Mänskligt!
Hej på er!
Vare sig man e adopterad eller bio så kan problem i familjen uppstå. Det som spelar någon roll är att man som barn, ung vuxen känner sig älskad och önskad. Brist på kärlek och trygghet i barndomen leder ofta till ett oändligt sökande efter kärlek i vuxen ålder.
Man tar det man får, istället för att vilja ha. Men ger allt och blir oftast utnyttjad och sviken. Samhället ser dig som billig, slampig och äcklig, utan att ens försöka förstå hur du egentligen mår.
Något som förbryllar mig är den okunskap och elakhet som växer sig allt större i samhället. Man blundar för allt om inte det finns en egen vinst.
Det är inte snällt att vara snäll mer!! Jag har fått en del mail som både värmer och ger hopp. Jag önskar bara att denna fehet och rädsla som finns i samhället idag kunde lätta lite.
Man ska inte lägga sig i. Man ska låta folk lösa sitt eget. Det mäst ironiska är nog när någon tagit livet av sig. Helt plötsligt blir folk förvånade och undrar varför de inte kom och pratade eller bad om hjälp. Men så fort en människa är deppig, ledsen eller sörjer försvinner folk.
Jag själv har haft tankar om självmord och berättade det för min närmsta vän. Hon började prata om något annat och plötsligt hörde hon bara av sig via mess. Jag förstår att det blev en för stor börda för henne att bära, men e det inte konstigt att den som mår dåligt och esjuk måste vara frisk för att få lov att vara sjuk.
Den som har det bra ska dela med sig av det goda och lyfta sina vänner, inte gömma sig och lägga ansvaret på den som faktiskt mår skit. Ja,ja nog om det!
Känner bara att folk har så lätt för att dömma andra, men när de själv sitter där kan de inte alls förstå varför ingen finns. Önskar att samhället kunde sluta att vara så egoistiskt. Menar vi ska hjälpa hela världen, men skiter io våra egna.
Alla psykologer säger att du kan inte ta hand om någon annan om du inte tar hand om dig själv. Hur i hela friden går det ihop med att vårt land ska förebygga svält och hemlöshet i andra länder, när både svält och hemlöshet finns här? Både barn och vuxna e hemlösa här, men svensken blundar och skickar pengar till något u-land och känner sig duktig. MMmm, dubbelmoral!