• Anonym (kär och...galen?)

kär i en kändis

Hej. Är 30 år och sjukt förälskad i en kändis som jag aldrig träffat. Helt sjukt, jag vet. Har aldrig hänt förut men nu är jag galet obbsessed i en man som inte ens bor i samma land som jag. Jag känner mig som en fjortis. Jag tittar på filmer han är med i nästan varje dag, jag läser om honom flera timmar om dagen, lyssnar bara på hans musik. Jag har nog sett fler bilder på honom än hans egen mamma gjort. Jag tänker på honom jämt, jag drömmer om honom. Ingen av mina vänner eller min pojkvän vet hur illa det är. Snälla, hjälp mig, jag vet inte vad jag ska göra! Jag vet inte hur jag ska sluta.

• Svar på tråden kär i en kändis
  • Dr Nail
    Anonym (Ts igen) skrev 2023-07-13 06:35:27 följande:
    Ungdomar?
    Ja hur gammal är du, 30?
  • Anonym (A)
    Anonym (Ts igen) skrev 2023-07-13 15:24:12 följande:
    Åh! avundas dig verkligen men inte på ett missunnsamt sätt. Kärlek är fint 🌼
    hoppas ni får en fin första träff sen när det blir dags för det! 
    Tack! :Solig{#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (britney spears)

Jag satt och snacka med kändisen i 4 månader på insta gram

• Anonym (britney spears)

jag ska se till jag med blir känd så vi kan dejta han och jag

• Anonym (Sunshine)

Hej. 

Hur gick det för dig? Jag är i samma sits. Jag såg att inlägget är några år så kanske inte är någon här längre.  Jag har förälskat mig helt i en kändis. Han är från England. Jag har familj och man och jag är frånvarande och skäms. Vi har haft lite kontakt på nätet men när vi fattade att vi kände något mer ville inte jag ha kontakt med honom mer o inte han med mig då jag sa att jag hade familj o barn. Men nu är jag så kär att han tagit upp hela min värld. Jag kan inte äta inte sova och inte heller koncentrera mig på saker. Så tänkte du kanske hade några tips på hur det gick för dig o komma över honom/ henne? 

• Cathariiina

Måste bara skriva en sak, ni som tror att ni chattar med en kändis - DET GÅR INTE TILL SÅ. Kändisar tar inte kontakt med fans - eller svarar på kontaktförsök - på nätet. Det händer inte. 

Ni chattar med största sannolikhet med en nigeriansk scammer, som - om det fortsätter - kommer att lura i er någon historia om att han (alltså kändisen som ni tror att ni chattar med) är utan pengar, för hans manager eller fru kontrollerar allt, och om ni två ska träffas så måste du betala för hyran av ett privatjetplan - för den Store Kändisen kan ju inte åka med ett vanligt reguljärplan.

Det finns många avsnitt på "Catfished" på Youtube, med människor som blivit avlurade stora summor pengar på det sättet. Det var Johnny Depp, Brad Pitt, Mel Gibson, och någon "wrestler" som jag inte känner till, som användes av bedragarna, men det finns säkert många fler. 

Jag har själv blivit kontaktad av en scammer som hade skapat en falsk profil i en skådespelares namn, när jag hade skrivit på TV-seriens hemsida, som skådespelaren spelar i. Jag fattade naturligtvis direkt att det var en scam, och dessutom kan den skådespelaren inte ha ett så dåligt språk när han skriver utanför manus, det kan inte vara möjligt! Man måste tänka på vad som är rimligt och rationellt.

• Anonym (Lillebror)

Vet inte om jag kan tillföra något, men jag skriver för att ge en liten glimt från andra sidan kändisskapet.

Min storebror är väldigt känd i en subkultur. Han gick bort som ung och därför är det många som läser in väldigt mycket i det lilla han hann med.
    Jag får dagligen kontakt med personer från hela världen och alla är väldigt snälla och lyhörda. Det finns en vurm för allt genuint och ALLA vi veta något unikt om honom.

Mellan varven brister det för någon och meddelar att de är gravida med honom. Att de haft en relation osv. De mörkar inte ens med att de bara var barn eller ens födda när han gick bort. I den mån det går så försöker jag alltid svara med respekt. Även om det är svårt ibland.

Men jag vill varken strö salt i såret eller ingjuta förhoppningar. Några personer är väldigt trevliga och genuint intresserade och välmenande. Då händer det att vi ses. Ofta kommer de från avlägsna öar i Peru eller liknande, vilket givetvis får mitt hjärta att smälta.
    Men i de andra flesta fallen så har vi långa konversationer. Det kan vara allt från kids som skriver en uppsats eller föräldrar som är oroliga för sina barn, då nischen är väldigt, väldigt mörk.

