• BimBim o Knorrans Mamma

Någon som har en Hummer H2 ? Är det en bra familjebil??

Min karl vill så gärna ha en H2. Visst de är coola
    O inte fasligt dyra i inköp heller. Däremot dyra i bränsle, försäkring, skatt mm.
    Vi har en xc70 nu och min man har ju sin firmabil som han har.
    Men vifunderade på o byta xc70:n mot en xc90 istället. Tycker inte de är snyggare men vill ha en bra familjebil som är lite högre och rymmer en hel del.

Så funderar på om vi ska gå på hans linje o köpa en H2 istället. Eller ev behålla xc70:n o ha H2:n på vintern kanske?

Så.... Har ni en H2?? För & nackdelar?

• Svar på tråden Någon som har en Hummer H2 ? Är det en bra familjebil??
  • Joico

En Hummer köper man enbart om man behöver hävda sig och/eller har liten snopp.

• lillasjöbrallan

Förlåt jag gick och hade ett liv ett tag.. sitter inte här hela dagarna..

Gör hur du vill, det var klantigt sagt att vinna en krock.

• lillasjöbrallan
    Sessan87 skrev 2009-12-29 10:30:45 följande:
    Det här var nog en av de löjligaste kommentarerna jag har sett på familjeliv.
    Oj, då har du inte läst många trådar?
  • Wicked witch

Inte enligt en kompis som sålde H2. Han tyckte den var synnerligen opraktisk som familjelbil. Det är ganska högt upp att lyfta in ungar, vagnar och matkassar, inget bagageutrymme att snacka om. Inte heller lättmanövrerad p g a sin storlek. Dyr i drift.
    Han tyckte jag jag skulle vänta och köpa en tills barnen flyttat ut.

• zuzzan

Oj vilka onödiga kommentarer, den svenska avundsjukan visar sin bästa sida.

• puss
    JWM skrev 2009-12-29 11:35:31 följande:
    ha ha ha har en golf (den vanliga lilla)och där får vi plats med 2 barn framåtvända i bak samt vissa helger 1 barn bakåtvänt i mitten samt vanlig sittvagn och matkassarså vräk på ni vår är dessutom miljöbil...brum brum
    ska vi krocka?
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • knasigapappan
    Bling1975 skrev 2009-12-29 03:56:16 följande:
    Om man hatar miljön och tycker det är ok att förpesta den lite extra för sina barn är det säkert en utmärkt familjebil.

Hur menar du?
  • Ows
    knasigapappan skrev 2014-01-30 19:40:27 följande:
    Hur menar du?

Hon syftar nog på bränsleförbrukningen. Jag har aldrig ägt en Hummer själv men en vän har gjort det och den var löjligt dyr i drift.
  • knasigapappan
    Ows skrev 2014-01-30 19:45:20 följande:
    Hon syftar nog på bränsleförbrukningen. Jag har aldrig ägt en Hummer själv men en vän har gjort det och den var löjligt dyr i drift.

Ok. Men allt handlar ju om hur ofta och hur långt man kör. Inte bilen i sig. Kör du massor med mil i en bil är det värre än vilken bil de än må vara.

Mao det där snacket som jag kommentade är rent blajj, som jag har svårt för. Vill folk ha stora bilar, låt dem ha det. De kör säkert mindre än "dig" alla ggr!

Kör mindre bil! Åk tåg/buss (spec i storstad) Ha kvar din gamla/byt inte så ofta, så skonar du jorden på bästa sätt!
  • Ows
    knasigapappan skrev 2014-01-31 15:14:18 följande:
    Ok. Men allt handlar ju om hur ofta och hur långt man kör. Inte bilen i sig. Kör du massor med mil i en bil är det värre än vilken bil de än må vara. Mao det där snacket som jag kommentade är rent blajj, som jag har svårt för. Vill folk ha stora bilar, låt dem ha det. De kör säkert mindre än "dig" alla ggr! Kör mindre bil! Åk tåg/buss (spec i storstad) Ha kvar din gamla/byt inte så ofta, så skonar du jorden på bästa sätt!

Bränsleförbrukningen per mil på en enorm bil som HH2 är högre än på många andra bilar. Lägg därtill försäkring och värdeminskning, framför allt den sistnämnda är enorm på just Hummer. Då blir Hummern dyrare i drift. Personligen lägger jag ingen värdering i människors bilval men jag kan konstatera att Hummer är en dyr bil att äga.
  • knasigapappan
    Ows skrev 2014-01-31 15:21:29 följande:
    Bränsleförbrukningen per mil på en enorm bil som HH2 är högre än på många andra bilar. Lägg därtill försäkring och värdeminskning, framför allt den sistnämnda är enorm på just Hummer. Då blir Hummern dyrare i drift. Personligen lägger jag ingen värdering i människors bilval men jag kan konstatera att Hummer är en dyr bil att äga.

Jojo... Det är den.

Men den gör dig ju knappast till en miljöbov.

Den är däremot en barnfamilj med 2 nya Volvos ecofuel dieslar dom har bil till ich från jobbet varje dag samt kör sina 3 ungar på aktiviteter i bil varje dag i veckan. Samt alla semestrar ...

...inte Hasse i sin H2:a med liten kuk/per automatik.
  • Jenwel

Jag och min man samt våra 4 barn åker i en Hummer h2 från 2006 pga Körglädjen och det inkluderar ett härligt motorljud Glad Den är stor inne i bilen med fokus på rejäla säten. Bagaget är stort om man inte behöver det sjätte sätet, som är placerat i bagageutrymmet och som tar mer än hälften av bagaget. Det sjätte sätet är till för ett barn/ungdom som inte har så långa ben. Vi får med oss allt på långresor men bagaget kunde varit större.
    Den kostar olika mycket i försäkring beroende på var du bor men är dyr generellt. Vi betalar 12800 kr halvförsäkring/år. Bor i södra Stockholms län. Årsskatt ca. 7000 kr. Dyra däck, ca. 20000 för 4 st, är det också eftersom bilen kräver större däck. Vi ska byta däck nu och de som sitter på har suttit sedan bilen rullade ut ur fabriken 2006 så vi byter inte däck hejdlöst ofta.
    Annars rullar den bara in och ut ur besiktningen utan anmärkning, så det är inte så höga verkstadsräkningar för oss.

Bensin: Långkörning: 1,6 l/mil. Stadskörning: 2,2 liter/mil. Blandad körning: beroende på hur man blandar Flört

Vi är motorintresserade och därför har vi valt denna bil. Vi har även en liten bil som drar 0,6 l/mil stadskörning. Den kör vi i dagligdags. Hummern använder vi till långkörning och andra "hela-familjen-aktiviteter".

Miljöbov skulle jag inte kalla oss.

• Pluttinutt

Tänk att snoppar alltid ska med i diskussionen när det handlar om bilar!?

Själv är jag kvinna och har ingen snopp alls. Kanske var det därför jag köpte en Hummer? - Jag vet inte.

Däremot vet jag att det är en grymt bra bil som är överlägset säkrast att köra. Den är som en pansarvagn jämfört med alla pluttbilar på vägen.

Svar på tråden Någon som har en Hummer H2 ? Är det en bra familjebil??