• hemligmamma

Faan vad jobbigt detta -peppa mig

Hej!, har en dotter sedan tidigare coh har under sommaren och hösten haft 2 tidiga missfall (typ sen mens) och 1 missfall i v. 9 och nu härom dagen igen ytterligare missfall i v 11 eller 12. Hade tid för daterng och fick istället besöka gynakuten efter att ha fött fram allt här hemma då blödningen inte stopade....

På sjukhuset gjorde de vad de kunde göra och konstaterade att allt som hade med fostret att göra att kommit ut, tyvärr hade jag stora slemhinnor kvar. Vilka de inte vill skrapa bort pga att blödningen äntligen börjat avstanna. Jag skulle helt enkelt få klara av det själv. Så dagen efter låg jag här hemma igen med värkar och fick "föda" fram reserna och blodet sprutade igen.

Idag är jag hemma från jobbet för jag känner mig så matt och orkeslös. Har tappat mycket blod och känner mig helt från vettet, dvs inte normal och har ingen ork.

Hur sent har ni fått missfall, har ni sett vad som kom ut? Var ni hemma eller på sjukhus?Om du fött barn tidigare, kan du jämföra med tidigare förlossning?

Jag vet inte om jag vågar prova igen, detta var verkligen en mardröm och jag orkar inte vara gravid i 3 månader och sedan få börja om igen..... Och det ville inte ge mig någon utredning eller ens några blodprover på hormoner eller så.

Vad är är orsaken till missfall?????

Skriv om era historier!

• Svar på tråden Faan vad jobbigt detta -peppa mig
  • monchichi76
    hemligmamma skrev 2010-01-16 21:17:16 följande:
    Hur var akupunkturen? Själv blöder jag fortfarande....lite irriterande. Funderar på att rymma från vintern, jobbet och allt jobbigt (tankar) till varmare breddgrader, men det vore ju inte så kul om jag fortfande blöder.... Suck!
    Den var jättehäftig! Hon är även medial så hon berättade att jag kommer få barn och att jag är ett perfekt avelssto bara min kropp är i balans ...
    Hon såg att jag har d-vitaminbrist och att min kropp är "sur".. Hon jämnförde mig med en sur sjö..inget klarar att växa i ssån miljö.  Sen sa hon en hel del om min personlighet som stämde till 100%.
    Låter flummigt värre, men jag fick sån tilltro till henna.
    Men AJ vad ont nålarna gjorde som hon satt i fötterna.. Ska dit i mars igen.

Har du sett att allt verkligen har kommit ut? Vid mitt andra MA blödde jag nästa två månader, de såg inget...men en dag kom en slags hinna ut, då slutade jag blöda tvärt. Det är så jättejobbigt att blöda! Förstår om du vill "fly" undan en stund..men att blöda i värmen är inte heller skoj..
  • hemligmamma
    monchichi76 skrev 2010-01-16 21:35:11 följande:
    Den var jättehäftig! Hon är även medial så hon berättade att jag kommer få barn och att jag är ett perfekt avelssto bara min kropp är i balans ...Hon såg att jag har d-vitaminbrist och att min kropp är "sur".. Hon jämnförde mig med en sur sjö..inget klarar att växa i ssån miljö.  Sen sa hon en hel del om min personlighet som stämde till 100%.Låter flummigt värre, men jag fick sån tilltro till henna. Men AJ vad ont nålarna gjorde som hon satt i fötterna.. Ska dit i mars igen.Har du sett att allt verkligen har kommit ut? Vid mitt andra MA blödde jag nästa två månader, de såg inget...men en dag kom en slags hinna ut, då slutade jag blöda tvärt. Det är så jättejobbigt att blöda! Förstår om du vill "fly" undan en stund..men att blöda i värmen är inte heller skoj..
    Coolt! Jag tror också på sådana där saker, om man nu kan kalla dem sådana där saker. Jag tror på stjärnor o planer och horoskop och på kroppens /naturens egen försvars och läkningsmekanism. Jag antar att min kropp inte heller är i balans, jag har haft det alldeles för tufft sen i somras. Skit på jobbet och så lite skit hemma (med alla misslyckanden) och haft tid o träna som förut och så vidare. Själv börjar jag tro det kan var orsaken. Jag vet att jag skulle bli sjukskriven om jag berättar om mina symptom för en läkaren, men jag vill inte vara en svag människa.

