• Charlotta71

Resa och boende i Riga??

Hej,
    Det är snart dags för vårt första möte i Riga på AVA-kliniken.

Hur reser man smidigast dit från Stockholm?Båt? Flyg?
    Var bor man bäst och billigt?

Tack på förhand!
    Lottis

• Svar på tråden Resa och boende i Riga??
  • Bette

Kolla in airbaltic, de brukar ha bra priser eller så kan man resa från skavsta. Du behöver inte stanna flera dagar där.

Bette

• Charlotta71

Bette, isisisis; jättetack! Jag har tittat på flyg från Skavsta och det kostar ju"ingenting" att resa dit.
    Dock ser det ut att vara svårt att åka hem samma dag eftersom planet tillbaka går bara en timme efter det jag kommer med har landat.

• Bette
    Charlotta71 skrev 2010-01-11 15:21:12 följande:
    Bette, isisisis; jättetack! Jag har tittat på flyg från Skavsta och det kostar ju"ingenting" att resa dit. Dock ser det ut att vara svårt att åka hem samma dag eftersom planet tillbaka går bara en timme efter det jag kommer med har landat.
    Kolla airbaltic då slipper du åka till Skavsta utan åker till Arlanda.

Bette
  • Rödhåriga tjejen

Vi bodde på hotel Valdemars vid båda resorna (första besöket o vid ET). Det vi tyckte var den stora fördelen med det hotellet var att det låg inom gångavstånd till kliniken. (Det gör flera andra också). Samt att de har en kvällsbuffé med tre rätter som ingår i priset. Det är skönt att slippa jaga matställe när man är trött av allt var behandlingen innebär känslomässigt. När vi var där för ET så kom vi dit dagen innan donatorns äggplockning och stannade till dagen efter ET. Då hyrde vi en svit med två rum på Valdemars. Det var väldigt skönt att kunna sitta i en soffa på kvällarna och inte i sängen i en vecka. Det var värt de extra pengarna, tyckte vi. Första resan åkte vi båt dit och andra flög vi med SAS. Det blev dyrt att flyga dit för att det är så sent inpå man får veta vilken dag ET blir. Flygbiljetterna blir klart billigare ju tidigare man kan boka dem.

Svar på tråden Resa och boende i Riga??