För tidigt klimakterie – när kommer besvären tillbaka efter en graviditet?
<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} -->
Jag har drabbats av för tidigt klimakterie och har haft stora problem med värmevallningar, hjärtklappning, humörsvängningar osv. Jag åt tidigare Trisekvens för att slippa besvären. Nu är jag gravid och graviditetshormonerna gör att jag mår bra (äter inte Trisekvens nu så klart), men jag undrar vad som händer efter förlossningen. Hur länge dröjer det innan besvären återkommer? Handlar det om veckor eller månader?
För ca ett och ett halvt år sedan läste jag en tråd där några andra med för tidigt klimakterie diskuterade att besvären kommit tillbaka efter graviditeten, vilket gjorde att de måste äta hormoner och därmed inte kunde amma. Nu kan jag dock inte hitta tråden.
Finns det någon som har erfarenhet av detta? Vad kan jag vänta mig efter förlossningen? Tacksam för all information!