Tror jag sett hinnan komma ut... men kanske ändå inte eftersom det inte slutar blöda. Kommer ägglossningen inte igång förrän hinnan är borta?  Nej, det är inge vidare att blöda i  värmen, trodde dock att det snart skulle ge sig så jag får ngn sorts avkoppling. Blöder jag vidare kan jag ju inte ens bada, eller? Jag har fått badförud av läkaren som tittade på mig på gynakuten.
    Har du barn sedan tidigare? Hur länge blödde du efter den förlossningen?
  • monchichi76
    hemligmamma skrev 2010-01-17 14:03:48 följande:
    Coolt! Jag tror också på sådana där saker, om man nu kan kalla dem sådana där saker. Jag tror på stjärnor o planer och horoskop och på kroppens /naturens egen försvars och läkningsmekanism. Jag antar att min kropp inte heller är i balans, jag har haft det alldeles för tufft sen i somras. Skit på jobbet och så lite skit hemma (med alla misslyckanden) och haft tid o träna som förut och så vidare. Själv börjar jag tro det kan var orsaken. Jag vet att jag skulle bli sjukskriven om jag berättar om mina symptom för en läkaren, men jag vill inte vara en svag människa.Tror jag sett hinnan komma ut... men kanske ändå inte eftersom det inte slutar blöda. Kommer ägglossningen inte igång förrän hinnan är borta?  Nej, det är inge vidare att blöda i  värmen, trodde dock att det snart skulle ge sig så jag får ngn sorts avkoppling. Blöder jag vidare kan jag ju inte ens bada, eller? Jag har fått badförud av läkaren som tittade på mig på gynakuten. Har du barn sedan tidigare? Hur länge blödde du efter den förlossningen?
    Ja, jag har haft en massa elände med..en jobbig separation för 5 år sedan och nu dessa MA´n.Sen är jag en sån som min vänner till för att klaga eller tala av sig..så där får man ju ta emot en del oxå. Så nog kan det säkert vara orsaken till min obalans..

Man får ju inte bada så länge man blöder för infektionsrisken, så det kanske är dumt att fara utomlands då. Sen känner man sig inte fräsh i värmen heller.. Jag vet för jag blödde som mest efter mitt andra ma i somrast då det var +30.
    Jag vet inte hur det är med äl..om den kan komma igån ändå..

Jag har inga barn sen innan, så det är oxå en sak som gör det jobbigt med dessa ma´n..börjar känna en press med tanke på min ålder.

oj..måste gå till jobbet nu!
  • hemligmamma

Funderar över om jag ska äta ngt särskilt för att komma i balans... vet bara inte vad det Skulle kunna vara. självklart har jag ätit folsyra ett bra tag nu. Har du tips?

• monchichi76
    hemligmamma skrev 2010-01-17 14:44:29 följande:
    Funderar över om jag ska äta ngt särskilt för att komma i balans... vet bara inte vad det Skulle kunna vara. självklart har jag ätit folsyra ett bra tag nu. Har du tips?
    Nää..det är svårt att veta vad det är som saknas. Själv äter jag Folacin, B12 och sen Albyl vid plus. Kommer snart att börja med D-vitamin eftersom hon sa att jag hade brist på det. Du måste nog gå till nån med de kunskaperna då.
    Men medans du blöder kanske du ska dricka Blutsaft..bara för att få i dig järn. Jag har druckit det ibland då jag känt mig svag och trött och tycker det hjälper.
  • hemligmamma
    monchichi76 skrev 2010-01-17 21:33:35 följande:
    Nää..det är svårt att veta vad det är som saknas. Själv äter jag Folacin, B12 och sen Albyl vid plus. Kommer snart att börja med D-vitamin eftersom hon sa att jag hade brist på det. Du måste nog gå till nån med de kunskaperna då.Men medans du blöder kanske du ska dricka Blutsaft..bara för att få i dig järn. Jag har druckit det ibland då jag känt mig svag och trött och tycker det hjälper.
    Jo jag stoppar i mig järnrik mat, blutsaft och Niferex, nu har jag kommit upp till hyfsat bra nivå, men ligger på gränsen till att vara för lågt... i alla fall.

Ska nog börja med mina b50 igen, de kan väl inte skada.
  • hemligmamma

var hos gyn härom dagen och fick veta att hinnan jag hade kvar fortfarande var kvar... direkt till akuten för cykotek, som inte hjälper alls.... händer ju inget med dem. Något ökad blödning....

