• lillam75

Vilket är roligast

Var hemma hos en kompis som hade massa med playmobilsaker. Funderar nu över vad som är roligast, lego eller playmobil. Vi vill nog välja en sort och hålla oss till den för att inte överösas med saker här hemma, men vilken är roligast. Motivera gärna varför ni tycker som ni gör!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket är roligast
  • Livshlädje

Jag tycker att lego är en av världens bästa leksaker, men playmobil är oxå himla skoj. Jag försöker oxå begränsa leksaksmängden och väljer "bort" mycket som dottern säkert skulle uppskatta massor. Men jag skulle inte välja bort varken lego eller playmobil. Det jag möjligen gjort är att framför allt köpa "byggdelar" i lego, och inte så mycket färdiga saker, om du förstår hur jag menar.

Men, om jag var tvungen att välja skulle jag välja lego.

Mamma till världens bästa 3åring o längtar efter lillebror - Bf mars 2010.
  • lövet2

Jag säger lego. Hos oss leker barnen med Duplo från 3 månaders ålder och upp till 10 år. Det vanliga legot håller de på med från 3 år och hur länge som helst. Jag kom på en besökare (manlig) runt 18 år med att bygga lite en kväll medan han väntade på någon ...

• Gul13

Svågern på 37 år "kastar" sig över dotterns legoboxar när han kommer och sen är han fast där.
    Lego är oslagbart både för stora och små! Se bara på Stefan Holm (höjdhopparen). Han bygger oxå med lego.

Svar på tråden Vilket är roligast