• Miiikaaa

Crescent Comfort ?

har nog nästan bestämt oss för att det ska bli en Crescent Comfort (förmodligen duo-version) för våran lilla bebis, men nu vill jag höra från er som har denna vagn vad ni tycker om den?

den finns ju som både duo och kombi, är hårdliften till kombi liten? jag har fått den uppfattningen i alla fall, och då kanske liggdelen är bättre till en sommarbebis? och som jag förstått så skiljer det bara ca 500kr i pris på hårdlift och liggdel?

tacksam för alla åsikter och erfarenheter !

http://www.crescentbaby.se/comfort.html

• Svar på tråden Crescent Comfort ?
  • anna74

Hej!

Ja är det en duo så ingår sitt och liggdel ,jag har nyligen fått hem min ,men min är svart och blå !
    är jätte nöjd med min! {#lang_emotions_smile}

• Nathal

Jag har en Cresent comfort som jag ska sälja.
    Min har beiga detaljer och är använd kanske 5 ggr.
    Den är jättefin och skön att köra o den lätt...
    Fick en annan vagn i present så jag måste göra mig av med denna.
    Har både sitt & liggdel, garantin började gälla den 30 januari.
    Ska sälja den för 4000, någon som är intresserad?

• sofia883
    anna74 skrev 2010-03-17 17:14:17 följande:
    Hej!Ja är det en duo så ingår sitt och liggdel ,jag har nyligen fått hem min ,men min är svart och blå !är jätte nöjd med min!
    Härligt och tack för ditt svar :) Vi ville ha svart och blå men den är slutsåld på den sidan så det får bli röd istället.
    Köpte du den från kopbarnvagn.se eller från något annat ställe? Om det var från kopbarnvagn.se är du nöjd med dem?
  • anna74

Hej !
    sofia883:
     ja vi har beställt den i från kopbarnvagn.se och det verkade som vi fick sista exet! :) men jag är jätte nöjd ,men jag tror att den svart/ röd är lika snygg som vår !

Har lagt in bilder på vår i albumet.

kram

• KiaFamily

En liten fråga, vad skilljer Comfort & Classic??  Vi bestämde oss idag för en classic, får hem den i helgen. Har travat runt med en 3hjuling i vinter, är verkligen så trött på den. Ingen som helst stötdämpning, så sonen har skumpat runt som sjutton. Kompisen har en classic, har provkört den & gillade gunget! Så nu fick det bli en sån!
    Men som sagt, vad är skillnaden?? bara lite nyfiken.

• the M Bitch
    KiaFamily skrev 2010-03-18 21:32:13 följande:
    En liten fråga, vad skilljer Comfort & Classic??  Vi bestämde oss idag för en classic, får hem den i helgen. Har travat runt med en 3hjuling i vinter, är verkligen så trött på den. Ingen som helst stötdämpning, så sonen har skumpat runt som sjutton. Kompisen har en classic, har provkört den & gillade gunget! Så nu fick det bli en sån! Men som sagt, vad är skillnaden?? bara lite nyfiken.
    Classic:
    - Lufthjul
    - Svängbart styre
    - Säljs endast med hårdlift, dvs som kombivagn
    - Sportig design, med mycket detaljer på chassit
    - "Feta" rör i chassit (typ ovala)
    Comfort
    - Punkteringsfria hjul
    - Körs endast från ett håll (går ej att svänga över styret)
    - Går att köpa som enbart sittvagn eller med hård lift eller med separat liggdel
    - Ren design, med runda rör i chassit
    Comfort väger mindre än Classic, men många föredrar ändå Classic då de gillar designen.
  • KiaFamily
    the M Bitch skrev 2010-03-18 21:48:49 följande:
    Classic: - Lufthjul - Svängbart styre - Säljs endast med hårdlift, dvs som kombivagn - Sportig design, med mycket detaljer på chassit - "Feta" rör i chassit (typ ovala) Comfort - Punkteringsfria hjul - Körs endast från ett håll (går ej att svänga över styret) - Går att köpa som enbart sittvagn eller med hård lift eller med separat liggdel - Ren design, med runda rör i chassit Comfort väger mindre än Classic, men många föredrar ändå Classic då de gillar designen.
    Tackar!! Fast den classic vi har köpt, har oxå punkteringsfria hjul.... hon som säljer den, har bytt till det.
    Har inte så bra koll, men man ställer liggdelen i/på sittdelen, är det det som kallas kombi?
  • anna74

hej !

Kiafamily: ja det är en kombi ,en duo är där sittdel och liggdel är var för sig!
    Jag tycker classic är en fin vagn ,men då både jag och min man är långa och vi får stora barn  så blev den i minsta laget ,därför blev det en comfort för oss ..

ha det bra!

• KiaFamily
    anna74 skrev 2010-03-22 21:59:55 följande:
    hej !Kiafamily: ja det är en kombi ,en duo är där sittdel och liggdel är var för sig!Jag tycker classic är en fin vagn ,men då både jag och min man är långa och vi får stora barn  så blev den i minsta laget ,därför blev det en comfort för oss ..ha det bra!
    Tack för svar! Inte lätt att hålla koll på alla beteckningar.. hihi.

Har fått hem min vagn nu, blev dessvärre grundlurad! Liggdelen är skev, överdraget fattas (det är ju original till vagnen), suflettens spärrar är kassa & måste bytas..... Kan leva med div fel på en beg vagn,, men hade önskat att säljaren upplyst om detta!! Vi tittade aldrig på vagnen, eftersom den fanns långt ifrån. Så sambons kollega hämtade den åt oss när han ändå var i stan. Säljaren försäkrade gott skick, & med det priset så litade man på det.
    Förösker få tag på säljaren, för jag tycker att hon gott kan bet överdraget/åkpåsen som är komplett. Det andra kan jag leva med, sonen kommer ändå inte anv liggdelen så länge till, han är 5 mån.

Men om nån råkar ha liggdel + överdrag/påse liggandes nånstans, så hojta :0).
  • anna74

Hej!
    Idag tog vi beslutet att sälja våran duo som vi köpte för ca 1 månad sedan ,då vi skall få en annan i present ..

Inget roligt beslut då jag är jätte kär i min crescent:(

Men vad gör man inte för släkt friden..

Så nu ligger den snart på blocket min svart /blå comfort endast uppackad och kollad på ,då det är 15 veckor till bebis dags..

• lurifiiix

Tycker att det ser ut som att varukorgen är liten, stämmer det eller får man in en matkasse och lite till? :)

• DenDuVetDet

Ja, det får plats med en matkasse, eller två.

Sväljer ganska mycket för att se så liten ut.

• DenDuVetDet

Det är höjden som ställer till det lite. Vi löste det genom att knyta matkassarna och ha dem liggande :)

Svar på tråden Crescent Comfort ?