Suck!

Så nu blir det troligen skrapning i alla fall i nästa vecka. Och jag som bokat semester....

• monchichi76

Nej så tråkigt!
    Håller med om att cytotek inte hjälper...var ju det jag fick till mitt andra ma, då blödde jag i två månader innan hinnan kom ut. Så hädanefter kommer jag neka till cytotek.
    Men det beror på om det kommer ske så mkt mer än blöda när det "endast" är hinnan kvar? Att den blöder ut?  Sa hon nåt om det?
    Hoppas verkligen det hjälper för dig så du får bli kvitt eländet snart!

Själv har jag äntligen fått mens idag! Och fick tid till utredning nästa vecka.. En bra dag om man ser på de sakerna..

• hemligmamma
    monchichi76 skrev 2010-01-28 20:30:21 följande:
    Nej så tråkigt!Håller med om att cytotek inte hjälper...var ju det jag fick till mitt andra ma, då blödde jag i två månader innan hinnan kom ut. Så hädanefter kommer jag neka till cytotek.Men det beror på om det kommer ske så mkt mer än blöda när det "endast" är hinnan kvar? Att den blöder ut?  Sa hon nåt om det?Hoppas verkligen det hjälper för dig så du får bli kvitt eländet snart!Själv har jag äntligen fått mens idag! Och fick tid till utredning nästa vecka.. En bra dag om man ser på de sakerna..
    Först sa de att hinnan lossnar vid nästa mens, som borde vara här i dagarna. Sedan var jag på gynbesök pga utredningen och då kollade hon och sa att hinnan borde kommit ut nu,du ska inte blöda så länge. Till akuten och piller- Cykotek. Ngt ökad blödning igen och nu har det faktiskt kommit ut både en och två  grejer som skulle kunna vara hinnan. Undrar bara om det var det? Och om det var det. Berodde det på tabletterna eller att mensen kom igång igen?

Hur som helt hägrar värmen, om det inte blir panik efter ev operation.

bra att du fick tid för utredning. personligen tror jag mycket idag beror på stress, och magnetisk strålning. Har du ett stressande jobb?

Själv fick jag vänta med utredningen till hinnan är borta och ska tillbaka på utredningsbesök om ett par veckor. Då ska de ta alla tester de kan ta, kromosomavvikelser, imonoligiska tester, hormontester och en del flera saker också.

Paralellt förbereder jag med att fylla på vitaminförråden.
  • monchichi76
    hemligmamma skrev 2010-01-31 22:19:41 följande:
    Först sa de att hinnan lossnar vid nästa mens, som borde vara här i dagarna. Sedan var jag på gynbesök pga utredningen och då kollade hon och sa att hinnan borde kommit ut nu,du ska inte blöda så länge. Till akuten och piller- Cykotek. Ngt ökad blödning igen och nu har det faktiskt kommit ut både en och två  grejer som skulle kunna vara hinnan. Undrar bara om det var det? Och om det var det. Berodde det på tabletterna eller att mensen kom igång igen?Hur som helt hägrar värmen, om det inte blir panik efter ev operation.bra att du fick tid för utredning. personligen tror jag mycket idag beror på stress, och magnetisk strålning. Har du ett stressande jobb?Själv fick jag vänta med utredningen till hinnan är borta och ska tillbaka på utredningsbesök om ett par veckor. Då ska de ta alla tester de kan ta, kromosomavvikelser, imonoligiska tester, hormontester och en del flera saker också. Paralellt förbereder jag med att fylla på vitaminförråden.
    Jag fick cytoteken för att få bort graviditeten, Men sen var det två månaders blödande innan hinnan kom ut självmant.
    Det kan säkert var den som kom ut för sig..svårt att förklara hur den såg ut. Men man såg att det var nåt annorlunda..som en brun tunna plastbit...typ..
  • monchichi76

...oj...tryckte på fel knapp...

Hoppas det var hinnan du fick ut!!

Jag jobbar på ett sjukhem, så visst kan det vara stressigt. Men jag tror inte det har med det att göra eftersom jag var sjukskriven i en hel månad då detta MA inträffade. Så jag var bara hemma och tog det lugnt och ändå blev det som det blev.
       Jag tror mer att det är nåt som saknas i kroppen eller fel på ägg/spermie ..eftersom man blir gravid men sen stoppas det.

