• honkie

slå sin tjej

jag kollade på Oprah för några veckor sedan. de snackade en hel del om incidenten mellan Chris Brown och Rihanna. de ville i princip ha ihjäl Chris för vad han gjort mot sin tjej. sen visade det sig att det faktiskt var hon som hade börjat slå honom, men oprah menade att men kvinna aldrig förtjänar att bli slagen av sin man.
    det fick mig att tänka. jag har slagit två tjejer vid tre olika tillfällen. alla gånger har jag tagit emot en hel del smällar innan jag delade ut mitt/mina slag.
    har jag gjort helt jävla fel?

• Svar på tråden slå sin tjej
  • Bedan
    honkie skrev 2009-12-15 14:22:02 följande:
    jag kollade på Oprah för några veckor sedan. de snackade en hel del om incidenten mellan Chris Brown och Rihanna. de ville i princip ha ihjäl Chris för vad han gjort mot sin tjej. sen visade det sig att det faktiskt var hon som hade börjat slå honom, men oprah menade att men kvinna aldrig förtjänar att bli slagen av sin man.
    det fick mig att tänka. jag har slagit två tjejer vid tre olika tillfällen. alla gånger har jag tagit emot en hel del smällar innan jag delade ut mitt/mina slag.
    har jag gjort helt jävla fel?
    Det beror ju på om du behövde använda våldet för att avvärja attackerna eller om du hade kunnat gå därifrån utan att behöva ta till våld. 
  • alphamale

6 månader 3 månader för ett sketet sms.

• alphamale

Men men ngt har man lärt sig iförsig kostade mig en hel del dock.

• lunapark

Ja. Du borde bara ha gått, och aldrig träffat tjejen igen. Våld är skit.

• Mrs Vader

Ingen får slå någon, Varken man eller kvinna. Enkelt. Har aldrig slagit en man och har heller aldrig blivit slagen.

• Meduziz

Blir man slagen ska man gå.
    Om det inte är nödvändigt att slå tillbaka ska man bara lämna personen som slåss.
    Ring polisen och anmäl.
    Kvinna som man.

Visst om han slog tillbaka för att hon slog men han slog ju inte bara henne.
    Han dunkade även hennes huvud mot rutan, slog henne upprepade gånger OCH bet henne på flera ställen.
    Det är inte att försvara sig.

Man ska inte slåss annat än för att försvara sig/någon som behöver skyddas.

Min mamma blev misshandlad av min far i flera år. Innan dess psykiskt av mina syskons pappa.
    Hur hon kunde stå ut med övergår mitt förstånd.
    Hon fick till slut nog när min pappa försökte döda oss båda.
    När det inte bara gällde henne.
    Jag har sedan unga år fått lära mig att ALDRIG ta misshandel.
    Tyvärr var mitt ex en psykisk misshandlare och jag blev misshandlad både psykiskt och fysiskt i skolan.
    Inte bara av barn utan också av personal på skolan.

Stå upp för dig själv. Hur tungt det än är.
    Vem du än omger dig med så har du bara en person med dig hela livet.
    Dig själv.

Mitt hjärta bubblar som poprocks i cola!
  • Kajee

Vari ligger problemet med att förstå att det är inte är mer ok att slå tillbaka (annat än som försvar möjligtvis och för att då undgå fler slag)?

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Sapho

Det är helt sjukt att det ska vara skillnad på män och kvinnor på det sättet. Jag blir förbannad.
    Jag kännet två killar som blivit slagna av sina tjejer och inte försvarat sig...de har haft låg självkänsla och tyckt att de förtjänat det. Det är lika mycket misshandel självfallet!!!!!!
    Och det verkar vara vanligare än vad man tror.

• Kajee
    Sapho skrev 2010-12-25 23:06:52 följande:

Det är helt sjukt att det ska vara skillnad på män och kvinnor på det sättet. Jag blir förbannad.
    Jag kännet två killar som blivit slagna av sina tjejer och inte försvarat sig...de har haft låg självkänsla och tyckt att de förtjänat det. Det är lika mycket misshandel självfallet!!!!!!
    Och det verkar vara vanligare än vad man tror.

Dessutom är det sannolikt mer "skämmigt"  och svårare att bli trodd om en man blir slagen av en kvinna. Men faktum kvartsår att det är misshandel i all fall,
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • menvafan
    VI4MOTVÄRLDEN skrev 2010-12-25 23:45:59 följande:
    behandla din tjej som du vill att din dotter ska bli behandlad!!!
    Snyggt! Håller med här.

I självförsvar anser jag att man skall bruka våld om det är nödvändigt för att förhindra skada eller kränkning. Våldets art och mängd måste vara i paritet till situationen. Det svåra är att implementera detta i stundens hetta.

Personligen hade jag inte tvekat att slå tillbaka för att värja mig, oavsett vem som slår mig.  
  • Sapho

Jag skulle inte dömma ut den killen som slog min dotter i självförsvar. Den som slåss får tåla det.

• honkie

Sapho; wooooord! min dotter ska fan veta bättre. om hon är så trög att hon slår en man som är betydligt starkare så ska hon fan ta smällen. jag anser att man inte ska behöva stå till svars för sina handlingar när man blir slagen. ni som har tagit emot några smällar i livet vet vad jag menar.

Svar på tråden slå sin tjej