Annika 68 skrev 2010-02-13 13:07:15 följande:
Har själv haft 5 missfall och är nu gravid i vecka 25. Under alla mina besök hos läkare är det aldrig någon som har sagt att jag skall avstå från att ha sex under graviditeten och det skulle varit orsaken till missfallen. Jag är även med i en undersökning för kvinnor som har haft många tidiga upprepade missfall och min läkare där som jag ett enormt förtroende för har aldrig nämt något om detta. Han har snarare sagt att lev som vanligt. Jag och min pojkvän har haft sex under hela graviditeten och det har inte varit några problem. När jag hade fått mitt 5:e missfall och läkarna som utrett mig inte gav oss så mycket hopp (jag är 41 år) kände jag att jag var tvungen att göra något. Jag fick då kontakt med en underbar läkare i Borås och fick vara delaktig i hans studie om tidiga missfall. Tog även kontakt med en zonterapet som jag började gå hos. Från första gången jag var hos zonterapeten sa hon att du kommer att få en baby. Sedan i maj har jag gått två gånger i veckan och fått ett enormt stöd och hjälp. Enligt zonterapeten har jag haft dålig cirkulation i livmoder och äggstockar vilket gjort att jag inte fått behålla mina tidigare foster. Nu har hon fått i gång cirkulationen och jag håller bara tummarna att allt går bra hela vägen.
Grattis till graviditeten!
Jag har läst om din läkare i Borås..tack vare en artikel om honom fick jag vet att man själv kan köpa och äta Albyl. Tyvärr hjälpte det inte vid mitt sista MA..men jag kommer att äta det vid nästa ÄL oxå.
Skönt att höra att du känner dig nöjd med zonterapin, själv går jag hos en akupunktör med kinesisk medicin utb (och är medial). Hon sa till mig att min kropp är "sur", saknar d-vitamin och hon har arbetat
b.la på det och på mina livmoderpunkter. Hon sa oxå att jag ska få barn..så jag hoppas att hon har rätt!!