Längtar till utredningen, har ingen aning vad som kommer att göras..men jag har en hel lista på det jag vet kan göras... stackars läkare!

Idag ska jag på mitt andra besök hos akupunktören..spännande att se vad hon säger idag.
    Mensen min är nu på väg att avslutas så nu känns det som att man är på gång igen..bara lite orolig att det inte ska gå lika lätt som förr..

Lite värmen skulle inte alls vara illa..här är det -29 nu.. Miljöombyte är heller aldrig fel!

• hemligmamma

Det kan nog ha varit hinnan då, den var seg, stor och rätt tan i färgen, inte blodig.. Lite plastig såg den nog allt ut. Då håller jag tummarna tills i morgon, det är då jag får veta om jag ska skrapas på en gång eller bara kan gå hem lugn och glad igen och tänka på varmare breddgrader.

jag är nästan lite rädd att prova igen. Det senaste missfallet var inte att leka med, bland det värsta jag varit med om.

• monchichi76
    hemligmamma skrev 2010-02-01 22:37:51 följande:
    Det kan nog ha varit hinnan då, den var seg, stor och rätt tan i färgen, inte blodig.. Lite plastig såg den nog allt ut. Då håller jag tummarna tills i morgon, det är då jag får veta om jag ska skrapas på en gång eller bara kan gå hem lugn och glad igen och tänka på varmare breddgrader.jag är nästan lite rädd att prova igen. Det senaste missfallet var inte att leka med, bland det värsta jag varit med om.
    Förstår hur du känner med att försöka igen..Känt likt själv. Men jag tror att när du väl har läkt och kommit ifrån detta elände så vill du testa igen.
    Mitt senaste MA (v12) var oxå ett helsike..har aldrig haft så ont i mitt liv. Var ju tänkt jag skulle skrapas men det  kom ut själv på natten. Som tur var hann jag komma in på sjukhuset innan så de fick se att allt kom ut .. Jädrar vad ont det gjorde, som en förlossning sa de. Men nu när min mens är avklarad så längtar jag bara till de här dagarna är förbi så de är dags att testa igen!

Låter ju lovande att det var hinnan som kom ut..håller tummarna för det!
  • hemligmamma
    monchichi76 skrev 2010-02-02 06:19:53 följande:
    Förstår hur du känner med att försöka igen..Känt likt själv. Men jag tror att när du väl har läkt och kommit ifrån detta elände så vill du testa igen. Mitt senaste MA (v12) var oxå ett helsike..har aldrig haft så ont i mitt liv. Var ju tänkt jag skulle skrapas men det  kom ut själv på natten. Som tur var hann jag komma in på sjukhuset innan så de fick se att allt kom ut .. Jädrar vad ont det gjorde, som en förlossning sa de. Men nu när min mens är avklarad så längtar jag bara till de här dagarna är förbi så de är dags att testa igen!Låter ju lovande att det var hinnan som kom ut..håller tummarna för det!
    Det var en hinna som kom ut, men visade det sig att jag hade massor med rester kvar, och ytterligare tjock hinna. Undrar varför de inte såg det tidigare. Det hela slutar med att jag ska skrapas imorgon. Hjälp jag är rädd, rädd för att sövas, räddd för att bli sterl. Dessutom måste vår resa nog avbokas.Hoppas jag får pengarna tillbaka....

Berättar mer imorgon hur jag känner mig. Tack för ditt stöd. Hoppas verkligen jag jag vågar prova igen...
  • monchichi76

Så tråkigt!

Vet inte om du skrapats förr...eller om du hinner läsa detta.

Men det är inget att oroa sig för!
    Jag var rädd som attans då jag skulle skrapas..men allt gick så fort och bra.
    Allt var över på 10 minuter..
    Fick duscha då jag kom dit, sen tog de mig i sängen ner till op. Där fick jag varma sköna strumpor på fötterna och en varm filt om mig. När de sen började med sövningen så tänkte jag att "det tar ju inget". Tjoff så vaknade jag till i uppvaket! Hann inte alls med.
    Och jag fick sån god vård av de som jobbade. 
    Steril tror jag du inte behöver oroa dig för heller..är nog ytterst ytterst sällan det händer nåt med tanke på hur ofta de skrapar kvinnor.

Tråkigt på resan..försök få ett sjukintyg av läkaren så du kan visa upp.

Det kommer gå jättebra ska du se. Bra att du får ta ut det så kroppen fåt komma igång igen,

Kram!

