• Lithe

Du som har haft missfall i tidig vecka!

Jag blöder nu men tycker att det är lite väl lite för att vara ett missfall och jag har inte ett dugg ont. 

Snälla berätta om hur ditt missfall var. Helst ska det ha varit i tidig vecka.
    Hur mycket blod?
    Klumpar?
    Hur länge blödde du?
    Ont?
  • Svar på tråden Du som har haft missfall i tidig vecka!
  • cherrypie

har du plussat så du vet att det är ett missfall?

• Lithe
    cherrypie skrev 2010-01-25 12:10:02 följande:
    har du plussat så du vet att det är ett missfall?
    Ja, jag har plusat.
  • ASC

Hej.

När jag fick mitt första missfall hade jag jätteeeeeont!
    Vid mitt andra missfall hade jag inga smärtor alls.

Hade det inte varit för kraftiga blödningar hade jag inte ens märkt av den.
    Men det bärjade ocksa med sma blödningar.

Men att du blöder behöver inte betyda att du fatt missfall. Det kan nämligen vara rester av mensen. Har en vän som började blöda tidigt och blödde i ett par dagar men det var inget missfall.

Du borde nog besöka en gynekolog ock kolla upp det.

MVH!

• stollybolly

Har fått två missfall och för mig så småblödde det i några dagar och sen satte det igång som en kraftig mens ungefär, med klumpar. Hade rejäl mensvärk medan det, i ungefär en vecka, blödde ut. Den tredje graviditeten småblödde jag också i ett par dagar (i vecka 6) och sen inget mer, 35 veckor senare kom en liten kille ut. Håller tummarna för att allt går bra!

• Lithe

Tack så mycket för era svar.
    Vill gärna ha fler. Skriv på och berätta.

Jag är inne på min tredje dag av blödningar, men det kommer inte mycket. Jag ska träffa BM på torsdag så får jag se vad hon säger.

• Lillebus

Mitt första missfall, v 7 eller 8 började som lite rött på pappret vid toabesök och sen kom det liksom som klumpar nån dag efter. Blödde bara när jag var på toa, inte särskilt mycket i bindan alltså. Andra missfallet nån månad senare, ca v 5, hade inte hunnit plussa, började på precis samma sätt. Andra gången blödde jag som en ordentligt riklig mens,(fick ha blöja faktiskt!!) men båda gångerna blödning i en vecka. Ingen värk eller något sånt. Ber om ursäkt för "äckelinfo", men jag letade oxå efter info som detta när de hade hänt mig första gången. Andra gången blev nästan som rutin (ber om ursäkt till alla er som haft fler än två!!) och jag hoppas verkligen få slippa ett tredje missfall.

//lillebus

• ProosAnna

MF 1 startade på BIM+8 men magont och klumpiga, slemmiga blödningar varade lika länge som en normal mens.

MF 2 startade också på BIM+8 inget magont och inga klumpar, varade lika länge som en normal mens.

Säger som andra innan mig att en blödning inte behöver betyda MF! Hoppas på det bästa för dig!

• eeh

med mitt andra missfall hade jag inte alls ont, inga klumpar och blödde i ca 3 dagar och det va inte speciellet mycke blod som kom, mittt första missfall hade jag jätte ont och blödde i ca 9 dagar, så det kan vara så olika, båda mina missfall fick jag i tidig vecka

Svar på tråden Du som har haft missfall i tidig vecka!