• Stolt2barnsmor

NI som är hemma länge med barn, vad jobbar ni med?

Lite nyfiken som sagt vad ni har för yrke ni som valt att vara hemma länge med era barn. Med länge menar jag mer än 1,5 år som man har rätt till.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 13:11
    Skulle haft med en kategori för arbetslös, men det går ju att välja övrigt istället.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 13:12
    Haha, studerande skulle ju självklart ha haft en egen kategori också, snurrig idag.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden NI som är hemma länge med barn, vad jobbar ni med?
  • Stolt2barnsmor
    Queen Of Darkness skrev 2010-02-22 13:08:50 följande:
    Övrigt. Arbetslös. En snart 3 åring och en 16 månaders.
    Vad arbetade du med innan det? :)
  • zera

Arbetslös här också. Företaget jag var anställd på när gick i konkurs när jag var på min första mammaledighet å sen dess har jag varit mammaledig... så när barnen blivit lite större så är det dags för nytt jobb.

• Queen Of Darkness
    Stolt2barnsmor skrev 2010-02-22 13:11:12 följande:
    Vad arbetade du med innan det? :)
    INgenting. Inget att skryta över direkt, men var arbetslös efter gymnasiet (ngn praktik på 3 månader genom arbetsmarknadsenheten), blev sjukskriven (inte pga gravidtet) -05 till -08 då min äldsta dotter var 15 månader och nr 2 låg i magen. därefter har jag gått på föräldrapenning tills november då jag började ta vårdnadsbidraget för båda flickorna.
    ♥ Amanda & Isabella ♥
  • Livshlädje

Jag har blivit arbetslös under tiden jag varit hemma. Arbetade inom barnomsorgen när jag blev gravid men min egentliga sysselsättning är nog ändå universitetsstudier.

Mamma till världens bästa 3åring o längtar efter lillebror - Bf mars 2010.
  • lövet2

Jag hade inget fast jobb innan jag blev hemmamamma. Jobbade lite med kontorssysslor, på café och med turism bl a, men det var antingen vikariat eller säsongsjobb.

• Ragnar

Första barnet var hemma i 1,5 år, som är länge där vi bor eftersom den samanlagda föräldraledigheten är 9 månder. Då jobbade jag kvällar och en del helger på ett hotel och var hemma på dagen. Under denna perrioden träffade jag min man i 15 min per dag och varannan helg. Han kom hem kl 17:30 och jag gick hemmifrån kl. 17:45.
    Inget jag rekomnenderar i längden men vi bor fortfarande ihop och har fått ett barn till.

• Helene OSV

Hade eget företag när jag blev gravid med första barnet men la ner det innan förlossningen. Är alltså arbetslös om jag inte skulle vara mammaledig.
    Har varit mammaledig i 6½ år och kommer att vara det i 3½ år till. Sen vet jag inte vad jag ska hitta på, studera antagligen.

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥ Fyran 1009 ♥
  • mamma2004

Jag jobbade i bokhandel innan jag blev mammaledig. Har delvis jobbat extra där under tiden också, men blev uppsagt pga arbetsbrist i samband med vår yngsta sons födsel. Nu är jag arbetslös, men funderar på att plugga sen. Kommer dock vara hemma tills minstingen är 3½ år åtminstone.

Nu är barnen 5½, 4 och 2 år.

Tacksam mamma till Jemima (040626), Jonatan (060212) och Gideon (080206)
  • Choice

Övrigt: Fotograf.

Charlotte, Elliot, Vincent & Isabelle - mitt hjärta slår för er!
Svar på tråden NI som är hemma länge med barn, vad jobbar ni med?