Den vanligaste frågan är om han hade en flickvän.

• Cathariiina
    Anonym (Lillebror) skrev 2024-07-26 09:50:37 följande:

Vet inte om jag kan tillföra något, men jag skriver för att ge en liten glimt från andra sidan kändisskapet.

Min storebror är väldigt känd i en subkultur. Han gick bort som ung och därför är det många som läser in väldigt mycket i det lilla han hann med.
    Jag får dagligen kontakt med personer från hela världen och alla är väldigt snälla och lyhörda. Det finns en vurm för allt genuint och ALLA vi veta något unikt om honom.

Mellan varven brister det för någon och meddelar att de är gravida med honom. Att de haft en relation osv. De mörkar inte ens med att de bara var barn eller ens födda när han gick bort. I den mån det går så försöker jag alltid svara med respekt. Även om det är svårt ibland.

Men jag vill varken strö salt i såret eller ingjuta förhoppningar. Några personer är väldigt trevliga och genuint intresserade och välmenande. Då händer det att vi ses. Ofta kommer de från avlägsna öar i Peru eller liknande, vilket givetvis får mitt hjärta att smälta.
    Men i de andra flesta fallen så har vi långa konversationer. Det kan vara allt från kids som skriver en uppsats eller föräldrar som är oroliga för sina barn, då nischen är väldigt, väldigt mörk.

Skumt att folk inte fattar, att du har ditt eget liv... Du kan ju inte leva genom din döde bror, heller, och stå till tjänst med sådant här. 

Jag vet inte om du känner till den tyska opera/pop/rock/-sångaren Peter Hofmann, som gick bort 2010? Hur eller hur så är det något liknande med hans bror nu, Fritz. Kvinnorna svärmar fortfarande för Peter Hofmann fast han är död, så googlar de på honom och upptäcker att han hade en bror, att brodern är i livet och att han dessutom är mycket lik Peter. Och så skickar de vänförfrågan till Fritz på Facebook. 

Fritz Hofmann verkar ägna en stor del av sin tid åt att "leva genom sin bror", att ta emot dessa kvinnors beundran även om han är andrahansvalet så att säga, och att lägga ut privata bilder av bröderna som barn och unga, svara på sådana frågor som du nämner... Jag tycker inte att det är helt sunt, faktiskt. 

Fast visst förstår jag att kvinnor fortfarande blir kära i Peter Hofmann, fast han numera bara finns på film, bild och ljudinspelningar: Skrattande

Naamloos document
  • Cathariiina
    Anonym (Lillebror) skrev 2024-07-26 09:50:37 följande:

www.facebook.com/fritz.hofmann1

Du kan se här. Allt handlar bara om den döde brodern, till och med hans profilbild föreställer honom tillsammans med brodern. Hamna inte där!
  • Anonym (Sunshine)
    Cathariiina skrev 2024-07-26 09:12:10 följande:

Måste bara skriva en sak, ni som tror att ni chattar med en kändis - DET GÅR INTE TILL SÅ. Kändisar tar inte kontakt med fans - eller svarar på kontaktförsök - på nätet. Det händer inte. 

Ni chattar med största sannolikhet med en nigeriansk scammer, som - om det fortsätter - kommer att lura i er någon historia om att han (alltså kändisen som ni tror att ni chattar med) är utan pengar, för hans manager eller fru kontrollerar allt, och om ni två ska träffas så måste du betala för hyran av ett privatjetplan - för den Store Kändisen kan ju inte åka med ett vanligt reguljärplan.

Det finns många avsnitt på "Catfished" på Youtube, med människor som blivit avlurade stora summor pengar på det sättet. Det var Johnny Depp, Brad Pitt, Mel Gibson, och någon "wrestler" som jag inte känner till, som användes av bedragarna, men det finns säkert många fler. 

Jag har själv blivit kontaktad av en scammer som hade skapat en falsk profil i en skådespelares namn, när jag hade skrivit på TV-seriens hemsida, som skådespelaren spelar i. Jag fattade naturligtvis direkt att det var en scam, och dessutom kan den skådespelaren inte ha ett så dåligt språk när han skriver utanför manus, det kan inte vara möjligt! Man måste tänka på vad som är rimligt och rationellt.

