Diskussion med biologisk mamma- hur göra på bästa sätt?
För någon vecka sedan flyttade jag och min partner ihop. Jag är utan barn och han har en liten dotter. Mamman till flickan har nu i dagarna fått veta om detta (hon är sedan något halvår sambo med ny man) och i går var det så dags. Hon ville prata med mig och se "vem jag är". Detta är en komplicerad historia som skulle ta lång tid att berätta, men jag och sambon har tidigare (innan dess att han träffade flickans mamma) haft en relation, då som pojkvän/flickvän, och ja, jag vet helt enkelt inte hur populärt det här blir.
Min uppfattning är att det är flickans mamma och pappa som uppfostrar flickan, jag finns till som stöd och avlastning när de vill ha min hjälp, men tänker absolut inte blanda mig in i deras relation till varandra. Gör jag fel eller gör jag rätt som tänker så?
Hur ska jag bäst bemöta mamman med tanke på omständigheterna? Jag vill absolut inte att flickan hamnar i kläm eller att min nuvarande sambo får det svårt att träffa sin dotter eller annat p.g.a mig. Hjälp mig snälla, vana föräldrar!
Tusen tack
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 11:02
Jag kan tillägga att vi ej träffades i går då mamman fick förhinder, men att detta lär ske i dagarna.