• bananflugan82

Vad håller era små för temperatur?

Jag har två fina pojkar födda i vecka 32+5 och dom är nu 3 veckor. Vi tempar dom fortfarande två gånger om dagen tills vi blir utskrivna helt från neo (nästa vecka) och jag kan bli tokig på detta tempande. Dom kan ligga på allt mellan 36.0 till 36.5 ungefär. När dom ligger i sängen har dom kläder, plus en filt och täcke på sig. Vad ligger eller har era legat på? Vad är en lagom temp, egentligen?

• Svar på tråden Vad håller era små för temperatur?
  • knäppisen

Det låter väl som en helt normal temperatur. De har ju svårt att hålla värmen så att de behöver kläder och täcke är inte så konstigt. Normaltempen kan ju skilja sig åt från barn till barn, mina skiljer det en hel grad på i normaltemp.

• bananflugan82
    knäppisen skrev 2010-02-05 14:02:33 följande:
    Det låter väl som en helt normal temperatur. De har ju svårt att hålla värmen så att de behöver kläder och täcke är inte så konstigt. Normaltempen kan ju skilja sig åt från barn till barn, mina skiljer det en hel grad på i normaltemp.
    Nej, kläder o täcke förstår jag. Tycker bara det är svårt att veta vart dom "ska" ligga i temp. Dom känns varma och goa, men man kan ju inte låta bli att undra är dom ibland ligger ganska lågt.
Svar på tråden Vad håller era små för temperatur?