Lågt hcg, gravid, inte gravid, magsmärtor mm
Ja lika rörig som rubriken lyder, lika rörigt är det för mig inombords! Jag blir inte klok!
Jag har gjort några inlägg tidigare i diverse trådar, men kort historik: Har gjort äggdonation på Cypern. Fick äggen insatta den 19/2. Gjorde ett blodprov på ruvardag 11 som var positivt=11. Lågt ändå tycker jag!!?? Samtidigt så påvisar diverse tabeller att hcg över 5=gravid. Har en son sedan tidigare äd och på samma ruvardag var hcg ca 70. Ruvardag 12 hade jag kraftiga magsmärtor, kunde knappt stå upprät. Ruvardag 13 hade jag fortf ont och fick besöka gyn akut. Allt såg bra ut, slemhinnan var tjock vilket skulle vara positivt enl läkaren för ev graviditet. Såg inga tecken på blod i buken eller att en blödning skulle vara på g. Hcg var nu 25. Ruvardag 14 gav oxå urinstickan ett positivt resultat, vilken hade varit negativ ruvardag 12 och 13. Ska nu ta ett nytt blodprov på måndag. Mina magsmärtor har avtagit och för övrigt har jag typiska graviditetssymtom. Vad tror ni? Jag vågar inte tro på att det är en graviditet. Vad har ni för erfarenheter med lågt hcg? Hade funderingar på utomkved men det är ju en äd, kan det bli så ändå? Missfall, ofrostig graviditet. Måste få ventilera mer er, hoppas ni orkar läsa trots rörigt och långt inlägg! Tar gärna emot era tankar, såsom positiva och negativa!
Kram Nilla