• Emmylou

Lyckat syskonförsök med ÄD?

Hej! Vi har en son efter en lyckad första ÄD på KS. Vi har ett embryo i frysen. Än så länge är han bara 6 månader, men det har tagit många år att komma hit så jag fortsätter planera så gott det går i förväg. Om vi inte lyckas med det frysta kommer vi förmodligen satsa på en privat ÄD utomlands.

Någon som har flera barn efter ÄD? Hur många behandlingar krävdes?
    Någon som vet var jag kan hitta statistik ang chansen att lyckas med ÄD en andra gång?

Tack!

• Svar på tråden Lyckat syskonförsök med ÄD?
  • RedTopaz

En liten fråga till er: Om ni har embryon kvar sedan första ÄD- försök/ försöken lyckats, får ni då betala för syskonförsök med de embryon ni redan har eller "ingår" det i de/ det första försöken?

Mamma till Leo 051004 och Noa 090218
  • Emmylou
    RedTopaz skrev 2010-02-09 21:45:53 följande:
    En liten fråga till er: Om ni har embryon kvar sedan första ÄD- försök/ försöken lyckats, får ni då betala för syskonförsök med de embryon ni redan har eller "ingår" det i de/ det första försöken?
    Hej, vi fick vår son med hjälp av ÄD på KS Huddinge. När vi vill prova med vårt frysta embryo får vi betala  8000.
  • Hinos

Detta var en kul tråd, tack för den Emmylou{#lang_emotions_heart}

Vi väntar ju vår första ÄD bebis i april, det var tvillingar men den ena hade somnat in i vecka 23. Vi vill göra syskonförsök så fort det går. Fick via en annan tjej här veta att man ska ha slutat ammat och fått tillbaka mensen innan man kan göra ett nytt försök.

Nu vill jag gärna amma om det går så då får det väl bli lite senare men jag har ju ålder emot mig och har därför bråttom...

• Emmylou
    Hinos skrev 2010-02-11 11:28:17 följande:
    Detta var en kul tråd, tack för den EmmylouVi väntar ju vår första ÄD bebis i april, det var tvillingar men den ena hade somnat in i vecka 23. Vi vill göra syskonförsök så fort det går. Fick via en annan tjej här veta att man ska ha slutat ammat och fått tillbaka mensen innan man kan göra ett nytt försök.Nu vill jag gärna amma om det går så då får det väl bli lite senare men jag har ju ålder emot mig och har därför bråttom...
    Hej! Grattis till den kommande bebisen! Jobbigt att förlora en liten i magen Men, ack så skönt att den andra tvillingen mår bra

Jag har nyligen också kollat upp det där med KS, att amning ska vara avslutad & mens åter. Förstår verkligen att det känns bråttom om du har åldern emot dig. Jag fyller 35 till våren, inte så mkt i ÄD-sammanhang. Men, jag kände spontant när jag hade pratat med KS att då är det ingen ide´att hålla sig kvar vid amningen längre än det behövs. Men, nu har jag sansat mig & låter det ta den tid det tar, inom vissa gränser förstås.
  • Hinos

Nu börjar tanken på nästa äventyr att komma! Min man och jag har olika åsikter om ett eller två embryo. Vår ena tvilling somnade ju in och han tror att det mer risker än chanser att sätta in två och jag tror tvärtom...
    Jag ska kolla upp med Riga!

• Emmylou
    Hinos skrev 2010-04-14 14:00:18 följande:
    Nu börjar tanken på nästa äventyr att komma! Min man och jag har olika åsikter om ett eller två embryo. Vår ena tvilling somnade ju in och han tror att det mer risker än chanser att sätta in två och jag tror tvärtom...Jag ska kolla upp med Riga!
    Har samma funderingar själv ang 1 eller 2 embryon, så dela gärna med dig om info sen när du hört dig för.

Har bebis kommit än?
  • Hinos

Ja, vi fick en liten Signe den 28 februari. Tre dagar innan kom vår ängel Valdemar! Så livet är annorlunda men vårt lilla mirakel, men det är underbart!

• nilisen

Hej igen tjejer!

Gjorde ett inlägg här den 27/1 såg jag!!!
    Hoppas vi kan fortsätta att hålla igång denna tråd :). Vi vart på Cypern i februari för syskonförsök och det lyckades :). Går nu in i vecka 11.

Emmylou: Vi var på Pedios IVF center. Är det någon klinik du känner igen? Vi är supernöjda och att valet föll för den kliniken var att jag läst mycket om läkaren som driver den. Vi hade även kontakt med honom innan vi väl kom fram i kön på sahlgrenska-06. Jag känner flera som varit över i Finland, men jag och maken kände att vi ville testa Cypern istället.

Kram Nilisen 

• Hinos

Hur gammal är ditt syskon Nilisen? Vart gjorde du förra ÄD?
    Vi har varit i Riga på AVA klinken!

