• emmagha

Föräldraledig Partille

Hej!

Är mammaledig med min dotter som blir 4 månader i mitten av december. Undrar om det finns någon i Partille som också är föräldraledig och skulle vilja träffas och gå promenader, ta en fika etc.?

Vi flyttade till Partille ungefär samtidigt som vår dotter kom så vi har inte gått på någon mammagrupp här. Vore trevligt att träffa andra som också är hemma om dagarna!

• Svar på tråden Föräldraledig Partille
  • Lakshmi

Vad gör ni nästa vecka? Någon som är sugen på en fika igen? Kanske kan vi styra upp någonting...

Själv har jag varit helt uppbokad denna vecka. Sambon har varit ledig en vecka från jobbet och nästan varenda dag har varit inplanerad med saker som vi inte har så mycket tid till annars...

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • Lucas 090926
    Isa12 skrev 2010-02-11 09:06:32 följande:
    Det brukar ju vara fullt upp och ganska jobbigt under själva renoveringen men sååå kul när det är klart. Vi flyttade i somras och renoverade i princip allt invändigt men vi hade kvar vårt gamla boende så länge, väldigt skönt. Lycka till!Vi kom först vid ett-tiden och då var det väldigt få sen fylldes det på med barn och föräldrar men på förmiddagen under sångstunden hade det tydligen varit väldigt många barn där.
    Tack tack {#lang_emotions_cool}  Jag e sååå nyfiken på resultatet.  När vi kommit iordning lite så e ni välkomna på en fika {#lang_emotions_smile}
    Lakshmi skrev 2010-02-11 22:51:13 följande:
    Vad gör ni nästa vecka? Någon som är sugen på en fika igen? Kanske kan vi styra upp någonting...Själv har jag varit helt uppbokad denna vecka. Sambon har varit ledig en vecka från jobbet och nästan varenda dag har varit inplanerad med saker som vi inte har så mycket tid till annars...
    En fika lät gott {#lang_emotions_smile} 
  • Isa12
    Hallonmuffins skrev 2010-02-14 17:40:34 följande:
    hejhej!Jag bor i sävedalen och är mammaledig med en liten tjej på 7 månader, var bor ni andra?
    Hej!

Vi bor i Utby och min lille är 11 månader.
  • Isa12

Emma - Hur gick det förra veckan? Kom du iväg på träningspasset?

• emmagha

Jag kom iväg på träningspasset! Men det var inget steppass som jag trodde utan styrketräning - mage, rumpa, lår och herregud... jag har verkligen inga muskler kvar. Det var jättejobbigt:) Men det kändes bra efteråt att jag kommit iväg och rört på mig lite. Hade träningsvärk i en vecka efter!!

Någon som var på öppna förskolan den här veckan? Vi kom aldrig iväg... vi har gjort ett försök ett par dagar att försöka sluta eller i alla fall minska på nattamningen. Detta har inneburit i praktiken nästan ingen sömn alls senaste dagarna... Så jag orkade inte ge mig iväg!

Hur är det annars med alla? Synd med snöoväder, annars hade det varit kul att ses för en promenad snart.

• Lakshmi

Med oss är det bara bra. Men sålänge det här vädret håller på så går vi knappt utanför dörren. Usch vad trött jag är på snön vid det här laget nu. Jag vill ha vår och sommar och värme.

Hade tänkt att titta in på öppna förskolan nu när Tindra blir 3 månader, men som sagt inte i det här vädret. Det går ju verkligen inte att göra någonting i den här jäkla snön.

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • Lucas 090926

Hallå tjejer! {#lang_emotions_smile}
    Hur mår ni?
    De var ett tag sedan jag kikade in här, snyltar liet på svärmors trådlösa nät nu. fina grejor de hehe..
    Var någon av er på öppna förskolan idag?

Emma: Vart tränar du någonstans?

Svärmor berättade att de fanns "mamma träning" på sportlife, hade jag ingen aning om.. iof stod de att de var till för mammor med barn under ca 6 mån men de hade vart kul och testa på nån dag. :)

Nä nu ska jag ta mig ett glas mjölk & doppa ballerina kladdkaka. Har ni smakat på dom? :)

Kram på er!

• Isa12

Hoppas att allt är bra med er! Idag har vi njutit av det underbara vädret. Fortfarande lite svårt att ta sig fram med vagnen men en liten promenad blev det så att vi kunde njuta av {#lang_emotions_sunny}.

Måste verkligen testa ballerinakladdkakorna, älskar ju choklad.

Imon blir det antagligen ÖF för oss. Kanske träffar några av er där?

• Lucas 090926

Underbart väder. Hoppas hoppas de håller i sig :)
    Jag tittar nog förbi en sväng imån efte jag vart på bvc vid 10.30.

• Lakshmi

Jag kanske också tittar förbi en sväng, men bara en liten isåfall, för jag är uppbokad 12:30 sedan igen.

Ballerina kladdkaka är god, men vanlig ballerina är godast, och vanlig kladdkaka är ännu godare. =)

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
Svar på tråden Föräldraledig Partille