• Ella1979

Vi som ska börja äta pergo lr liknande i januari ..

Hej.
    Nu ska det knuffas fram lite ägg med hjälp av Pergo.
    Jag ska börja äta min första kur nu i januari när min mens kommer.
    Någon mer som är på g, eller kanske hunnit med en kur??
    Ska vi följas åt mot vårt +, dela lite tankar och funderingar.

• Svar på tråden Vi som ska börja äta pergo lr liknande i januari ..
  • Ichi

Inge kul med blödningar. Hoppas de ger med sig! Att det är starkare måste ju betyda att det är starkt! 

Ja nu är det mindre än en vecka kvar =) Ska bli så skönt! Mår illa till tusen och det blir bara värre. Känner mig även lite yr ibland. Vi får väl se vart det leder. Mina bröst är lite ömma men inte som förut. Slutade med lutinus i lördags så kanske påverkade de lite...

Är även ganska trött men det är jag ju ofta ändå så det är svårt att veta om det är ett symptom. Däremot måste jag kissa varje natt. Det är jag inte lika van vid ;) 

Hur är det med överstimuleringen?

Jag pratade med min barnmorska igår för att kolla lite om provtagning. Vi ska på inskrivning redan på onsdag nästa vecka. (Om det nu går bra på vul) Visste inte att man skulle dit så tidigt, men hon sa att man brukar ta det tidigare om det är första barnet. Vi ska mest prata kost och hälsa tror jag. 

• Sally86

funderar på om jag ska ringa o höra med kliniken imon....kanske e lika bra o kolla så det e ok iaf.....

konstigt...jag skulle ta min lutinus till v.8-10......vekrligen olika överallt....

fy har du börjat må illa?? det har inte jag....mest svårt att äta vissa saker.....jag spydde från v 10 förra gången o till lille kille kom...mådde inte alls illa i början då heller.....hoppas inte det blir så denna gång....

alla säger ju att det brukar gå över efter v 12...så hoppas på det för din skull=)!!

KRAM 

• Ichi

Har du ringt? Har det slutat blöda?

Ja det här med lutinus är ju jättekonstigt... Tog det iaf en vecka längre än jag skulle.

Jag lyckas hålla illamåendet i schack om jag äter en gång i timmen. Har än så länge inte spytt. Hoppas du slipper att må illa. Jag har ju lite svårt att jobba om jag börjar spy så vi får se men just nu känns det som att det kanske kan hålla sig till illamående.

Nu är det inte långt kvar till vul. Ska dit redan på måndag =) Börjar dock bli lite nervös... Men eftersom jag fortfarande mår illa borde det vara lugnt...

Kramar 

• Ichi

Idag var jag på vul och fick se pyret för första ggn =D Helt underbart! Finns inte ord till den lycka som är just nu! Jag är på vecka 7+3 och beräknad till den 4/7. Känns magiskt!!!!

• Sally86

Guuud vad roligt, grattis =)!!!! Härlig känsla att se hjärtat slå.....=) Har du anmält dig till MVC än?

Själv mår jag riktigt illa nu o e så sjukligt trött hela tiden o svårt att äta mat....men e hungrig....lite tungt när man inte kan vila som man vill men men....

på måndag ska vi in på vul....hoppas på bästa då!!

KRAM 

• Ichi

Jag är galet trött jag med och så äter jag konstant. Då lyckas jag hålla illamåendet i schack ;)

Jag ska till MVC imorrn. Ska på inskrivning och hälsosamtal. Ska bli spännande och ännu ett steg åt rätt håll =) Känns riktigt kul samtidigt som jag är lite rädd för att jag går för fort fram och att det kommer hända ngt. Men det är ju 99% chans att det går hela vägen. Måste försöka lita på det...

Härligt med vul. Det kommer gå bra med tanke på hur du mår =) Inte så långt kvar. 

• mammas 2 hjärtan

grattis till bebisen, en liten sommarbebis{#emotions_dlg.flower}

Nästa vecka ska jag sättas igång om inte den lilla har tittat ut redan, längtar

Ichi skrev 2012-11-19 17:29:39 följande:
    Idag var jag på vul och fick se pyret för första ggn =D Helt underbart! Finns inte ord till den lycka som är just nu! Jag är på vecka 7+3 och beräknad till den 4/7. Känns magiskt!!!!
  • Sally86

ojojoj vad fort tiden går....var på vul i måndags o allt såg bra ut...ett litet hjärta som tickade så bara att hoppas att det fortsätter så!!! 13/7 fick vi till vårt datum....=)
    dock redan svårt att få på vissa byxor o magen putar redan.....kanske är att det går fortare andra gången...så svårt med kläder.
    Fortfarande svullna äggstockar o lite vätska så det blir hyffsat lugnt i fortsättningen....inte så sugen på att träna heller när man mår illa.=/

HUr e det med dig ichi??

Kram 

• Ichi

Ja tiden går undan =) Jag går in i vecka 10 nu och det känns riktigt skönt. Illamåendet börjar avta men shit vad trött jag är. Jag går o lägger mig 20 på kvällarna för att orka med. Har en del utvecklingssamtal på jobbet så det blir sena dagar men valt att sprida ut dem under längre tid och inte ha så många per dag. Annars skulle jag inte orka med att jobba dagen efter...

Idag hände det mkt på jobbet och just nu känns det lite i magen jag hoppas att det inte är ngn fara. Det är inte så farligt...

Jag börjar få samma problem med byxor. Inte för att jag tycker det syns på magen men mina jeansleggings gick inte att ha och det är obekvämt att ha jeansen på sig. Just nu lever jag i leggings och tunikor. Dels för att dölja så mkt som möjligt så länge som möjligt ;) Skönt att ha leggings... Börjar dock bli lite kallt. 

Konstigt att du fick 9 dagar efter mig. Jag fick den 4/7 och vi borde ju vara en vecka ifrån varandra. Men de har väl olika sätt att räkna kanske... 

• Ella1979

Men ååå  vilken härlig läsning :):)!!! All Lycka till nu till er!!! Massa kramar

• Ichi

Härligt mammas 2 hjärtan! Hoppas allt gick bra!!

Jag är inne i vecka 11 så det börjar kännas bättre och bättre. Börjar tro lite på att det ska gå den här ggn =) Tröttheten är helt galen så det ska bli riktigt skönt med ett jullov snart =D Gör ju inget annat än sover just nu...

Hur går det för dig Sally?

Kramar 

• Sally86

oj vad tiden går.................har mått skit, spytt o helt galet trött.....hoppas på vändning snart...v 14 nu o gjorde ett ul förra veckan där allt såg fint ut....

hur går det för dig Ichi? 

• Ichi

Jag går in i vecka 16 idag =) Borde vi inte bara ligga en vecka ifrån varandra? Eller räknar de olika??

Min trötthet börjar släppa, visst är jag trött men inte så galet trött att jag måste sova hela tiden. Har haft jullov och kunnat sova riktigt mkt och jag tror det underlättat lite ;)

Annars mår jag bra! Börjar synas lite på magen även om jag i andras ögon säkert mest ser tjock ut... Ska på ultraljud den 1/2 Känns nära men ändå lååångt borta. 

Nu är det full fart på jobbet så tiden kommer nog flyga fram. Gäller bara att försöka tänka på sig själv.

Hoppas verkligen det vänder för dig snart så att du får må bättre! Du får väl försöka se positvit att du mår dåligt för en bra sak. Det finns iaf ett slut på det.

Kramar 

Svar på tråden Vi som ska börja äta pergo lr liknande i januari ..