojken verkade väldigt mogen, och verkade bry sig väldigt mycket om sin flickvän.

Man fick se paret sen, och både pojken och flickan var helt på det klara med att de skulle adoptera bort barnet.

• siamusen

Har ett ex som gav bort sin son tre eller fyra dagar efter att barnet föddes. Han fick barnet med en tjej han inte var tillsammans med och hon ville adoptera bort det.

Henne känner jag inte sa jag vet inte om hon ångrar sig men han har vântat pa att sonen ska leta upp honom lânge nu.

• janniahlholm
    frogande skrev 2010-03-09 03:26:40 följande:
    Alltid lika tragiskt med sådana här samhällen som inte tillåter att barn får existera på olika villkor. Men då är det tur att det finns lyckligare medborgare och ffa rikare medborgare i andra samhällen som kan "ta över" de här barnen från de här föräldrarna. Pengar ger obegränsad frihet medan inga pengar ger ingen frihet alls. Och man är inte "stark" när man inte har något val, då är man bara just utan valfrihet. Grymt.
    Jag tyckte iallafall att det är starkt att ta sig igenom något sådant.
    Nu har jag ju fått veta att flickan ändrade sig i slutet av sin graviditet, men att pappan övertalade henne att fullfölja, och det tycker jag är hemskt.. tänk att lämna bort sitt barn mot sin vilja, hon kommer aldrig repa sig.
  • janniahlholm
    Reglementet skrev 2010-03-09 14:58:20 följande:
    Men det betyder inte att flickan verkligen hade ändrat sig. Hon hade just genomgått en förlossning, och reagerade därefter. Den pojken verkade väldigt mogen, och verkade bry sig väldigt mycket om sin flickvän. Man fick se paret sen, och både pojken och flickan var helt på det klara med att de skulle adoptera bort barnet.
    Men det var ju tydligen även innan förlossningen hon ändrat sig, jag tror aldrig hon kommer förlåta sig själv :(
  • Reglementet
    janniahlholm skrev 2010-03-09 20:18:54 följande:
    Men det var ju tydligen även innan förlossningen hon ändrat sig, jag tror aldrig hon kommer förlåta sig själv :(
    Hormoner.
  • MariaKsk88
    Mariohn skrev 2010-03-09 03:07:58 följande:
    Samma här. Fy fan vad hemskt. :( Har sett "Juno" två gånger och började gråta, min sambo tyckte jag var knäpp.
  • Friterad

Jag blev väldigt imponerade över att det här paret tog det beslut de gjorde. Upplevde det inte alls som att pappan pressade sin flickvän till att adoptera bort barnet. Naturligtvis är det inget lätt beslut och det vore väldigt konstigt om tjejen inte upplevt det som jobbigt att lämna bort sitt eget barn, men det verkade som att de biologiska föräldrarna var nöjda med sitt beslut och jag tycker att de gjorde ett väldigt moget val.

• frogande

Kom på att jag faktiskt känner till en mamma som tvingades lämna bort sitt barn.
    Och än idag vill hon inte prata om det och det är ju svar nog på hur hon känner det som.
    Och ångra sig kan hon ju inte göra, för det var inte hennes val detta.

• lovegun

Hon sa med egna ord i Teen Mom att det inte var p.g.a honom hon ville adoptera.
    Tycker att det var väldigt moget av två 16 åringar att inse att dom inte hade det som krävdes för att bli föräldrar.
    Plus att dom verkade ha ett väldigt rörigt liv, Catelynn's mamma och Tyler's pappa var gifta. Hon hade i sin uppväxt flyttat 13 gånger.

Tyckte bara så jävla illa om mamma, hon agerade som en unge! Varken hennes mamma eller hans pappa gick med på adoptionen, dom fick höra ett och annat från sina föräldrar. Och att dom gick igenom det utan minsta lilla stöd var så jävla starkt gjort.

