• liniaa87

Tips på stad i Storbritannien!

Hej!

Bor för tillfället i Norge och trivs inte något vidare här så vill gärna flytta vidare.

Har tidigare bott i London och Birmingham och vill gärna prova på en ny stad.
    Jag tänkte mig England eller Wales.
    Någon som bott i Cardiff eller Liverpool och kan rekommendera dessa?
    Eller kanske någon som kan berätta varför just deras stad är staden att bo i :)

• Svar på tråden Tips på stad i Storbritannien!
  • sherlock

Om jag fick välja så skulle jag nog bo i Bath, Brighton eller kanske Oxford eller Cambridge.

Bath för att det är så mysigt och har härlig atmosfär med fina regency byggnader.

Brighton för att det finns så fina Victorianska byggnader målade i paställ längs vattnet och det är så härlig atmosfär där. Många "London bor" flyttar dit för att pendla till London.

Oxford och Cambridge har så mycket historia och mysiga gator att strosa på.

Bor för närvarande i Watford ca 2 mil norr om London, inte så spännande alls utan mest praktiskt då maken jobbar 30 min bilfärd till västra London och jag 30 min norrut.

Cardiff har jag varit i en gång och det är mysigt med nya fräsha byggnader och nära till havet (älskar vatten) men det fanns en del ruffiga områden.

Har ladrig varit i Liverpool men det ska ju vara rätt modernt numera med nya byggnader i hamnen och annat. Dock är det väl ganska ruffigt däromkring.

Nu låter jag som en typisk southerner som tror att allt är ruffight norrut Men så är det nog inte...

• amanda h

Flytta inte till Cardiff. Eller förlåt, alla har ju olika smaker, men jag har besökt många, många städer i UK och Cardiff imponerade minst. Ganska opersonlig stad.

Från att ha jobbat på olika ställen i olika städer så valde jag att bosätta mig i Edinburgh i Skottland. Jag hälsade på en gång, och älskade staden så mycket att jag flyttade hit. Det är... helt fantastiskt här. Så Edinburgh tipsar jag om, helt klart!

Och håller också med sherlock om att Brighton är ett härligt ställe! :)

• Alley

Jag har bott i Manchester  - hur bra stad som helst!

• bebbe2005

Edinburgh tipsar jag oxa om! Skottland overhuvudtaget ar fantastiskt!

• MamaPapa

Jag bor i Wilmslow, Cheshire vilket ligger söder om Manchester. Jättebra ställe ! Två timmar direkttåg till London, 30 minuter tåg till Manchester, nära till M6, M56. Nära till Peak District. Prydligt och fint.

• Black roses

Jag har bott utanför en underbar stad vid namn Abergavenny i Wales, den ligger inte långt från Cardiff.. Vi ttrivdes väldigt bra där, o ska faktiskt flytta tillbaka dit...

Människor är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre...
Svar på tråden Tips på stad i Storbritannien!