Ersättning, vilken är bäst?
Modersmjölksersättning, vilken är bäst?
Modersmjölksersättning, vilken är bäst?
för oss var det stor skilnad på nestlé och semper... Moa kaskadkräktes och bajsade direkt efter hon ätit semper men blev bättre av nestlés Nan
nan ska vara skonsammare mot magen. Min son har ätit det sen 3 veckors ålder o aldrig haft ont i magen iaf.
Vår son har faktiskt kräkts rätt mycket när vi har kört med Semper också. Dessutom har han varit mer skrikig än när han fick mjölkfri ersättning, så vi undrade om han är känslig mot mjölk iaf eller om det bara är ersättningen som spökar, för han har inte varit grinig efter varje mål. Vi testar nu med Nestlé NAN o ser om det blir någon skillnad.
NAN från nestlee var bäst även för oss. Skillnaden var enorm.
Semper gav kaskader och väldigt mycket bajs som var allt annat än lukt fritt Ursäktar beskrivningen. Men när vi bytte tog det inte många dagar innans allt hade gett sig och han började att läga på sig vikt igen.
Det är nu först som vi har börjat med semper igen eftersom det är de som har välling från 18 månader och nu går det bra.
Stina bliv jättedålig av NAN, hård i magen, stora kräkningar som luktade hemskt. Semper passar oss bäst. Man får nog prova sig fram helt enkelt. :)
Nan funkar bäst för oss. Agnes gillade inte Sempers men smaskar gladeligen i sig Nestlés. Sen slipper man vuxenkräklukten med Nan också. Luktade verkligen kräks av Sempers.
När min lilla grabb åt ersättning så blev han väldigt hård i magen av de ordinarie så vi körde på sempers lemolac och den va toppen!
Min dotter fick utslag, som exem på hela kroppen av sempers ersättning. Vi fick smörja bort utslagen och börja med nan istället...vid ett par senare tillfällen fick hon sempers igen och då kom utslagen tillbaks direkt.
Vi ger mjölkfri ersättning till vår son eftersom han kräks massor utav vanlig mjölkersättning. Han är inte mjölkallergiker men är nog väldigt känslig mot mjölk, dock inte mot vanlig gröt konstigt nog.
Vår son är också känslig mot "ren" mjölk. Jag delammar, och om jag använder mjölkprodukter i maten går det bra men om jag dricker vanlig mjölk får han jätteont i magen. Däför får han också mjölkfri ersättning nu, och det fungerar bra! Han kräktes också jättemycket av vanlig mjölk ersättning.
Jag har använt båda nan 1 pro först men lillen blev inte mätt. Bytade till baby semp extra och han blev mätt men blev förstoppad o kräktes. Tillsatte semper lemolac o han fortsatte kräkas. Provar nu nan ha o hoppas att han slutar kräkas så mycket.