• neo06

    Hur var det för er?

    Till er som nyligen fått ett plus:
    Jag skulle uppskatta om ni kunde berätta om era symtom INNAN bim?
    1. Kände ni på er att ni var gravida?
    2. Hade ni molvärk?
    3. Hur var era flytningar (rikliga/vita.m.m)?
    4. Hade ni ömmande bröst?

    Kanske kommer ni på flera saker. Det är ju så många som frågar om detta och kanske skulle det här hjälpa lite.
    Kram och tack!

  • Svar på tråden Hur var det för er?
  • neo06

    Grattis alla som får plus och ett stort TACK för att ni delar med er. Det hjälper oss när vi letar symtom. KRAM

  • eyelock

    Mina symtom var/är:

    1, Väldigt irriterad och sur!!
    2,Bajjade konstigt på morgonen
    3,illamående
    4,ömma bröst
    5,inget tålamod!

    Lycka till tjejer!!

  • Frida Angelina

    Hej!

    Jag har anteckant mina "känningar" från äl och framåt.

    3/11 äl
    6/11 lite molande värk i magen ibland. Började bli otroligt kissenödig som höö i sig till den 12 nov.
    7/11 lite molande ont i magen ibland
    8/11 inte ont alls!
    9/11 Huvudvärk! Lite molvärk ibland. Otäcka stickningar i underlivet och magen.
    10/11 Huvudvärk! Ej ont i magen alls!
    11/11 Lite huvudvärk! Ej ont i magen.
    12/11 Lite huvudvärk. Lite molvärk på kvällen. Stckningar som tidigare. Brösten känns inte alls! Super illamående, kände mig konstig i kroppen och konstig smak i munnen. Kissnödigheten börjar att avta! Pulserande känsla i ryggslutet.
    13/11 Fick svagt plus!!! Illamående till tusen!!! Fick konstiga flytningar, typ som vid äl, fast gulare...hua!!
    14/11 Huvudvärk!! Lite stickningar ibland. Illamående!!! Konstiga flytningar till och från..
    15/11 (Bim) Illamående och en svag molande känsla i magen. Konstiga flytningar till och från.

  • Lisa92

    Va kul att läsa om allas erfarenheter :) Jag själv väntar på att kunna ta testet och hoppas på ett +, men hoppas inte på förmycket eftersom att jag verkligen vill bli gravid och tänker att det kan ju vara en skenis.

    Men jag känner av symtom så som molande/konstig mensvärk i magen/ryggen, halsbränna/illamående om vartannat  (som någon annan skrev känns det som att jag inte har ätit och mår illa pga att jag är "för hungrig"), yrsel. Yrseln var det första jag fick och det vart i tisdags 2 dagar efter enligt mig uträknad ÄL. Så nu väntar jag bara till nästa helg då bim är 31/3.

    Men som sagt vågar inte hoppas för mycket :(

  • mammatilltvå85

    jag har testat svagt positivt men är ganska säker nu på att jag är gravid ändå..är "bara" på bim-4/5 nånting...
    ca 1 vecka efter ÄL blev jag yr fick riktig yrsel. Nu har jag lätt huvudvärk och mår illa....lite som om jag hade ätit/druckit dåligt och åkt buss på skogsbilväg lite så yrselillamående typ. Inte så jag behöver spy mer en olustkänsla och oavsett klockslag eller om jag ätit eller ej...

    Jag har tydligen varit grinig också enligt maken, hrm, det håller jag inte med om, tycker jag haft fog att gnälla, hehe...

    brösten är ömma men inte mer än vanligt innan BIM. Haft liite molvärk men nästan mindre än jag brukar ha...kanske kommer det mer om nån dag, det gjorde det när jag väntade barn senast...då trodde jag hela tiden jag skulle få mens vilken sekund som helst pga mensvärken...

    är väl illamåendet/yrseln som är starkast. Och att jag mår illa vid tanken på söta saker. Åt frysta hallon igår istället för kladdkaka...sura frysta hallon, hade aldrig nånsin hänt annars!

             

  • Calliope

    1. Kände ni på er att ni var gravida? Nej.
    2. Hade ni molvärk? Ja, det kändes precis som om mensen skulle komma när som helst.
    3. Hur var era flytningar (rikliga/vita.m.m)? Hade inga.
    4. Hade ni ömmande bröst? Nej.

