Förtvivlad bonusmamma :(
Ahhh jag blir bara så arg!
I lite drygt 2 år har jag nu varit bonusmamma. Helt underbart och eftersom jag älskar barn, och jag och bonusdottern har många gemensamma intressen har det flytit på bra mellan oss. Problemet är min sambos ex. Från början bodde dottern varannan vecka, men efter ett halvår ändrades det till varannan helg. Sedan bestämde sambons ex att dottern skulle bo två helger i rad, för det passade henne bättre. Inget vi gillade, men vi gick med på att prova för dotterns bästa.
Nu har det gått så långt så de är totalt osams om allt och vi har blivit tvugna att kontakta advokat då x:et vägrar prata med min sambo. Han vill ha tillbaka varannan vecka då det är det bästa för dottern, medan sambon envist vägrar och säger att det är bättre med två helger i rad. Problemet med det är att vi måste "börja om från början" varje gång dottern kommer :( Vi hinner bli som totala främlingar för varandra och vi känner oss obekväma alla tre i den situationen. Det tar en dag för oss att anpassa oss och när vi väl gjort det åker hon igen :(
Dessutom blir tiden när hon är här så stressig. Vi ska göra ALLT på en helg, och då dottern dessutom tränar olika sporter och har matcher och träningar på helgen så blir det oftast bara pannkaka med allt ihop:(
Det värsta av allt är nog att det är tydligt att x:et är den som bestämmer! Nu är det ny termin med nya lov och lediga studiedagar. Långt innan dessa kommer bokar x:et olika aktiviteter och resor för henne och dottern, vilket innebär att vi inte ser röken av henne på loven :( Hon tar för givet att hon kan göra som hon vill utan att höra av sig till min sambo. Men om vi skulle göra detsamma mot henne, OJ OJ vad skäll vi skulle få.
Jullovet skulle dottern vara här halva tiden, det slutade med att hon sov här fyra nätter och var här 2 hela dagar, av 20! Även om vi har skaffat advokat och håller på att förhandla om tiden dottern ska vara här, är det jobbigt nu när vi inte vet någonting.
Ah jag bli bara så arg, ledsen och besviken!!!
Någon som varit med om liknande och som vill dela med sig av erfarenheter?
/Förtvivlad bonusmamma