• AnnaT

Vecka 33+0

Min dotter föddes för tre veckor sen i vecka 33+0
    Än så länge har allt gått bra och hon är inte sjuk på något sätt.

Undrar nu om någon annan här har barn födda i vecka 33+0 och om dom har fått några problem senare i livet.
    Om det är vanligare att dom får någon sjukdom eller så när dom födds eller att det kommer senare.

• Svar på tråden Vecka 33+0
  • bollanmollan

fick min son 33+2, han mådde jättebra och nu är han 11 månader och inga problem.

• Liddi

Min kille föddes åxå i v 33+2, det har aldrig varit något fel på honom han har inte ens haft en förkylning

• Liddi

oj glämde säga att han är 10 månader nu

• Mamma till bröderna bus

Min son är född i v 33+3 Nu är han 3 år och som vilken annan 3-åring som helst,med andra ord super trotsig, busråtta och mundiarre (snackar oavbrutet).

• knäppisen

Dottern är född i v 33 och hur frisk o normalfungerande som helst. Hon har inga problem alls pga sin tidiga födsel. V 33 är oftast helt lugnt. De barn som får problem är de som är födda extremt mkt förtidigt.

• 20110426

Min son föddes v.32+5 och har nu 11 år senare diagnosen ADHD, men om det beror på den tidiga ankomsten eller om han hade fått den ändå vet vi inte :) Annrs inga problems.

• linelus04

Hej

Våran son kom i vecka 32 och låg på neo i 10 dagar sen kunde vi åka hem med honom ,fast med sond matning.
    I dag är han 10 år . Han är som vilken annan 10 åring som helst och låg aldrig efter som liten heller.
    Så får honom gick det jättebra .

Svar på tråden Vecka 33+0