Är dagens ungdomar handikappade?
Är det bara jag som har reagerat på hur fruktansvärt mesiga ungdomarna har blivit.
Jag syftar på saker som att människor som skär sig har inte funnits innan 70 talet, och nu ökar det lavinartat bland ungdomarna, de skär sig för att dämpa ångest.
Ungdomar som söker psykologiskt hjälp för att deras pojkvän har gjort slut, de känner att de då är så djupt nere att de behöver en psykolog, vart är vi på väg, då ungdomar behöver psykologhjälp efter att de har brutit upp med pojkvännen, det existerande inte innan, men idag gör det, kan det vara så att ungdomen idag inte kan hantera vardagsproblem?
Det kanske inte är så konstigt då dagens ungdomar och barn aldrig får söta på motgångar då deras curlande föräldrar ser till att de aldrig behöver oroa sig för några som helst problem någonsin, sedan kommer det en dag då de får problem som inte föräldrarna klarar av att curla bort, och då har vi problemet, en person som anser sig själv psykiskt sjuk och behöver hjälp med detta besvär hos en psykolog, vart är vi på väg!!
Att föräldrar curlar sina barn och bygger upp en falsk fasad är nog en av den största samhällsproblemen vi har idag, curlingföräldrar vars barn när de fyller 18 tar ett sommarjobb och blir utbrända efter 3 månader och behöver sjukskriva sig, hur hamnade vi där? Antagligen har lilla söta Anna eller Peter aldrig behövt jobba en dag i sitt liv så föräldrarna har ansett att det inte skall behövas, vi har pengar så att lilla Anna slipper jobba, men vad de inte tänker på är att de totalt förstör hennes liv igenom att ge henne för mycket trygghet.
Jag vill egentligen inte ha en tråd där vi diskuterar curlande föräldrar, men tråden hamnar där den hamnar, jag vill ha en tråd där vi diskuterar om ungdomarna är mindre redo för livet idag än för 30 år sedan? Ungdomar som vanligtvis inte flyttar efter 23 års ålder!!! Vart har vi källan till detta? Vems fel är det? Är det så att det inte finns jobb, eller beror det på något att annat att de inte får jobb? Tråden är öppen!