Hur gör ni med träning under IVF-behandlingen?
Ja som rubriken lyder...Vet att det fanns en tråd här förut som handlade om träning under behandlingen men kan inte hitta den.
Ja som rubriken lyder...Vet att det fanns en tråd här förut som handlade om träning under behandlingen men kan inte hitta den.
Sådär ja. Då var man ruvare av 2 små blastocyster! Frågade läkaren om träning...hon avrådde från högintensiv träning-(dvs allt utom promenader typ visade det sig när vi pratade närmare) under ruvningen. Vaggisarna är ju gravid homoner vilket gör att man inte tillgodogör sig träningen ändå sa hon. Dessutom är det livmoder som ska ha all cirkulation. Hmmm. Men detta gällade bara ruvningstiden.
Tack
Hej ..3 insättningen. .ruvdag 2. Är ingen atlet men har tränat hårt de senaste månaderna. .o jag är så sugen på träna..men vad jag förstått ska man nig ta det lite lugnt det första dagarna i allafall...ägget har nog inte fäst sig än..ellet ;)? Tänkte börja ta lite promenader nästa vecka....
Vi gjorde vårt andra FET i onsdags som sagt.
Tar gärna emot tips :)
Ha det gott!
Va kul att det är huvudbry för fler det här m att röra på sig och ivf. Jag var helt säker på att det skulle va okej m "normal" träning iaf typ kortare löprundor och så att jag mest bara frågade i förbi farten på väg ut från ET. Läkaren var väldigt bestämd med att inget annat än "vardagspromenader" var okej:/ Jag har lyssnat på det för jag är så mån om att "göra allt rätt" nu när vi väl får chansen men det känns eg lite orimligt att det ska va så strikt förbjudet. Men men. Jag kör avhållsamhet från allt bad,sex, träning, bastu osv. Det här är vårt första försök så börjar väl freebase:a lite mer om det inte verkar funka enligt läkarens ordinationer;)
Jaj13: ja man läser och hör olika. De 2 första ggn sa läkarn lev som vanligt...hmm..inte det lättaste alltid. Nu sa hon i ge bad osv, sex, inga tabletter och inga hopp ..haha..jag tar det säkra före det osäkra och tar det lugnt i nga dagar även om kroppen skriker träääna! Får köra lite långsamma promenader.
[quote=72698960][quote-nick]jaj13 skrev 2014-03-07 19:56:40 följande:[/quote-nick] Hihi jag vet. Man tänker att "lev som vanligt" skulle vara mer rimligt men icke:) jag känner som du. Vi får försöka njuta av att vi kan luta oss tillbaka på ordination av läkare. Tror inte det kommer hända så många gånger i livet ;)[/quote
Haha nä helt klart vi får vänta tills vi får plusset på stickan :)
Jaj13: Håller med dig...klart det mentala biten är värre. Träningen gör en gott..skingrar tankarna. Nä men hursom så är det värt att hålla sig ifrån träningen :D
Hej! Jag undrade jättemycket över det här med träning när vi gjorde IVF så jag tänkte att jag skulle dela med mig av hur jag gjorde. Jag tränar i vanliga fall i snitt 7,5 h/vecka. Mestadels konditionsträning i form av löpning. Är 32 år.
Jag hade äggplock en tisdagsmorgon. Tränade som vanligt fram tills på söndagen med lika mycket löpning som jag brukar. Tävlade faktiskt till och med på helgen. Efter äggplock vilade jag fram till lördagen, då körde jag ett lättare spinningpass. På tisdagen en vecka efter äggplock började jag springa igen.
Jag har endometrios och därför fick jag som jag förstod det lite starkare hormonsprutor än andra. Jag blev på gränsen till överstimulerad så de ville för säkerhets skull vänta med återinsättning någon månad.
När vi gjorde återinsättning tränade jag som vanligt fram till återinsättningsdagen. Jag var och styrketränade precis efter att vi gjort återinsättningen. De sade ingenting om att vila var rekommenderat så jag körde på som vanligt. Vi hade jättetur och lyckades på första gången.
Jag har endometrios och därför fick jag som jag förstod det lite starkare hormonsprutor än andra. Jag blev på gränsen till överstimulerad så de ville för säkerhets skull vänta med återinsättning någon månad.