Solsken historia (lång)
Hej
Jag är en överlycklig mamma till en underbar liten underverk född vecka 31+5 på grund av GBS infektiom som har klarat 18 månader kontrollen på BVC utan anmärkning !
Jag glömmer aldrig morgonen den 12e juli när vi fick genom en akut oförberedd kjesarsnitt vår lilla dotter som visade vara mycket sjuk...Jag åkte in föratt hon inte rörde på sig som vanligt...
Den känslan att få gå till NeoIVA är obeskrivligt och att träffa henne med alla slangar och få höra att hennes tillstånd var så kritisk...Hon hade lunginfektion och eftersom jag inte hade fått någon kortison så visste man inte om hennes lungor skulle klara detta...
Hon hade vid födelsen haft syrebrist (2-3 gradig) kramper och efter 2 dygn fick vi veta att hon även hade 3 gradig hjärnblödning i båda sidoventriklarna.....Livet var som ett helvete ..visste inte vad man skulle önska..........Det var mycket tårar och många jobbiga nätter och dagar....
men det visade sig att vår lilla mirakel har varit en jätte stark liten och idag efter 18 månader är hon en jätte pigg liten som har klarat sig peppar peppar mycket bra..
Hon har bara endast haft enstaka förkylningar (3 gånger) + vattenkopp.
Hon står på inga mediciner..börjat gå när hon var korrigerat 10 månader..väger 11 kilo och är 81 cm...
Jag ville med detta inlägg bara ge hopp till er föräldrar som antingen nyligen fått era små gullingar eller går och hoppas på att de ska utvecklas normala utan några stora CP! Ge inte upp och oavsett hur det går så är de små underverken underbara
Önskar er alla lycka till och hoppas att det går bra för er där ute..
kram från en lycklig mamma