• Nooor

Vilken är bättre ? Varför ?

Vilken är bäst ? Varför ?

Jag tänker att adoptera ett  litet barn. Jag är tveksam å frågar mig

många förfrågningar !

En av de frågarna är :

vilken är bättre  att jag adopterar främling barn eller från släkten?

Vad tycker ni? varför ?

Jag behöver era svar .

Tack

Nooor

• Svar på tråden Vilken är bättre ? Varför ?
  • morgonsolan

Det kan ju ingen annan svara på, utan att veta mer om era förutsättningar? Har du och din man diskuterat igenom detta med hemutredaren?

• parvati

Är du godkänd för att få adoptera?

• Petrova

Finns det föräldralösa barn att adoptera i din släkt? Alla föräldralösa barn är inte tillgängliga för internationell adoption. Jag tycker att du ska undersöka vad som krävs för att ett barn ska kunna adopteras från din släkts land till Sverige (eller inom Sverige om släkten finns här).

• Penapöna

Om det fanns ett barn som skulle adopteras bort i min närmaste släkt eller vänkrets skulle jag helt klart vilja adoptera det barnet eller bli fosterfamilj till det barnet. Dock behöver man nog mycket tydligt diskutera hur den framtida kontakten med biologiska föräldrarna ska se ut och vad man ska berätta för barnet. Man måste också som adoptivförälder vara positiv till att de biologiska föräldrarna är kända och i ens närhet.

• Nooor
    morgonsolan   
    Jag och min man har inga förutsättningar, Jag vill bara ha ett barn och jag

vill att någon ropar på mig "mamma"

parvati
     Vem ska få eller inte få att jag adopterar?? var snälla och  svara .
    Krax
    Det finns inte föräldalösa barn i släkten, Min syster tänker alltid på mig och hon kan donerar ett barn till mig ,Hon säger" du bestämmer bara tiden förre 10 månader  för att bli jag gravid på barnet som ska du ha" .  Jag har problemet att hinna i tid eftersom min syster bor i mitt hemland och  ambassaden i mitt hemland har villkor för att barnet flyttar till annat land. En av villkoren att jag lämnar stora pengar på banken  för barnet . . .

Penapöna
    Jag   måste veta allt om föräldrarna   när barnet  växer upp och vet att jag inte den riktiga mamman jag vet inte om barnet ska försätta i samma känslor med mig eller inte ??!!!

TUSEN TACK
  • Thalis

Förlåt men jag förstår inte vad du vill veta?

Nooor skrev 2010-01-06 19:18:16 följande:
    morgonsolan    Jag och min man har inga förutsättningar, Jag vill bara ha ett barn och jag vill att någon ropar på mig "mamma"parvati Vem ska få eller inte få att jag adopterar?? var snälla och  svara .
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Utlandssvensk

Hej! En adoption sker alltid för BARNETS BÄSTA. Ett barn kan bara adopteras om det inte finns nâgon familj eller anhörig som kan ta hand om barnet... Det finns alltsâ absolut ingen möjlighet att du skulle kunna adoptera ett barn frân din släkt bara för att du ska kunna fâ barn. Och vad gäller utländska adoptioner sâ försöker man sâ gott det gâr att hitta lösningar för barnet i barnets eget hemland. Om det är omöjligt sâ kan barnen adopteras till utlandet, bl.a. Sverige. Men för att fâ adoptera sâ mâste du genomgâ utbildning, utredning osv. Du kan läsa mera pâ www.mia.eu
    När det gäller din syster sâ kan hon absolut inte 'donera' ett barn till dig. Det är helt olagligt!

• parvati

Du måste genomgå en hemutredning för att kunna bli godkänd som adoptivförälder. kontakta din hemkommun för att få mer information.

Svar på tråden Vilken är bättre ? Varför ?