Känner jag har ett ointressant liv som mammaledig
Hej,
överskriften låter säkert illa, men jag undrar om det är fler som kan känna som jag. Har fått två barn på raken och har nu varit mammaledig sammanlagt 1 år och 7 månader. Det är naturligtvis underbart att ha fått två fantastiska barn. Jag älskar dom så högt att det värker inombords och jag är så tacksam för att jag ens kunnat få barn. Men jag kan ändå känna mig rastlös och att mitt liv på någotvis blivit ointressant. Det kanske är så att denna förändring från att ha varit fri och frank och jobbat och rest och åkt ut på äventyr närhelst jag har velat så blir det en liten chock när man plötsligt blir förälder.
Med barn nr 1 kunde jag ändå göra en hel del saker men det är såklart svårare nu när man har två små barn. Dessutom blir man alltid varnad hos bvc att man inte bör ta med barnen var som helst pga tidigare svininfluensa, numera RS, maginfluensa.... det är alltid nåt man måste akta sig för.
Jaa, jag känner mig faktiskt rastlös, ibland innestängd. Jag längtar till att börja jobba igen och bli mitt vanliga jag - även om alla säger att denna barntiden går så fort och det är viktigt att ta vara på den. Men mitt vanliga jag kommer nog inte tillbaka eftersom jag har gått in i en ny roll nu... suck... ja ja , min lilla kris går väl snart över...
Är 35 år nu och inbillar mig att när jag blir 40 går jag in i en ny guldålder. Jag har fått en massa bra erfarenhet, fått tillbaka min kropp jag hade innan jag blev gravid och har ett superjobb.
Det blir nog bra.