• Smurf83

BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7

Vi är ett gäng fantaster/ägare/nyfikna till vagnen BabyTravel Syskon/Tvillingvagn.
    Här finns plats för frågor, svar, tips, diskussion m m om vagnen.

Här har vi systertråden där vi kan lägga in våra bilder på vagnarna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44245797.html

Vagnen finns även i USA, där den heter Valco:
    www.valcobaby.com

Hemsida:
    babyhornan.jetshop.se/

Här finns förra tråden - del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m44247885.html
    Här finns förra tråden - del 5:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46133952.html

Här finns förra tråden - del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m48476154.html
    LITE UPPGIFTER & SVAR PÅ VANLIGTA FRÅGOR

Nypris (syskonvagn): 4995kr*
    Nypris (liggdel): 995kr

Nypris, regnskydd för liggdel + sittdel (TULLSA): 359 kr eller 438kr (Babyproffsen)
    Nypris, regnskydd för två sittdelar (TULLSA): 395 kr

Nypris, regnskydd för två sittdelar via USA: 50 dollar inkl. frakt
    (kontakta Smurf83 för mera info)

Myggnät för syskonvagn, TULLSA: 69 kr (Babyproffsen) eller 89 kr (Babyland)

* rea av utförsäljning av fjolårets modell sker oftast kring april/maj

Mått hopfälld inkl. hjul: längd 84 cm, bredd 75 cm och höjd 53 cm

Reservdelar till syskonvagn:

Chassi 2380 kr
    Klädsel 1795 kr
    Sufletter 495 kr
    Fotsack 195 kr
    ♥ Mitt hjärta klappar för Julina (f. 7/3-06) & Delisia (f. 7/3-08) & Bebis BF 29/5-10 ♥
  • Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7
  • Chipsanka

Funderar på att köpa en babytravel Dublin från 2009. Någon som vet om en ny liggdel passar på en vagn från 2009?

• Sophiebysophie

Tycker ni inte att liggkorgen är fruktansvärt trång? Våran pojk på 8 månader får absolut inte plats, han kunde bara ligga i den i somras (han är född i mars). Han sitter nu i sittdelen det går bra. Men tycker det är dåligt skydd för vind osv. 
    Använder mest våran emmaljunga nu när han är själv.
    Hade dubbelvagnen mkt i somras då inte stora pojken orkar gå en hel dag när vi va på semster

• Mirka
    Thez skrev 2012-12-06 16:17:29 följande:
    Min babytravel behövs bytas slangar på då dom exploderade efter en pumpning hade tänkt o byta dom nu men jag lyckas inte få loss framhjulen, har försökt flera gånger men det går inte. Vad ska man vrida "ratten" till om ni förstår vad jag menar???? Det finns swirwel, lock och en punkt?? Inget går ju, har haft loss hjulet 1 gång men nu minns jag inte alls hur man gör kan den ha fastnat eller nåt???
    Hoppas nån kan hjälpa mig så fort som möjligt??? 
     Du ska ställa den så att den pekar på punkten och trycka in knappen och dra ut hjulet
  • Billabong
    Sophiebysophie skrev 2012-12-10 12:37:21 följande:
    Tycker ni inte att liggkorgen är fruktansvärt trång? Våran pojk på 8 månader får absolut inte plats, han kunde bara ligga i den i somras (han är född i mars). Han sitter nu i sittdelen det går bra. Men tycker det är dåligt skydd för vind osv. 
    Använder mest våran emmaljunga nu när han är själv.
    Hade dubbelvagnen mkt i somras då inte stora pojken orkar gå en hel dag när vi va på semster
    Njae...   Liggdelen på BabyTravek är klart mindre än den var på vår Bugaboo, men våra söner fick plats tills de var 8 månader och hade kunnat vara där lite till - om inte en av dem vägrat ligga ner längre. Jag tycker det kändes länge att ha liggdel till 8 månader, storasyskonet ville inte ligga ner längre än 5 månader... 

Dåligt skydd för vind när de sitter i sittdelen är det väl om man har samma modell som vi (den enda som fanns 2009 när vi köpte vagnen) eftersom sufletten inte går ner så långt men jag har inte tyckt att det är ngt större problem heller. Vi bytte iofs när det var vår, kanske hade jag tyckt detsamma med ett litet barn framåt nu lagom till vinterkölden.
  • MammaTillEnStjärna

Någon som kan svara på om Babytravel Dublin får plats i bakluckan på en Volvo S80?!

• mammas 2 hjärtan

Oj vad jag älskar vår bt denna vinter, kommer fram i snön med tre barn i vagnen utan problem. Och jag som tänkte sälja denTungan ute

• Mollystar

På min v agn fryser hjulerna nu på vintern , kan inte svänga nästan när jag går jute. Blir otroligt irriterad . Nån mer som har det så?

• Billabong
    Mollystar skrev 2013-01-22 21:02:37 följande:
    På min v agn fryser hjulerna nu på vintern , kan inte svänga nästan när jag går jute. Blir otroligt irriterad . Nån mer som har det så?
    Nej, jag hade inga problem värstingvintrarna 2009 och 2010. Numera använder vi vagnen väldigt sporadiskt, därför skriver jag inte så mkt här i tråden längre.

Har du testat att spraya 5-56? Borde hjälpa... Fast kanske dumt att göra det utan att rådfråga Babyproffsen, de har säkert fiffiga tips att ge dig för att lösa det.  
  • Mollystar

Ja jag får ringa dom , jag använder inte den så ofta heller men dom ska ju inte frysa och vara svårt att svänga.

• Mollystar

Jag har min inne men efter ca 3 min ute så kan jag inte svänga den utan får dra den när jag ska svänga.

• kevlarsjäl1

Jag kan få köpa en gammal babytravel syskonvagn väldigt billigt, den har hel suflett och fast hjul fram. Tror inte jag har sett en sådan babytravel innan, är det någon som vet vilket år den är ifrån?

• Billabong

2005 eller tidigare, tror jag.

Min kompis köpte en Babytravel 2006 och den hade fyra hjul.

• kevlarsjäl1

Ok tack, då har den några år på nacken m a o. Vet du/ni om det är väldigt tungt att köra utan svängbara hjul fram?

• Trollungarnasmamma

Våran BT har börjat mögla på ena sitsen Efter flytten i december hamnade den ute i ett förråd, inte bra!! Finns det nått magiskt medel att få bort det innan det blir mer?

Älskade barn
  • JabbaTheHut

Hej! testar att puffa upp en gammal tråd i hopp om svar!:)

Jag har en babytravel syskonvagn från 07 eller 08 och skulle gärna vilja ha en hårdlift till den. Är det någon som vet om det funkar med vilken årsmodell som helst på hårdliften eller om det måste vara samma årsmodell på vagnen som liften?
    :)

• kalmar brud

lever denna tråden?
    Någon som har koll på vad klädsel kostar till en dublin? Och får man med sufletter då med?

• Li90

Provar och ser om någon svarar:) har löpt en Dublin från 2010. Går det att köpa till nyare sufletter som går längre fram?

Svar på tråden BabyTravel Syskon/Tvillingvagn - snacktråd del 7