Jag är inte dum. Det vet jag väl och det trodde jag i detta fallet med. Så jag sa till om det om det var fejk. Men då ringer han mig för att jag skulle se att det var han jag pratade med.  Sen tror inte jag heller på att alla är sanna.  Ville mest kolla hur man kommer över honom.  För det här är bara pinsamt. Jag har fått stänga ner facebook bara för han florerar mycket där. Kanske kan underlätta saken. 
  • Cathariiina
    Anonym (Sunshine) skrev 2024-07-26 12:12:15 följande:
    Jag är inte dum. Det vet jag väl och det trodde jag i detta fallet med. Så jag sa till om det om det var fejk. Men då ringer han mig för att jag skulle se att det var han jag pratade med.  Sen tror inte jag heller på att alla är sanna.  Ville mest kolla hur man kommer över honom.  För det här är bara pinsamt. Jag har fått stänga ner facebook bara för han florerar mycket där. Kanske kan underlätta saken. 
    Hört talas om "deep fake"? Även om du kände igen kändisens röst, så kan det ha varit någon annan som pratade, och de manipulerade det till att låta som kändisen. Jag har väldigt svårt att tro att en kändis skulle kontakta ett fan så där, det händer inte. Om personen inte frågat efter pengar så är det troligen inte en nigeransk scammer, men då kan det i stället vara någon som driver med dig. Kanske någon du känner. Din man?  Förvånad
  • Anonym (Sunshine)
    Cathariiina skrev 2024-07-26 12:18:12 följande:
    Hört talas om "deep fake"? Även om du kände igen kändisens röst, så kan det ha varit någon annan som pratade, och de manipulerade det till att låta som kändisen. Jag har väldigt svårt att tro att en kändis skulle kontakta ett fan så där, det händer inte. Om personen inte frågat efter pengar så är det troligen inte en nigeransk scammer, men då kan det i stället vara någon som driver med dig. Kanske någon du känner. Din man?  Förvånad
    Fejkade han även sitt ansikte då när han ringde videosamtal.. ? Jag vet att folk har falska konto och allt det där. Jag har blockat många dom senaste veckan som är fejk både på insta och Facebook. Nu ville jag mest ha råd hur jag fortast kommer över honom.  
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Sunshine)
    Valackare86 skrev 2024-07-26 12:30:06 följande:

Vilken kändis är du kär i ? Är det Markoolio ? Vad är nästa steg ?

Ingen svensk. Han bor i England. Han är brittisk och är med i en serie. .. avslöjar inte vem Han är. Jag känner mig bara dum. Så behöver bot på hur man kommer över honom. Helst så fort som möjligt. Blivit lite bättre sen jag stängde ner sociala medier.  Han har det vackraste leendet I världen. Så det var det som fångade mig först. 
  • Cathariiina
    Anonym (Sunshine) skrev 2024-07-26 12:26:19 följande:
    Fejkade han även sitt ansikte då när han ringde videosamtal.. ? Jag vet att folk har falska konto och allt det där. Jag har blockat många dom senaste veckan som är fejk både på insta och Facebook. Nu ville jag mest ha råd hur jag fortast kommer över honom.  
    Ja, det är jättelätt att göra. Låt mig gissa att det blev ett mycket kort videosamtal på grund av någon "störning" och att bilden var ganska suddig? De gör så för att man inte ska se läpprörelserna så tydligt.

De gör så, att de letar fram en video med kändisen på nätet - om du letar kan du säkert också hitta den, troligen finns den på hans riktiga hemsida (den med miljoner följare - hur många har den sida du tror är hans, tre?). Sedan stänger de av ljudet och pratar samtidigt som han pratar. Programledarna på Catfished har demonstrerat detta, det är läskigt så bra det kan bli.

Först får man se den riktiga videon där kändisen pratar om något helt annat, och sedan får man se när programledaren följer läpprörelserna och säger "Hi my Queen, I love you, I miss you so much, send me more money".Det blir precis som att den riktige kändisen skulle säga detta! 
  • Anonym (Sunshine)
    Cathariiina skrev 2024-07-26 17:09:02 följande:
    Ja, det är jättelätt att göra. Låt mig gissa att det blev ett mycket kort videosamtal på grund av någon "störning" och att bilden var ganska suddig? De gör så för att man inte ska se läpprörelserna så tydligt.

De gör så, att de letar fram en video med kändisen på nätet - om du letar kan du säkert också hitta den, troligen finns den på hans riktiga hemsida (den med miljoner följare - hur många har den sida du tror är hans, tre?). Sedan stänger de av ljudet och pratar samtidigt som han pratar. Programledarna på Catfished har demonstrerat detta, det är läskigt så bra det kan bli.

Först får man se den riktiga videon där kändisen pratar om något helt annat, och sedan får man se när programledaren följer läpprörelserna och säger "Hi my Queen, I love you, I miss you so much, send me more money".Det blir precis som att den riktige kändisen skulle säga detta! 
    Hur som helst så Har han inte bett om någonting i detta läge. Jag vill bara få han ur mitt huvud. Så jag kan fortsätta mitt liv som vanligt..  och glömma honom
  • Anonym (Lillebror)
    Cathariiina skrev 2024-07-26 17:09:02 följande:

Fan va obehagligt!
Svar på tråden kär i en kändis