• mammiz83

är det bara jag som är trött på alla "goda råd"

Jag får snart ett frispel på alla dessa "goda råd" som haglar över en.
    Människor som inte har en aning om vad det vill säga att vara ofrivilligt barnlös.
    Välmenande, javisst, men det blir bara så fel.

"slappna av"
    "tänk inte på det" Då kommer det funka.

HUR DÅ? Blir sambons fiskar piggare av jag "inte tänker på det".

Är det fler som känner som jag?

längtande själ
  • Svar på tråden är det bara jag som är trött på alla "goda råd"
  • P A K

Eftesom jag tycker att det är okänsliga kommentarer valde jag faktiskt att bemöta dem med "Tack för tipsen men det lär knappast hjälpa oss för jag har ingen passager i mina äggledare. Har du ett sätt att lösa det på kan du ringa mig när som helst".

• mammiz83

Hihi! Bra svar. Varför är inte jag sådär bra på att ge svar på tal?

längtande själ
  • P A K

Det kommer säkert efter två års med samma frågor - haha. Lycka till!

• mammiz83

Hm, har trmapat omkring här i barnlöshetströsket i snart 3 år. Men jag kommer alltid på de där bra svaren i efterhand.

längtande själ
  • Snösport

En halvvän som jag var på fest med bara månader innan min sambo och jag gjorde första IVFen berättade att hon minsann känner flera som gjort IVF behandling då jag sa att vi är under utredning..hon o jag är ungefär lika gamla dessutom. Hon sa en massa negativt om IVF om desperata kvinnor som blir värsta bitcherna av medicineran och bara blir deprimerade när de inte lyckas och sedan blir psykiskt störda för det inte gick att beställa ett barn= bättre att inte prova alls då?

Hon är ingen jag pratar med om detta längre och hon vet inte via mej att vi försöker via IVF och efteråt har jag  t o m hört att hon försökt få barn aktivt för några år sedan men att det inte lyckats.   Undras vem som blev bitchig(hur stavas det?) på heltid tänkte jag...jag kanske är lite snäv mot min kille ibland nu men vänner märker inget mer än att jag är förkyld och lite trött....och nu ögoninflammation i bägge ögonen{#lang_emotions_undecided}    Så endel är kanske bara rädd själva?

• mammiz83

snösport: Men, hur har man mage att klämma ur sig något så dumt!
    Ja, det ligger nog mycket i att folk är lite rädda, de vet nog inte vad de säga helt enkelt.

längtande själ
Svar på tråden är det bara jag som är trött på alla "goda råd"