Någon som fått panik mitt i?
alltså under förlossningen, min kompis knep igen varje gng det kom en krystvärk, bm fick skrika neeej kniiip inte flera ggr..;)
Men seriöst, kan man få panik?
alltså under förlossningen, min kompis knep igen varje gng det kom en krystvärk, bm fick skrika neeej kniiip inte flera ggr..;)
Men seriöst, kan man få panik?
Verkligen! Kommunikation måste va A och O....
Jag bajsade på mitt barn som hade bajs på huvet när hon kom ut
jag hoppas iaf få en förtroendegivande bm när jag ska föda.
ops caps lock...;)
Jag var på väg att få panik mitt i nånstans, hade värkar utan riktig värkvila, hur jag än satt, låg eller stod så gjorde det konstant jätteont i ryggslutet plus att det med en minuts mellanrum kom värkar som gjorde allt ännu värre. Efter ett par timmar av denna tortyr när jag försökt byta position några gånger för mycket (det enda som funkade för mig var att ligga stilla i samma position så jag kunde fokusera helt på att slappna av och andas, andas, andas) så var paniken nära och jag fick ringa på min bm som gav mig akunpunktur. Då kom jag tillbaka till avslappningen och andningen och slutade även byta position utan stannade halvsittande mot en saccosäck resten av förlossningen (med undatag för plågsamma toabesök med jämna mellanrum för att hålla kissblåsan tom). Då funkade det bra igen.