• hemligmamma
    monchichi76 skrev 2010-02-02 22:57:33 följande:
    Så tråkigt!Vet inte om du skrapats förr...eller om du hinner läsa detta.Men det är inget att oroa sig för!Jag var rädd som attans då jag skulle skrapas..men allt gick så fort och bra.Allt var över på 10 minuter..Fick duscha då jag kom dit, sen tog de mig i sängen ner till op. Där fick jag varma sköna strumpor på fötterna och en varm filt om mig. När de sen började med sövningen så tänkte jag att "det tar ju inget". Tjoff så vaknade jag till i uppvaket! Hann inte alls med.Och jag fick sån god vård av de som jobbade.  Steril tror jag du inte behöver oroa dig för heller..är nog ytterst ytterst sällan det händer nåt med tanke på hur ofta de skrapar kvinnor.Tråkigt på resan..försök få ett sjukintyg av läkaren så du kan visa upp.Det kommer gå jättebra ska du se. Bra att du får ta ut det så kroppen fåt komma igång igen,Kram!
    Hej!

Nu är jag hemma och tillbaka till verkligheten. Fick ett intyg och bokade av resan. Ska få pengarna tillbaka från försäkringen, vartenda öre, tack o lov. Nu avvaktar vi lite hur jag mår. Känner jag mig ok, åker vi kanske om en vecka eller så,tar en sista minuten.
    tydligen var det en del skräp kvar och det var väl bra att allt kom ut nu. Jag gillar inte sjukhus och allra minst operationer, men det gick smidigt, men det tog lite längre tid för mig, ca 20 min. det var svårare än de trodde....

Tack för ditt stöd.
  • monchichi76

Okey... Vad skönt att det ordnade sig med resan...ni hinner med en senare.
     Och skönt att allt är ute nu.. Vila ordentligt, skäm bort dig själv..sen ska du se att du är tillbaka på banan snart igen!

Hjälper gärna till med egna erfarenheter..  Kram!

• hemligmamma
    monchichi76 skrev 2010-02-03 21:26:08 följande:
    Okey... Vad skönt att det ordnade sig med resan...ni hinner med en senare. Och skönt att allt är ute nu.. Vila ordentligt, skäm bort dig själv..sen ska du se att du är tillbaka på banan snart igen!Hjälper gärna till med egna erfarenheter..  Kram!
    var hemma från jobbet idag. helt utslagen. Typ träningsverk i hela kroppen är det normalt?
    men imorgon blir det som vanligt igen, jobb, jobb och jobb.

Jag blöder igenting nu, ytterest lite, är det normalt?
  • monchichi76
    hemligmamma skrev 2010-02-04 13:37:25 följande:
    var hemma från jobbet idag. helt utslagen. Typ träningsverk i hela kroppen är det normalt?men imorgon blir det som vanligt igen, jobb, jobb och jobb.Jag blöder igenting nu, ytterest lite, är det normalt?
    Hmm...träningsvärken känner jag inte igen. Att man har lite ont i magen är ju inte konstigt, men resten av kroppen? Om du inte har en förkylning på g?

Jag kan tänka mig att du inte kommer att blöda så mkt eftersom du redan blött ut det mesta innan skrapningen. Själv blödde jag lite mera än en mens dagarna efter..men då tog jag ju ut foster och allt. Så det är säkert normalt. Skönt om du får sluta blöda nu!
  • hemligmamma
    monchichi76 skrev 2010-02-04 15:37:38 följande:
    Hmm...träningsvärken känner jag inte igen. Att man har lite ont i magen är ju inte konstigt, men resten av kroppen? Om du inte har en förkylning på g?Jag kan tänka mig att du inte kommer att blöda så mkt eftersom du redan blött ut det mesta innan skrapningen. Själv blödde jag lite mera än en mens dagarna efter..men då tog jag ju ut foster och allt. Så det är säkert normalt. Skönt om du får sluta blöda nu!
    Träningsverken är relativt vanligt vid narkos, tydligen. Dessutom hade de misshandlat min överkropp med en käkes-hållare och slang i halsen, pga tidigare allargisk reaktion.
    Värken är borta och värk i livmoderna har jag inte kännt ngt. Bara massor av... Frågan är vad som är normalt. Idag har jag bytt varje timme.
Svar på tråden Faan vad jobbigt detta -peppa mig