• Enomia

varning för lyrica

Självklart ska du äta den om du måste, men undvik om du kan! Jag har haft sådana extrema bieffekter(visste inte att de berodde på Lyrican då). Men de blev så hemska bieffekter(dysfagi, bl.a)till slut att jag fösökte ta livet avmig. Nu är allt bättre, men vill uppmana andra att läsa på allt ni kan om preparatet.

Så läs allt ni kan som sagt, det är en av de värsta medicinen jag använt.
  • Svar på tråden varning för lyrica
  • ElinOEmilia

De flesta gör nog det, men i detta fall gjorde hon inte det och det finns säkerligen fler som inte gör det. Så det var väl en bra tanke att varna folk som kanske inte är medvetna om detta.

Clobberella skrev 2010-01-14 19:08:25 följande:
    Tillhör det inte allmänt folkvett att läsa bipacksedeln på de preparat man stoppar i sig?
  • Enomia
    ElinOEmilia skrev 2010-01-16 03:55:51 följande:
    De flesta gör nog det, men i detta fall gjorde hon inte det och det finns säkerligen fler som inte gör det. Så det var väl en bra tanke att varna folk som kanske inte är medvetna om detta.
    Tack! Jag läste ju bi packsedeln, men blev sedan uppmanad att inte läsa av min läkare, för då skulle jag framkalla symtom......? Därav över års lidande. Så man ska uppenbarligen inte lyssna för mycket på sin läkare. Min är anmäld nu kan tilläggas, för han gjorde så mycket fel. Så egentligen borde man varna för inkompetenta läkare, medicinen har ju faktiskt hjälpt många.
  • Mad as snow

Alla människor påverkas olika av mediciner och det som slår helt fel på dig kan vara ett lyckokast för dig. För egen del är Lyrica den bästa medicin jag någonsin haft, innan jag upphörde helt med medicinering. Den fick mig att komma upp på morgonen och fungera som en vanlig människa.

Att varna för mediciner tror jag inte är bra, eftersom det kan leda till att de som hade mått bra av den undviker den. Att uppmana till att vara uppmärksam är förstås en annan femma.

Someone get me a fucking wiener before I die.
  • Mad as snow
    Mad as snow skrev 2010-01-19 00:38:49 följande:
    Alla människor påverkas olika av mediciner och det som slår helt fel på dig kan vara ett lyckokast för dig. För egen del är Lyrica den bästa medicin jag någonsin haft, innan jag upphörde helt med medicinering. Den fick mig att komma upp på morgonen och fungera som en vanlig människa.Att varna för mediciner tror jag inte är bra, eftersom det kan leda till att de som hade mått bra av den undviker den. Att uppmana till att vara uppmärksam är förstås en annan femma.
    ... kan vara ett lyckokast för mig - skulle det stå. Såklart.
  • LyckligtSlut

Tråkigt för dig. Hoppas du får annan medicin som är bättre för dig. För mig var nog Lyrica den enda medicin som inte gav en enda biverkning.

• Mad as snow
    LyckligtSlut skrev 2010-01-19 00:41:47 följande:
    Tråkigt för dig. Hoppas du får annan medicin som är bättre för dig. För mig var nog Lyrica den enda medicin som inte gav en enda biverkning.
    Samma här. Inte en enda verkligen.
  • LiaW

Åt lyrica tillsammans med concerta ett tag. Slutade ganska fort. Fick sån kraftig ångest, riktigt dödsångest, ville bara gå å hoppa nånstans ifrån. Eftersom jag tog concertan då också är det ju svårt å veta om det var pgr av lyrican som faktist ska vara ångestdämpande, men nu är min ångest en aningen bättre när jag bara äter concertan.

• AlexXx

Min mormor fick Lyrica utsrivet av sin läkare för hennes smärtor i benet. Men hon ser så dåligt och bad oss kolla upp den. Hon tog inte dom efter vi har läst om dom på internet.

• Bella73

Alla mediciner har biverkningar, och alla reagerar olika på olika prepparat. Lyrica är den första medicin som jag INTE hade några biverkningar mot, funkar hur bra som helst! Med tidigare provade mediciner så hade jag hemska biverkningar som gjorde att jag mådde sämre .

• Maria 434
    sheers26 skrev 2013-07-17 11:32:16 följande:
      Det är väldigt svårt nu att hitta Lyrica online från en bra sida. Detta är ett välkänt apotek som kommer att skicka den generiska utan recept www.superdrugsaver.com/ Jag har beställt härifrån många gånger så kan rekommendera dem.

Att köpa receptbelagda preparat från ett utländskt företag är verkligen inget att rekommendera.
    Du har ingen aning om vad du får för något skit 
Svar på tråden varning för lyrica