• bine

    Halsfluss, svampinfektioner och försenad mens

    Jag hade halsfluss med början till halsböld, en jädra infektion med superhög feber och blev inlagd på sjukhuset över natten då jag behövde dropp, fick antibiotika intravenöst och sen i form av Kåvepenin 1 g tre ggr om dagen. Efter 4 dagar spred sig infektionen till andra sidan av halsen och fick Dalacin 300 mg tre ggr om dagen.

    Jag har haft svampinfektioner i 3-4 månader med 1-2 friska dagar utan klåda, flytningar eller sår.

    Nu är mensen försenad och jag förstår ingenting. Är det någon som har varit med om att mensen inte dyker upp efter att ni tagit antibiotika?

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Halsfluss, svampinfektioner och försenad mens
  • mamma till lilla skrutt

    Nej
    Fast jag har varit med om att svamp i underlivet varit ett tidigt tecken på graviditet ( 2: a barnet )

  • bine

    Ok, men inte om man haft det så länge väl? Jag menar jag hade ju märkt om jag hade varit gravid i tredje månaden.

    Jag är väldigt stressad allmänt och har inte tidigare haft några problem med att mensen varit försenad inte ens när jag gått ner i vikt väldigt fort.
    Därför jag undrade om det kunde bero på antibiotikan eller möjligtvis att svampen inte vill försvinna helt utan återkommer hela tiden.

  • bine

    Jo det vet jag men jag hade det redan innan och det blev ännu värre när jag tog antibiotikan.

  • bine

    Katja83

    Jag är tacksam över att du tar dig tid att svara men frågan var inte hur jag fått en svampinfektion. Frågan var om det är så att någon har varit med om att menstruationen uteblivit efter en pencillinkur i detta fallet med Dalacin 300 mg tabletter eller om det kan bero på dom upprepade svampinfektionerna.

    Tack

  • betzybetzy94756

    Jag har samma situation men hade influensa med extremt hög feber 39,7 och feber en hel vecka. Jag väntar också på en försenad mens, eller plus på stickan, vilket jag inte har. jag undrar om jag är i andra månaden eller om den tänker komma....

Svar på tråden Halsfluss, svampinfektioner och försenad mens