Vad har ni för råd? Hemma med lillebror- ska storasyster 3 år leka på dagis för att träffa andra barn i hennes ålder!??
Behöver lite råd!!
Vi har 2 barn den äldsta drygt 2 år o den minsta 7 v.
Bor på landet där det inte finns nga barn, man går ju inte ut på "gatan" o leker med grannbarnen, direkt... ( o andra sidan är det ju inte mga barn hemma oavsett var man bor då de flesta är på dagis men ändå..)
Velar fram o tillbaka hur man ska göra efter den kommande sommaren. Ska tjejen som då blir 3 i oktober börja dagis eller inte, o då bara för att få leka med andra barn. Eftersom vi bor som vi gör är det ju inte bara att gå over till ett annat barn o leka..
Mitt hjärta säger att jag inte vill.. Eftersom jag ändå är hemma med sonen så känns det dumt att behöva lämna henne på dagis.. förr i tiden var det ju för dem som jobbade o deras barn,, men samhället har ju tyvärr ändrats till att " alla " barn går där så ska barnen träffa andra barn så är det ju i stora drag att de själva sätts in på dagis.
Vi vill ha våra barn hemma så länge som möjligt..
Är man egoistisk om man väljer att fortsätta ha henne hemma. För hennes egen del med tanke på lek o andra barn/ kompisar. Det är ju i ca 3 års ålder andra barn börja bli intressanta o de börjar söka sig till andra barn o de börjar leka lekar.
Nu är det ju så att vi inte bara sitter hemma hela dagarna. Jag åker iväg ca 2 ggr / v till ÖF o ytterligare nån dag till tex. min mamma som bor i samhälle så de får ju se mkt annat
Kluven är jag / vi.
Kanske finns nån mer i samma situation eller nån som kan komma med råd!!