• Lilla fröet

Missfallsutredning....

Hej, har en liten fråga om det e någon här som har gjort en missfallsutredning o sen fått göra en titthålsoperation..eller hur har ni gått vidare, o vad tog ni för prover?

Mamma till världens finaste tjej (vill du kolla hos mig så säg till
  • Svar på tråden Missfallsutredning....
  • satakatse

vet inte om det var missfallsutredning jag fick gå genom som ung, men det var ultra och skrapning...

• Uddan

Jag har gjort en form av missfallsutredning. de tog bara olika hormonella prover och sköldkörtelprov sen kollade de om jag å sambon hade några anlag för kromosonavvikelser(tror jag att det var) Gyn undersökning. Det var allt.

• Lilla fröet
    Uddan skrev 2010-01-22 20:31:21 följande:
    Jag har gjort en form av missfallsutredning. de tog bara olika hormonella prover och sköldkörtelprov sen kollade de om jag å sambon hade några anlag för kromosonavvikelser(tror jag att det var) Gyn undersökning. Det var allt.
    men hur gick ni vidare sen då?
  • Irma

Hej!

Jag har haft 4 MA. Fick ta kromosomprov på mig och mannen. Ämnesomsättningen kollades och vissa koagulationstester. Fick även göra ett VUL med koksalt i livmodern.
  • Lilla fröet
    Irma skrev 2010-01-22 22:35:15 följande:
    Hej! Jag har haft 4 MA. Fick ta kromosomprov på mig och mannen. Ämnesomsättningen kollades och vissa koagulationstester. Fick även göra ett VUL med koksalt i livmodern.
    det låter som det jag ska göra, lämnade prover idag, men vad hände efter det?
  • Uddan

Jo, vid graviditet så skulle jag ta trombyl samt progesteron vaggitatorer. Det hjälpte å vi fick en liten tjej till slut. Nu försöker vi få en till har haft ett MA till så nu ska jag ta fragminsprutor istället för trombyl vid plus samt progesteron.

Jo, jag fick även ta metformin i ett antal veckor innan jag blev gravid med lilltjejen samt en omgång provera.

Får även prova pergo nu i tre månader. Sen får vi nog ta beslut om att sluta försöka eller IVF, har ätit pergo en månad inget resultat. Har precis ätit klart omgång 2 å väntar på ÄL.

Svar på tråden Missfallsutredning....