    Jag plussade på BIM+1 och hade i stort sett inga gravsymtom alls, de kom en vecka senare. Jag gjorde IVF och vågade inte hoppas på att det hade gått vägen. Blev väldigt förvånad när jag fick plus på stickan.  

  • NenneLo

    1. Kände ni på er att ni var gravida? Nej, inte alls! 2. Hade ni molvärk? Nej, inget 3. Hur var era flytningar (rikliga/vita.m.m)? Rikliga, nästan som ÄL-flytningar. 4. Hade ni ömmande bröst? Nej


    2011-09-13 Loke <3
  • Geléhallon89

    Jag plussade på ÄL+ 10 så hann nog inte känna så mkt.

    1. ja
    2. ja
    3. efter äl var dem vita  i massor sen efter några dagar massa blöta genomskinliga flytningar.
    4. Ja, två dagar efter äl sa det pang och brösten gjorde ont

    Sen finns det många som undrar om tappen och jag kände på min bara någon timma innan jag testade mig och aldrig känt den sådan. Den va jätte låg och långt fram så behövde knappt föra in fingrarna. :P nästan lite läskigt var det. har dock inte känt på tappen efter det. vågar inte heh 


    Vincent 080622 <3
  • Juronjaure

    1. Nej, faktiskt inte. Hade ställt in mig på att börja med ägglossningsstimulering denna månad...:)
    2. Nej, inte alls
    3. Nej
    4. Ömma och lite större än vanligt (några dar innan), dock inte så stor skillnad mot när jag brukar ha mens.

    Det enda som gjorde att jag ändå TÄNKTE TANKEN att jag kunde vara gravid var att jag var så TÖRSTIG. Brukar ha svårt att få i mig mer än ett par små glas vatten på kvällen, men innan/runt BiM drack jag glas efter glas efter glas efter glas.... Kunde inte få nog.

  • Jordgubb
    neo06 skrev 2005-10-09 09:03:07 följande:
    Till er som nyligen fått ett plus:
    Jag skulle uppskatta om ni kunde berätta om era symtom INNAN bim?
    1. Kände ni på er att ni var gravida?
    2. Hade ni molvärk?
    3. Hur var era flytningar (rikliga/vita.m.m)?
    4. Hade ni ömmande bröst?

    Kanske kommer ni på flera saker. Det är ju så många som frågar om detta och kanske skulle det här hjälpa lite.
    Kram och tack!
    1. Ja
    2. Ja, molvärk, stick och småhugg. En dag hade jag även en pirrande känsla i livmodern.
    3. Rikliga och vattniga
    4. Inte brösten men bröstvårtorna. Mitt första symtom efter Äl var just att mina bröstvårtor svullnade, brände och var ömma. 

    Jag fick symtom jätte tidigt efter Äl och plussade väldigt tidigt med (Äl +8, dock efter testtiden, på Äl +9 kom strecket inom testtiden). Jag hade äl-stickor, p-data och kände av den mkt, så är väldigt säker på när den var. 
  • Smulan987

    Vet att detta är en gammal tråd, men jag sökte runt lite pga att jag tror att jag är gravid, och såg att du "jordgubb" hade skrivit här för inte så länge sen, så då puffar jag upp den lite tänkte jag. Svar på frågorna för min del är: 1. Ja, det känns som det iaf, har bara en känsla att det finns en liten där inne, svårt att förklara. Hoppas! 2. Ja, har haft det i 3 dgr nu, lite hela tiden, samt ont i ryggslutet till och från. 3. Nej 4. Ont? Nja, det vet jag inte, men det kan sticka/ila till lite då och då. Förutom detta så stack/högg det till på vänster sida, troligen äggstocken, ca 5 dgr efter ägglossning. BIM på fredag, bara vänta och se. Är ni några fler som kan dela med er av era erfarenheter?

  • Madelaiine

    Puffar :) väldigt bra tråd!

    Vi har gjort ett IVF som misslyckats (försökt i snart 3 år)

    Efter IVF har min cykel levt sitt eget liv men inväntar min mens nu som säkert kommer som alla andra månader. Normal cykel är 27-29 dagar är nu inne på dag 32. 33 är längsta jag nånsin haft. Mensen kanske slår rekord den här gången, suck!

Svar på tråden Hur var det för er?