• Belli

mammagrupp sundbyberg???

Hej jag är en tjej på 25år. i maj 2009 fick vi våran andra älskade dotter Mira.  Lea är en 3 åring,snart 4. vi bor i sundbyberg.

jag hade hoppats på att få gå i någon "mammagrupp" även med andra barnet.men så blev inte fallet...i augusti fick vi en ny barnmorska på bvc jag frågade och bad henne att få gå en så jag fick träffa några andra mammor eftersom jag inte känner någon som är hemma. då fick jag som svar: -Jag prioriterar inte omföderskor.

jag blev lite ställd...är innte vi lika viktiga att ta hand om?? jaja tänkte jag då har jag iaf försökt å frågat.
    men dag ut å dag in med mig å mina tjejer d e tuft. jag har mått riktigt dåligt pga att jag inte har någonn att prata/träffa om dagarna...

jag tycker att hon kunde bestämt ett datum samlat alla i ett rum å lämnat oss där kunde vi väl ha tagit kontakt med varandra. för det är svårt att ta kontakt på stan själva...

hoppas med att skriva här att det kanske finns någon som också saknar en mammagrupp och kanske har lust att hitta på något.
    eller har ett tips på vadjag kan göra. 

kramar Sofia

• Svar på tråden mammagrupp sundbyberg???
  • 071001

Gå till Kyrkans öppna förskolan på Vattugatan. Där är det jättetrevligt och du kommer i kontakt med andra föräldralediga.

• Belli

har gått till öf i hallonbergen flera gånger...men  tycker att de e många mammagrupper som e där å man har svårtatt komma in...=( men ska kanske titta ner dit om det är bättre där...tack för tipset...

• 071001

Vet att min kompis inte heller fick gå i nån mammagrupp med nr 2 (i Sumpan). Fånigt att du inte kan få gå med förstföderskorna då eftersom det inte finns nån annan grupp. Kyrkans öf är väldigt trevlig tycker jag. Hängde mycket där.

• Kathinkaf Löfberg

Hej Sofia, vet inte om du minns oss men jag och mina pojkar Gabriel och Jakob träffade er några gånger i somras, 2011, vid Largen och badade. Vi skulle gärna vilja ses igen! Vårt tel är 070-616 39 45. Hör gärna av er, det vore jättekul. Gabriel frågar efter Lea mycket! Hälsningar Kahinka Löfberg

• Annica1

Hej.. Jag är också en 2barns mamma som bor sumpan. har en 2½ åring och en 9månaders.

Jag skulle också jätte gärna vilja träffa nån och umgås med :)   Vart i sumpan bor ni nånstans?

Svar på tråden mammagrupp sundbyberg???