• Emmylou
    Hinos skrev 2010-04-14 18:32:38 följande:
    Ja, vi fick en liten Signe den 28 februari. Tre dagar innan kom vår ängel Valdemar! Så livet är annorlunda men vårt lilla mirakel, men det är underbart!
    Stort Grattis Mamma Hinos!!!!!!! Ta hand om er! Valdemar finns säkert med sin syster alltid ändå. Kram
    nilisen skrev 2010-04-14 20:31:29 följande:
    Hej igen tjejer!Gjorde ett inlägg här den 27/1 såg jag!!!Hoppas vi kan fortsätta att hålla igång denna tråd :). Vi vart på Cypern i februari för syskonförsök och det lyckades :). Går nu in i vecka 11.Emmylou: Vi var på Pedios IVF center. Är det någon klinik du känner igen? Vi är supernöjda och att valet föll för den kliniken var att jag läst mycket om läkaren som driver den. Vi hade även kontakt med honom innan vi väl kom fram i kön på sahlgrenska-06. Jag känner flera som varit över i Finland, men jag och maken kände att vi ville testa Cypern istället.Kram Nilisen 
    Grattis!! Åh, vad härligt att det funkade även denna gång
  • nilisen
    Hinos skrev 2010-04-15 10:29:30 följande:
    Hur gammal är ditt syskon Nilisen? Vart gjorde du förra ÄD?Vi har varit i Riga på AVA klinken!
    Har en son som nyss är fyllda fyra år. Han blev till på tredje äggdonationsförsöket på Sahlgrenska :)
    Tror jag gratulerade dig till lilla Signe i ngn tråd, har inte riktigt koll!!!!! Lyckan måste vara stor men förstår att det har varit en brokig väg med att förlora den ena tvillingen. Kram
  • förväntan68

Vi håller på med syskonförsök. Vi har en dotter 8 månader och det blir helsyskon. Vi har 6 ägg i frysen så vi hoppas på ett litet syskon.

• Hinos

Glömde gratulera Nilisen att du blivit gravid igen!!
    Förväntatan 68, har du gjort något FET/ET nu eller är du i startgroparna?

• förväntan68

Hej Hinos
    ser att du fått en ljuvlig bebis,grattis, härligt. De är så söta.
    Vi är i startgroparna. Vi får se hur det går, man törs inte längre ta nått för givet utan vi tar en dag i taget.
    Kram

• Hinos

Jag kollade med Riga och de tar upp så många embryo vi vill sätta in ett elle två. Klarar inte de upptiningen tar de upp ett och ett. Vi har bara 3!

• förväntan68
    Hinos skrev 2010-04-16 10:51:31 följande:
    Jag kollade med Riga och de tar upp så många embryo vi vill sätta in ett elle två. Klarar inte de upptiningen tar de upp ett och ett. Vi har bara 3!
    Vi har 6 st kvar och fick samma svar som du. Ett i taget. Våra 6 har toppkvalitet, oj så spännande det känns. Kram till dig och Signe
  • Bette
    förväntan68 skrev 2010-04-16 13:34:13 följande:
    Vi har 6 st kvar och fick samma svar som du. Ett i taget. Våra 6 har toppkvalitet, oj så spännande det känns. Kram till dig och Signe
    Vad härligt. När blir det FET?

Bette
  • Hinos

Hur går det för er med syskonförsök?
    Vi tänkte gör ett i nov-dec, vi får se hur det går men att mensen kommer igång. Kunde inte heller göra det förrän jag varit amningfri i 3 månader och det har ju bara gått en än så länge!

• Emmylou
    Hinos skrev 2010-07-17 10:16:39 följande:
    Hur går det för er med syskonförsök?
    Vi tänkte gör ett i nov-dec, vi får se hur det går men att mensen kommer igång. Kunde inte heller göra det förrän jag varit amningfri i 3 månader och det har ju bara gått en än så länge!
    Hej! Vi planerar FET i augusti. Vår prins fyllde 1 år i går Hoppas så att han ska få en lillebror eller lillasyster, det skulle vara den bästa livs-presenten av dem alla. Jag har själv 2 bröder som jag älskar massor, vi har en jättebra relation & jag önskar så att jag får "ge" den möjligheten till A.
  • loisan31

Hej,

Ví ska göra syskonförsök i slutet på september för C, vi vill också ge honom ett syskon. Tänkte gå på akupunktur innan, ska skicka maken på det också. Vi kommer tyvärr inte kunna använda samma donator då hon har flyttat från Lettland men vi känner att det inte gör någonting, huvudsaken C får ett eller två syskon beroende på om det blir tvillingar eller ej. Två embryon kommer vi alltid vilja sätta in. Såg i någon tråd att det är bra att göra ÄD behandlingarna relativt tätt för kroppen kommer ihåg behandlingen och graviditeten.

Akupunktur och Glandin 25 kommer jag och ta för att öka chanserna ännu mer att det går på första försöket.

Vore skoj om vi som gör syskonförsök här får till ett syskon som kommer nästa sommar/höst.

Kramar

Loisan31

Svar på tråden Lyckat syskonförsök med ÄD?