Skillnad mellan cambridge och nutrilett?
Som sagt skillnader mellan dessa två? Vad rekommenderar du och varför?
Som sagt skillnader mellan dessa två? Vad rekommenderar du och varför?
Ska prova en grönsakssoppa till lunch sen tror jag.. hoppas hoppas hoppas den smakar gott. Till frukost åt jag två ägg (man får äta proteiner under ren kur) och en chokladshake. Mkt mumsigt, har druckit 3-4 stora glas vatten sen frukost också, är noga m att få i mig mkt vatten under dagen nu när jag kör CK.
Jag har hört att man FÅR äta proteiner för att man ska kunna hamna i ketos och då ska man undvika KOLHYDRATER det är dessa man ej får äta!!! Ja man går kanske inte ned lika snabbt i vikt som om man ger fan i allt annat än shaksen men fan ibland måste man få i sig nåt.. o att hamna i ketos är viktigt för o klara av kuren och protein förstör inte ketosen.
Hänvisar till medlem vid namn GLASS som har koll på det där.. hon hänger i tråden som handlar om pulverdiet.
Skillnaden mellan Cambridge och Nutrilett är att Cambridge smakar gott medan Nutrilett smakar som sågspån med kemisk smaktillsats.. ungefär.
Tyvärr är C baserad på mjölk så jag tål inte dem (laktosintolerant) utan får hålla mig till NaturDiet istället.
Ok... jag hörde att man kan äta proteiner utan att sabba kuren liksom, man kan ändå hamna i det där ketosstadiet som är så bra vid en VLCD.
Ren kur är ren kur, då äter man inget annat än pulver och vätska. Man åker inte ur ketos om man äter lite proteiner men det är inte ren kur då längre utan kombinerad kur
Lite som att helamning inte är helamning om man ger ett mål ersättning då och då.
Ah men tusan då... nåja.. jag lär väl iaf komma i ketos snart även om jag ätit ägg??
Tydligen är jag redan i ketos, stickan har visat på låg till måttlig halt av ketoner i urinen. Tror jag har pms också "on top of everthing" och att det förklarar mitt sötsug.
MEN.. jag kan iaf äta ett ägg då och då om det är riktigt jävligt och åker inte ur ketosen för det. Det är tur för igårkväll var jag überhungrig verkligen och magen kurrade så det gjorde ont nästan så då tog jag mig ett ägg innan läggdags och så kändes det bättre, det är svårt o sova när magen är så tom och kurrar. Glad att man har nåt som kan hjälpa en sådana gånger och ändå veta att man fortsätter bränna fett.
Man får äta ett halvt ägg andra veckan i kuren