• liv 30

Ont i magen innan missfallet på börjat.

Jag har fått tre missfall nu och börjar bli ganska less på det här!! varför vill det inte stanna?!
    Jag vaknade upp i fredags morse utav att jag drömde att jag fick ett missfall. När jag vaknade så var det blod. blod .blod!
    Men hur som helst så måste livet gå vidare och man får planera om igen och hoppas på att det går bättre nästa gång.

Hur som helst så är det inte det som är min fråga utan, när jag hade mina två första missfall så hade jag som hugg uppe i mellangärdet tre dagar innan jag fick missfall. Vid missfall ett och tre hade jag ont en längretid innan. Är det någon annan som haft något liknande.
    Jag har en son sen tidigare men upplevde då aldrig att jag hade ont i magen :/ vad jag minns..
    Hoppas på många olika svar :)

• Svar på tråden Ont i magen innan missfallet på börjat.
  • Strix

Jag har haft fyra missfall och fått hugg igenom magen ut i ryggen vid alla.

MF 1: Hugg tvärs igenom magen ut i ländryggen med efterföljande frossa i någon minut. Jag var i vecka 6 då och vid VUL i vecka 10 såg man en hinnsäck som var i storlek att stämma med v 6.

MF 2: Kraftiga smärtor genom magen i någon minut i vecka 5-6. Jag kunde inte stå upp. Ingen blödning då heller. MA konstaterades vid VUL två veckor senare.

MF 3: Kraftiga smärtor i magen. Fick några dagar senare en blödning.

MF 4: Ett sånt hugg genom magen i vecka 5-6. Embryot klarade sig emellertid några veckor till, men växte för långsamt. MA igen.

• liv 30

Då är vi två nu iallafall ;) Hur har det gått för dig nu då? Har du fått några barn efter missfallen?

• Strix

Är gravid igen (6+4). Har sett hjärtaktivitet (bra) men på ett för litet embryo (inte alls bra) och har alldeles för hög nivå TSH. Vet inte om det hinner gå ned i tid och om det funkar denna gång.

Men, än så länge ingen annan värk än molvärk och ont i tarmarna (blir trögmagad när jag är gravid). Så, bara att vänta och se.

Var ju förresten en till i min tråd som kände igen sig så vi är tre!

• Strix

Du vet väl att du är berättigad till missfallsutredning efter tre missfall? Kolla i trådarna om upprepade missfall. Finns jättemycket info.

• liv 30

Jag håller tummarna för dig och hoppas att det går försig den hära gången ;) Jag hade varit 6+3 nu så det var lite komiskt... Men så fick det ju tyvärr inte bli. :( om man inte av allförmodan skulle ha någon tvilling kvar.. Nä det tror jag inte var bara en önskan ...

Jo jag vet att man får göra en utredning nu men jag tänkte försöka en gång till innan annars får man väl hålla på och vänta om man är under utredning eller? Har du gjort någon utredning själv?
    Man får helt enkelt bara hoppas på att man bara har haft otur det andra gångerna.

Ska kolla runt lite mer på trådarna ;)

• Strix

Jag har gjort en utredning. De kanske har hittat ett problem - för låg produktion av sköldkörtelhormon.

Du vet ju att du kan få barn, så det kan faktiskt vara slumpen som varit framme lite väl mycket. Men, du bör i alla fall göra koagulationsutredning.

Lycka till!

Svar på tråden Ont i magen innan missfallet på börjat.