ollie skrev 2010-03-01 16:25:11 följande:
Hej alla, här är det också ganska så deppigt för tillfället. Theo vil inte riktigt äta fast mat sedan han aspirerade. Öron läk påminner ofta om att det inte är säkert att han kommer att kunna äta själv i framtiden, vill inte ha två barn med knapp. Håller just nu på att ansöka om vårdbidrag till Theo det tar ju några timmar att fylla i och tala inte om alla läk intyg som ska med. LSS i komunen har hört av sig och vi ska troligtvis få en assistent som båda pojkarna ska dela på. Lite delade kännslor om det, dels så ska det bli skönt med avlastning för vi bedriver sjukvård dygnet runt men lite så känns det som att vi är dåliga föräldrar och inte kan ta hand om våra barn. Pre mamma. Vad synd att du känner så över att få komma hem. Kan du int be om ett samtal med läk och ssk för att göra upp en plan som känns bra för er. Lycka Till.Queen. Tråkigt att ni har så mycket oro för båda era pojkar nu. Vi var också jätte nervösa när Theo skulle träffa neurolgen han har ju två cystor i hjärnan och är lite sen motoriskt, men för vår del så gick det jättebra och nu känns det bara skönt att vi gjorde us. Hoppas att det går lika bra för er. Om jag inte minns fel så var C överrörlig eller mjuk i sina leder. Theo böjer knän och höfter fel och enligt sjukgymnasten kan det skada honom. Är det något du känner
igen.Nu hoppas jag på en varm och tidig vår.
Så tufft ni har det Ollie!! Önskar jag kunde säga rätt saker för att kunna trösta, men kan bara skicka varma tankar och kramar till er!!
Alla; Hej! Ett tag sen sist!
Hoppas alla mår bra och att barn, föräldrar och syskon fått vara friska!
Våra bästa vänners son (född v.28) har fått RS och har varit jättesjuk i helgen! Vi skulle setts i torsdags men jag ställde av en anledning in och är väldigt glad för det nu! Om han, som inte alls är lungsjuk blir så dålig-HUR sjuk skulle då min lille kille inte kunna bli!
Men jag känner så med min väninna och hennes lille kille-han kommer ju snart att bli frisk, men tills dess är det hemskt! Jag hörde genom telefonen hur han rosslade när han sov och blev helt iskall!!
Vi skall ha middag hos oss i helgen och ett annat par har barn på dagis-jag skall nog ringa dem och be att bara en av dem kommer-UTAN barn! Det är jobbigt att behöva göra så, men vad har vi som är i denna sits för val? Jag riskerar inte mitt barns liv för en middag!!
Med C har maten gått bättre den här veckan-vi har slutat sonda ett mål och då får han istället äta själv. Han pillar oftast i sig en halv macka och nägra skedar yoghurt men häromdagen blev det hela tre skedar snabbmakaroner med smör och ketchup!
Vi tog även beslutet att hoppa över den vanliga influensasprutan i år. Det har varit så få fall och vi är ju ändå halv-isolerade, så vi tyckte ci kunde skona honom från en kanske onödig spruta...
Hur har ni andra gjort?
I april skall han få MPR sprutan, sen är han redo för Kyrkans barntimmar!!
Man märker hur soligt han tycker det är att se andra barn på tv-och jag tycker det är så otroligt sorgligt att han är så ensam!
Ibland känner jag att jag skulle vilja ge honom ett småsyskon, men riskerna är ju för stora!
Hur tänker ni som också har prematurer med BPD-vågar ni skaffa syskon?