Man fick även se i Teen Mom att dom flyttade hem till Tylers mamma för att dom inte orkade med sina föräldrar. Men sen när Catelynn skulle flytta tillbaka till mamman och det var Tylers pappa som kom och hämtade henne så sa han inte ens Hej till sin egen son?! Sånna föräldrar hade dom...kul att då bo hemma med ett litet spädbarn och inte kunna flytta...

Lite skillnad på USA och Sverige när det gäller tonårs föräldrar...

• janniahlholm
    Reglementet skrev 2010-03-10 10:35:14 följande:
    Hormoner.
    Oavsett så tror jag man ångrar sig om man är inte 100% övertygad om att man vill.
  • janniahlholm
    lovegun skrev 2010-03-10 17:19:30 följande:
    Hon sa med egna ord i Teen Mom att det inte var p.g.a honom hon ville adoptera. Tycker att det var väldigt moget av två 16 åringar att inse att dom inte hade det som krävdes för att bli föräldrar. Plus att dom verkade ha ett väldigt rörigt liv, Catelynn's mamma och Tyler's pappa var gifta. Hon hade i sin uppväxt flyttat 13 gånger. Tyckte bara så jävla illa om mamma, hon agerade som en unge! Varken hennes mamma eller hans pappa gick med på adoptionen, dom fick höra ett och annat från sina föräldrar. Och att dom gick igenom det utan minsta lilla stöd var så jävla starkt gjort. Man fick även se i Teen Mom att dom flyttade hem till Tylers mamma för att dom inte orkade med sina föräldrar. Men sen när Catelynn skulle flytta tillbaka till mamman och det var Tylers pappa som kom och hämtade henne så sa han inte ens Hej till sin egen son?! Sånna föräldrar hade dom...kul att då bo hemma med ett litet spädbarn och inte kunna flytta... Lite skillnad på USA och Sverige när det gäller tonårs föräldrar...
    Jo det är väl kanske så.

Jag tycker också det är enormt starkt, jag förstår verkligen inte hur man klarar av det.. psykiskt. Mitt hjärta skulle gå i 1000 bitar om jag var tvungen att lämna bort min älskade älskade älskade dotter till någon, nej.. det finns inte ens.. det får inte finnas. USCH! hemska tanke.
  • Myscho

När jag såg det programmet, jag grät som en styckad gris.

Kände sorg över att dom faktist älska sin tös, ville det bästa för henne. Värkligen valde ut föräldrar så att deras dotter skulle få det dom ADLRIG fick ett hem. Inte massa dåligt folk runt henne.

Och som sagt 0 stöd, Grabbens "pappa" sa att allt ett barn behöver är kärlek...

Och som killen sa

Du är ju värkligen rätt person att snacka, du fanns inte ens med i min uppväxt du satt i fängelse...

Jag upplever inte på något sätt att han tvinga henne, han stöttade henne. När han bad dom ta ut flickan ur rummet var för att dom var ju inte säkra på om dom ville se henne. Och hade jag personligen behövts ställas inför det valet hade jag inte heller velat se mitt "barn" då kommer ju alla 2000000000 känslovallar som man får när man är nyförlöst.

Dom gjorde det bästa dom kunde för sin tös. man såg hur älskad hon var, man såg hur mkt dom "ångra" sig för stunden men visste att det är det bästa för henne. Att det var för flickans skull!

• parvati

Skönt att vi har bättre adoptionslag i Sverige här måste mamman ha återhämtat sig efter förlossningen innan man får adoptera bort sitt barn. Det är inget beslut man ska ta snabbt eller under graviditeten.

Jag såg att "Juno" nämndes jag avskydde den amerikanska antiabortfilmen. Budskapet var det är syndigt med kondom bättre att adoptera bort eventuella barn fast helst ska man inte ha sex som tonåring{#lang_emotions_yell}

Svar på tråden Lämnade bort sin dotter! :(