• Honungshumlan

Problem efter missfall

Fick missfall för ca 1 1/2 år sedan och man gjorde en skrapning när jag började störtblöda en vecka efter missfallet. Sedan dessa har jag haft ont i magen (typ mensont)till och från flera gånger i månaden, vilket jag inte hade innan.
    Problemet är nu att jag inte lyckas bli gravid igen.
    Har gjort titthålsoperation för två veckor sedan efter att de sett att det var stopp.
    Läkaren som nu gjorde operationen konstaterade samma sak. Det var stopp men hon kunde inte se var det var stopp. Äggstockar och äggledare såg bra ut och inga cystor. Hon kunde heller förstå men hon sa att man kunde göra en undersökning i livmodern för att kolla. Men hon pratade om att det är IVF som gäller nu. Vilket jag misstänkt eftersom det är stopp.

Någon mer som har fått problem att bli gravid efter missfall och skrapning?
    Någon som har gjort livmodersundersökningen (hysteroskopi) som kan säga något positivt dvs kan man åtgärda ett stopp?
    Någon mer som fått mycket ont i magen efter skrapning?

• Svar på tråden Problem efter missfall
  • lisa2000

Hej! har inte varit med om detta eller vet något om det där, men jag jojnar gärna detta forum, är intresserad ifall det är någon som vet.

Har heller inte blivit gravid, fast efter ett utomkveds.

• lynet70

Jag fick ett mf för ca 11/2 år sedan har försökt att bli med barn efteråt men det har inte gått. Har gjort alla tester,dom hittar inget direkt fel,bara några saker som kan göra det lite svårare.Det dom hittade var lite tröga simmare,men efter första ivf bevisade det att dom befruktar iaf. Sen ahr jag en tätt äggledare samt att man har diabetes som kan göra det svårare att bli med barn. Började ivf i augusti. Misslyckades då. Börjar min andra ivf nu. Jag har två barn sen tidigare som idag är 15 o 17 år. Vet ej vad det beror på att vi inte lyckas bli med barn igen eftersom hans spermier befruktar ändå. Lyckan kommer väl till oss också. Kram

• Honungshumlan

Kul att det är några som vill hänga på tråden.
    Det jag nu misstänker är att skrapningen kan ha orsakat att det nu är ev stopp eller nått fel i livmodern. Varför har man inte återbesök efter en skrapning för att kolla att allt är OK???? Men antar att det inte finns pengar till sånt.

Svar på tråden Problem efter missfall